Άποψη

Το επόμενο "δράμα" στους αυτοκινητόδρομους λέγεται Κλόκοβα

epi-paliobouna
Τελείωσε η φιέστα για την επανεκκίνηση των δρόμων και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα. Έπειτα από 2 χρόνια ανομβρίας περνάμε επιτέλους σε κατασκευαστικούς ρυθμούς και πλέον αρχίζουν να εμφανίζονται θέματα που έχουν να κάνουν με την πρόοδο των έργων και όχι με την κουβέντα γύρω από αυτά.
Στα θετικά μπορούμε να τοποθετήσουμε τα έργα στις σήραγγες των Τεμπών που θα τολμήσω να πω πως οριστικά εκεί έχουμε ένα αξιόπιστο χρονοδιάγραμμα για τον Μάιο-Ιούνιο του 2015. Τα έργα εκεί είναι ήδη πολύ προχωρημένα και δεν υπάρχει κάτι το οποίο μπορεί να φρενάρει την ολοκλήρωση τους .Στα αρνητικά έχουμε την περίπτωση της Κλόκοβας που η εμπειρία μέχρι σήμερα στην κατασκευή των δρόμων αυτών έχει δείξει πως οι μελέτες που συντάχθηκαν ήταν τόσο πρόχειρες που προκάλεσες αυτά τα δεκάδες προβλήματα στους 4 αυτοκινητόδρομους.

Στην περίπτωση της Ιόνιας Οδού το να επιλεγεί διαπλάτυνση στον υπάρχοντα δρόμο είναι κυριολεκτικά μία απόφαση που προκαλεί θυμό. Στην περιοχή υπάρχουν πτώσεις βράχων, η κλίση του βουνού είναι πολύ μεγάλη και κατασκευαστικά θα έπρεπε να γίνουν θηριώδη τεχνικά για να γίνει κάτι τέτοιο εφικτό και ασφαλές.

Επίσης ενώ το θέμα της Κλόκοβας προέκυψε σχεδόν αμέσως μετά την πρώτη έναρξη των εργασιών το 2008, κανείς δεν πήρε τελικά την πρωτοβουλία να αλλάξει την αρχική μελέτη και να προχωρήσουμε σε κατασκευή σήραγγας.

Με αυτά τα δεδομένα, με την προσφυγή στο ΣτΕ, με τα παραδείγματα σε Καϊάφα, και στο βόρειο τμήμα του Ε65 θα τολμήσω να κάνω την πρόβλεψη πως η Κλόκοβα θα ακολουθήσει αυτά τα τμήματα και θα κατασκευαστεί σε δεύτερη φάση.

Αυτό πιστεύω είναι και το πιο ρεαλιστικό καθώς ακόμα και αν αύριο αποφασιστεί στην Κλόκοβα να γίνει σήραγγα, θα χρειαστούν μελέτες, περιβαλλοντικοί όροι, να δούμε το μήκος της σήραγγας  και μεγάλες προετοιμασίες. Σε σχέση λοιπόν με το υπόλοιπο έργο  πιστεύω πως η Κλόκοβα θα ακολουθήσει (στο καλό σενάριο) μετά από 2-3 χρόνια.

Εύχομαι να διαψευστώ  και η διέλευση της Κλόκοβας να γίνει άμεσα, τώρα μαζί με το υπόλοιπο φυσικό αντικείμενο του έργου και στο τέλος του 2015 η Ιόνια Οδός να είναι όλη έτοιμη, από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα.

Τελικά σε όλο το θέμα της κατασκευής των αυτοκινητόδρομων αποδεικνύεται το πόσο φτωχές ήταν τις περισσότερες φορές οι μελέτες και πόσο λίγο ασχολήθηκαν μαζί τους οι υπεύθυνοι τότε. Τα μοιραία λάθη σε επιλογές περιοχών που είτε ήταν ενταγμένες στο Natura είτε ήταν εκτός ορθής χάραξης κληρονόμησαν τα σημερινά προβλήματα στους 4 μεγάλους εθνικούς αυτοκινητόδρομους.

Είναι ξεκάθαρο πάντως πως το επόμενο επεισόδιο στην κατασκευή των αυτοκινητόδρομων είναι στην Ιόνια Οδό και άλλο ένα δράμα θα εξελιχθεί εκεί, ακολουθώντας εκείνα της Ολυμπίας Οδού και του κουτσού και τυφλού Ε65.

Από την στήλη editorial του Nίκου Καραγιάννη από το ypodomes.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button