Δυτική Ελλάδα

Παρεμβάσεις στη γέφυρα του Μόρνου

koi-gefyra-mornosΣοβαρά προβλήματα εξαιτίας των καιρικών φαινομένων που είχαμε το προηγούμενο διάστημα, απέκτησε η τοξωτή γέφυρα του ποταμού Μόρνου.
Λόγω του τεράστιους όγκου των υδάτων που τις τελευταίες ημέρες δέχθηκε η κοίτη του ποταμού, προβλήματα στατικότητας προέκυψαν για τη γέφυρα, που ούτως ή άλλως είχε ήδη και από το παρελθόν.
Άμεση ήταν η επέμβαση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, μετά την πρόσκλησή της από τον Δήμο Δωρίδας, με τον αντιπεριφερειάρχη Κώστα Μίχο να φθάνει επιτόπου την ίδια ημέρα της διαπίστωσης του προβλήματος, μαζί με τον αντιδήμαρχο Δωρίδας Ανδρέα Ευθυμίου.
Συνεργεία της Περιφέρειας, αφού εξέτρεψαν μερικώς τη ροή του ποταμού, ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση, προχώρησαν στην τοποθέτηση ογκόλιθων (πάνω από 1.500 κυβ.) στην κοίτη του ποταμού, με τις εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί κατά το 90% σήμερα.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, κρίθηκαν αναγκαίες αυτές οι ενέργειες ώστε να αποτρέψουν τη μεγαλύτερη απογύμνωση των βάσεων της γέφυρας, στηρίζοντας αυτή ώστε να αντεπεξέλθει σε αντίστοιχες καταστάσεις στο μέλλον.
Πάντως υπήρξε διαμαρτυρία των κατοίκων της περιοχής καθώς με τη μερική εκτροπή της κοίτης, σε αντίστοιχα φαινόμενα τα νερά θα κατακλύσουν περιουσίες και οικίες. Σε κάθε περίπτωση τα μέτρα κρίνονται πυροσβεστικά, με την όμορφη τοξωτή γέφυρα του Μόρνου να εξακολουθεί να έχει προβλήματα.
Κτισμένη από το 1938, αποκατέστησε την επικοινωνία ανάμεσα στις δυο όχθες του ποταμού, με καταλυτικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες που κατοικούσαν ένθεν κακείθεν του ποταμού.
Τα 225 μέτρα του μήκους της γέφυρας μέχρι σήμερα εξυπηρετούν τους κατοίκους του Δήμου Ναυπακτίας και Δωρίδας στις μετακινήσεις τους, αλλά και τους εκατοντάδες επισκέπτες της ορεινής Ναυπακτίας και Δωρίδας.
Δυστυχώς, η εγκατάλειψη αποτυπώνεται πάνω στην πρωτοποριακή για την εποχή γέφυρα, αφού δεν έχει γίνει χρόναι τώρα καμία συντήρηση.
Από το 77 ετών τσιμέντινο σώμα της γέφυρας αποκολλώνται τμήματα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια οχημάτων και πεζών που κινούνται πάνω σε αυτή.
Μοναδική παρέμβαση στη γέφυρα είναι ο φωτισμός της, με κοινή απόφαση των δημάρχων Δωρίδας και Ναυπακτίας το 2013.
Δεκάδες είναι τα έγγραφα που έχουν σταλεί στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και την αντίστοιχη Στερεάς Ελλάδας, καθώς η γέφυρα αποτελεί το σύνορο και την πρόσβαση στη μοναδική τους επικοινωνία.
Αποτέλεσμα, των εγγράφων να υπάρξει Τεχνική Έκθεση Αυτοψίας με την καταγραφή όλων των βλαβών που εμφανίζει η γέφυρα, και να ακολουθήσει κοινή σύσκεψη – συνάντηση των αρμόδιων φορέων των τεχνικών υπηρεσιών και των δυο περιφερειών.
Στη συνάντηση αυτή δόθηκαν προφορικές διαβεβαιώσεις ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα αναλάβει την αποκατάσταση της γέφυρας, μια και συνδέει και εξυπηρετεί κυρίως την ορεινή Ναυπακτία.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα παρέμειναν οι υποσχέσεις με την κατάσταση της γέφυρας του Μόρνου να χειροτερεύει. Αξίζει να θυμίσουμε πως εδώ και χρόνια υπάρχει απαγόρευση διέλευσης από τη γέφυρα οχημάτων άνω των 3,5 τόνων για ευνόητους λόγους, απαγόρευση που φυσικά δεν τηρείται, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την καταπόνηση της γέφυρας και τελικά τη στατικότητά της.
Σε κάθε περίπτωση απαγόρευσης της κυκλοφορίας μέσω της τοξωτής γέφυρας του ποταμού Μόρνου, είναι προφανές ότι αποκόπτεται η επικοινωνία πολλών οικισμών, με τους κατοίκους των περιοχών αυτών να είναι αναγκασμένοι να κάνουν σε καθημερινή βάση χιλιόμετρα για να βρεθούν στις δουλειές τους και στις περιουσίες τους.
Υπό αυτές τις συνθήκες, έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα η δημιουργία του κόμβου στα Μαλάματα, κόμβος που προβλεπόταν κατά την κατασκευή της Εθνικής Οδού Ναυπάκτου – Ιτέας και που ποτέ δεν κατασκευάστηκε, δίνοντας λύση στο θέμα της πρόσβασης σε κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής.
 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close