Ροή ΕιδήσεωνΥγεία-Ομορφιά

Το στρες αφαιρεί χρόνια από τη ζωή μας – Πως να το αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά

Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός, πως η νέα εποχή μαζί με τις προκλήσεις που φέρνει στις αποσκευές της, κουβαλάει και πολλούς στρεσογόνους παράγοντες. Αν και η χρήση των όρων, άγχος και στρες συχνά συγχέεται, πρόκειται για δύο διαφορετικές καταστάσεις αλλά αλληλένδετες μεταξύ τους. Με άλλα λόγια όταν κάποιος βιώνει άγχος μπορεί να προέρχεται από το στρες και αντίστροφα.

Καταρχάς καλό είναι να επισημάνουμε τις βασικές διαφορές ανάμεσα στους δύο όρους. Το στρες είναι μία φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού μας όταν αυτός έρχεται αντιμέτωπος με μια νέα κατάσταση ή συνθήκη που μας προκαλεί έντονα συναισθήματα. Δηλαδή, οποιαδήποτε κατάσταση που μας κάνει να θυμώνουμε, να λυπόμαστε, να ανησυχούμε, να χαιρόμαστε, κλπ, ή ακόμα και να αγχωνόμαστε, μας δημιουργεί στρες. Σε ορισμένα άτομα που αντιμετωπίζουν χρόνιο στρες, είναι πιθανό να εμφανιστούν καρδιαγγειακά προβλήματα ή ακόμη μπορεί να οδηγηθούν στην κατάθλιψη.

Το άγχος από την άλλη βρίσκεται πιο κοντά στο αίσθημα του φόβου. Όταν έχουμε άγχος αυτό οφείλεται σε ένα ερέθισμα που μας προκαλεί αίσθημα αδυναμίας, μία ανασφάλεια για το τι μπορεί να συμβεί, καθώς και φόβο. Το άγχος συνήθως δημιουργείται, όταν βιώνουμε ένα αίσθημα ανασφάλειας για το τι μπορεί να συμβεί, για το κατά πόσο μπορούμε να ελέγξουμε τα πράγματα ή να βγάλουμε ξεκάθαρα συμπεράσματα για μία κατάσταση. Επομένως, η διαφορά του άγχους από το στρες, βρίσκεται στο γεγονός ότι το άγχος αποτελεί εσωτερικό συναίσθημα σε αντίθεση με τους εξωτερικούς ψυχό-πιεστικούς παράγοντες που δημιουργούν το στρες, όπως μία απώλεια, οι συνθήκες εργασίας κλπ.

Μερικά από τα συμπτώματα του άγχους και του στρες είναι κοινά, καθώς στις δύο περιπτώσεις αισθανόμαστε ανησυχία, ταραχή ή δυσφορία. Το στρες πολλές φορές αποτελεί προπομπό του χρόνιου άγχους. Σε μικρές δόσεις, τόσο το άγχος όσο και το στρες μπορεί να έχουν παραγωγικά αποτελέσματα, αν όμως χάσουμε τον έλεγχο μπορεί να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα υγείας.

Σύμφωνα με μελέτες αποδεικνύεται πως το στρες δρα επάνω στα κύτταρά μας, αυξάνοντας τις πιθανότητες να παρουσιάσουμε κάποια ασθένεια και κατά συνέπεια αφαιρώντας χρόνια από τη ζωή μας. Τα συμπεράσματα των επιστημόνων, φανερώνουν ότι το στρες λειτουργεί στον οργανισμό όπως η αύξηση της ηλικίας, καταστρέφοντας τμήματα του DNA με αποτέλεσμα τη γήρανση του οργανισμού μας. Επιπλέον διαπιστώθηκε πως τα κύτταρα που βοηθούν στην άμυνα του οργανισμού επηρεάζονται πολύ από το στρες, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο να παρουσιάσουμε καρδιαγγειακά νοσήματα ή μολύνσεις.

Στην ερώτηση αν υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης του στρες, η απάντηση είναι ξεκάθαρη, σίγουρα υπάρχουν και μάλιστα φυσικοί. Αρχικά, προσέξτε τη διατροφή σας, τροφές πλούσιες σε ζάχαρη και τρανς λιπαρά εντείνουν τα συμπτώματα του στρες. Η άσκηση είναι επίσης ένας καλός τρόπος περιορισμού του στρες. Σε παγκόσμια κλίμακα και μετά τη νομιμοποίησή τους, η χρήση κανναβινοειδών και συγκεκριμένα κανναβιδιόλης (CBD) μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά σε καταστάσεις που το άτομο βρίσκεται αντιμέτωπο με συναισθήματα στρες και άγχους. 

Να σημειώσουμε, πως παρά την επικρατούσα από πολλούς αντίληψη, ότι τα σκευάσματα κάνναβης προκαλούν ψυχότροπες δράσεις στον οργανισμό μας, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η χρήση CBD με τη μορφή ελαίου, βάμματος ή κρυστάλλων, είναι απολύτως ασφαλής και δεν προκαλεί παρενέργειες. Αντίθετα μάλιστα, σύμφωνα με κλινικές μελέτες για τη χρήση φυτικής προέλευσης κανναβινοειδών όπως η CBD, διαπιστώθηκε πως η κανναβιδιόλη (CBD) μπορεί να αποτελέσει μια αποτελεσματική μορφή θεραπείας στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του άγχους και του στρες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button