sliderΓεγονόταΡοή Ειδήσεων

Κατρακύλησε ο τζίρος των εμπορικών του Αγρινίου τα φετινά Χριστούγεννα

Απογοητευτική η εικόνα

Το «κάθε πέρυσι και καλύτερα» ισχύει στο 100% για τις εμπορικές επιχειρήσεις του Αγρινίου, που κάθε χρόνο βλέπουν τον τζίρο τους να πέφτει όλο και χαμηλότερα.

Το πρόβλημα βέβαια δεν έγινε αισθητό μόνο στην αγορά του Αγρινίου, αφού και πανελλαδικά, ο τζίρος στη μία από τις δύο επιχειρήσεις, την περίοδο των Χριστουγέννων, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, κινήθηκε χαμηλότερα από πέρυσι, ενώ στη μία από τις τρεις παρέμεινε σταθερός, ενώ μόνο  μία από τις πέντε επιχειρήσεις, πραγματοποίησε υψηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι.


Συγκεκριμένα, σε πανελλαδικό επίπεδο, αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 18% των επιχειρήσεων.

Οι επιχειρήσεις που κυρίως επλήγησαν είναι οι μικρές, τοπικές και ιδιαίτερα εκείνες του τομέα της ένδυσης και τη υπόδησης. Αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στην κίνηση της αγοράς του Αγρινίου τις ημέρες που προηγήθηκαν.

Έμποροι με τους οποίους ήρθε σε επικοινωνία το agriniopress.gr, το επιβεβαιώνουν.

Ο κ. Φώτης Τσερπέλης, που διατηρεί κατάστημα με σιδηρικά, χρώματα και εργαλεία στο Αγρίνιο, τονίζει πως ήταν χαμηλότερη η κίνηση σε σχέση με τα περσινά Χριστούγεννα: «μπορεί μεν να μην έχουμε κατάστημα με είδη πρώτης ανάγκης, αλλά η πτώση ήταν αισθητή και σε εμάς», σημειώνει.

Ο κ. Μουτόπουλος, με το κατάστημα ειδών ένδυσης στην Παπαστράτου και Διαλέτη, σχολιάζει μεν πως «η χρονιά έκλεισε με ελαφρύ χαμόγελο» για την επιχείρησή του και πως τα πράγματα δεν ήταν χειρότερα από πέρυσι, τονίζει δε πως «δεν ήταν όμως και καλύτερα…»: «Ο κόσμος έχει χάσει την εμπιστοσύνη του απέναντι στο κράτος, υπάρχει φόβος και μούδιασμα και ό, τι κι αν λένε δεν υπάρχει κάποια ανάκαμψη. Απλά ” φέρνουμε βόλτα” τις υποχρεώσεις μας με την κίνηση των εορτών. Μέχρι εκεί», λέει.

Όπως σημειώνεται και στην  έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ , περισσότερο χαμένοι ήταν οι αυτοαπασχολούμενοι έμποροι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, αλλά, σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάστηκαν και μεταξύ των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων που βρίσκονται στις εμπορικές πιάτσες και οι οποίες συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου. Αυτό καταγράφηκε λίγο –πολύ και στο Αγρίνιο. Οι «αλυσίδες» πήγαν δηλαδή πολύ καλύτερα αυτή την περίοδο.

Πάντως φαίνεται πως ότι η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Σε αυτό συμφωνεί και ο πρόεδρος του Εμπορικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας κ. Δημήτρης Τσερπέλης, με τον οποίο ήρθε σε επικοινωνία το agriniopress.gr. Όπως εξηγεί, η αγορά πήγε καλά μόνο στις 22, 23 και 24 Δεκεμβρίου. «Όσοι δηλαδή κατάφεραν να πληρώσουν ΕΝΦΙΑ, τέλη κυκλοφορίας κλπ και είδαν ότι το αντέχουν, έκαναν και κάποιες αγορές», λέει χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος πάντως κάνει λόγο για πτώση άνω του 20% στον τζίρο των επιχειρήσεων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017, με το ποσοστό να φτάνει το 30% στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης: «εκεί εντοπίστηκε το μεγαλύτερο πρόβλημα. Υπήρξε σημαντικότατη πτώση», εξηγεί.

Τουλάχιστον, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Εμπορικού Τμήματος του Επιμελητηρίου, πήγε πολύ καλά και σίγουρα καλύτερα από πέρυσι ο κλάδος των τροφίμων : «ειδικά οι πιο μεγάλες επιχειρήσεις με είδη διατροφής πήγαν πολύ καλά», αναφέρει.

Ακόμη ο κ. Τσερπέλης τονίζει πως η εικόνα αυτή δεν αποτυπώθηκε μόνο στην αγορά του Αγρινίου αλλά και στης Αμφιλοχίας και της Ναυπάκτου, «ωστόσο στο Αγρίνιο ήταν πιο αισθητή λόγω του πληθυσμού και λόγω της λειτουργίας μεγάλων καταστημάτων που ανήκουν σε «αλυσίδες» στην περιοχή».

Οι έμποροι ελπίζουν πλέον να πάρουν «ανάσα» την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, που ξεκινά στις 14 Ιανουαρίου και ολοκληρώνεται στις 28 Φεβρουαρίου.

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button