Δυτική ΕλλάδαΠροτεινόμεναΡοή Ειδήσεων

Αρχιμανδρίτης για το κήρυγμα του π. Καντάνη: «Ο άμβωνας δεν είναι χώρος για μόστρα…»

Ο Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος Φιλήμων Μισσός γράφει στο ekklisiaonline.gr για το κήρυγμα του εφημέριου του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου, Κωνσταντίνου Καντάνη, που προκάλεσε συζητήσεις και αντιδράσεις.

Ο εφημέριος του Ιερού Ναού του Αγίου Δημητρίου Αγρινίου, δεν είναι η πρώτη φορά που απασχολεί την επικαιρότητα με κηρύγματα του ή και δράσεις του. Στην εορτή των Τριών Ιεραρχών, ασχoλήθηκε τόσο με την γνωστή διαφήμιση της Pantene για την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, κάνοντας λόγο για «διαστροφή της ανθρώπινης φύσης», όσο και με τα αποσθυρθέντα video του Συλλόγου Προγεννητικής αγωγής, που στήριζαν την θεωρία του «αγέννητου παιδιού». Πολύ πρόσφατα είχε προκαλέσει και πάλι συζητήσεις, όταν είπε πως κοινώνησε 700 άτομα μέσα στην έξαρση της πανδημίας, ενώ είναι γνωστό πως στον ναό του, δεν τηρούνταν τα περιοριστικά μέτρα.


Ο Αρχιμανδρίτης Φιλήμων Πίσσος, γράφει σχετικά τα εξής:

«Περί άλα και κύαμον. «Για αλάτι και κουκιά»

Του Γέροντα Αθανασίου Μισσού, Αρχιμανδρίτη της Μητροπόλεως Ρόδου

Η σοφία των αρχαίων μας είναι τελικά διαχρονική. Όλες οι αλήθειες έχουν εκφραστεί μέσα από τα αποφθέγματα των προγόνων μας. Άσχετοι ασχολούνται με άσχετα και φυσικά με όλη την γκάμα των θεμάτων πλην φυσικά του ρόλου τους. Έτσι έρχεται και σαν βόμβα η ρητορική ιερέως από το Αγρίνιο που ασχολείται με την διαφήμιση γνωστού σαμπουάν επειδή μ’ αυτό λούζονται και άνθρωποι με περίεργο και ύποπτο σεξουαλικό προσανατολισμό ( το σεξ είναι από τα αγαπημένα θέματα του άμβωνα και της εξομολόγησης), αλλά και με τα βίντεο που εστάλησαν στα σχολεία της χώρας για την προγεννητική αγωγή.

Σύμφωνα με τον κώδικα ηθικής του εν λόγω ιερέα τα σαμπουάν δεν πρέπει να ναι για τύπους μαλλιών και επιδερμίδας αλλά βάσει των σεξουαλικών ορέξεων.

Στο θέμα των βίντεο για τους μαθητές της χώρας ένα δίκιο το έχει, γιατί όντως δεν έχει και κανένα νόημα να ενημερωθούν τα παιδιά για θέματα αυτονόητα και όλοι αμέσως κατανόησαν την αστειότητα του Υπουργείου και της Υπουργού.

Όμως πέραν από όλα αυτά ο κάθε ιεροκήρυκας οφείλει να κατανοήσει ότι ο άμβωνας δεν είναι ούτε σελίδα αναφοράς ο καθένας να γράφει την έκθεσή του, ούτε και χώρος για μόστρα και ρεκλάμα.

Ο λόγος του Ευαγγελίου είναι σαφής απηχεί σε όλες τις εποχές. Ούτε τώρα προέκυψαν οι αμβλώσεις ούτε τώρα προέκυψαν οι σεξουαλικές διαστροφές, όπως τις χαρακτηρίζει ο ιερέας αυτός.

Άξονας κηρύγματος είναι η Ευαγγελική περικοπή. Στο κάτω κάτω της γραφής τα εκκλησιαστικά βιβλιοπωλεία είναι γεμάτα Κυριακοδρόμια.

Ας αγοράσουμε μερικά εγχειρίδια και να περιοριστούμε στην αναπαραγωγή τους και ΟΧΙ σε ότι μας κατέβει «Αρλούμπες». Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας έχει τον λόγο να αποφανθεί.

Με αυτές τις ελάχιστες σκέψεις,

Ο ταπεινός εργάτης του Ευαγγελίου,
Αρχιμανδρίτης, Αθανάσιος Μισσός»

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

8 Σχόλια

  1. Επειδή μας έχουν καταντήσει ανάπηρους να διακρίνουμε ακόμη και τα αυτονόητα, να αναφερθούμε αρχικά στα βασικά:

    – Ο άνθρωπος γεννιέται με δύο χέρια. Αυτό είναι το φυσιολογικό (και θα μπορούσαμε επίσης ευλόγως να το χαρακτηρίσουμε ως φυσικό ή ως ομαλό).
    – Αν γεννηθώ με ένα μόνο χέρι ή με τρία χέρια, αυτό είναι μη φυσιολογικό [και κατ’ αντιστοιχία αφύσικο ή ανώμαλο (με την έννοια της ανωμαλίας της φύσης)].
    – Αν γεννηθώ δύο χέρια και στην πορεία της ζωής μου εγχειριστώ και βάλω και τρίτο χέρι, τότε διαστρέφω ( = διαστρεβλώνω, αλλοιώνω) την ανθρώπινη φύση μου (τη φύση με την οποία γεννήθηκα).

    Κατ’ αντιστοιχία:
    – Ο άνθρωπος γεννιέται άνδρας ή γυναίκα και έλκεται από το αντίθετο φύλο. Αυτό είναι το φυσιολογικό, το φυσικό και το ομαλό (καθότι έτσι αναπαράγεται το είδος του).
    – Αν ο άνθρωπος γεννηθεί με αντίθετη τάση / προτίμηση από αυτό που του επιτάσσει το φύλο του, αυτό είναι αφύσικο και ανώμαλο (καθότι δεν αναπαράγεται το είδος του).
    – Αν ο άνθρωπος εγχειρισθεί και αλλάξει το φύλο του, τότε προφανώς και διαστρέφει τη φύση με την οποία γεννήθηκε.

    Η εν λόγω διαφήμιση του οίκου καλλυντικών προβάλλει τις δύο τελευταίες παραπάνω κατηγορίες. Με τι σκοπό; Να υποστηρίξει και να “σταθεί δίπλα” στις κατηγορίες αυτές; Μην ψαρώνετε. Προφανής σκοπός της διαφήμισης αυτής ήταν να γίνει “ντόρος” (τον οποίο και πέτυχε), με απώτερο σκοπό το κέρδος της διαφημιζόμενης επιχείρησης (δε νομίζω κανένας να διαφωνεί, εκτός και αν κάποιος αφελέστατα πιστεύει ότι υπάρχει εμπορική επιχείρηση που να πληρώνει να διαφημιστεί, με διαφορετικό σκοπό από το να κερδίσει). Για το λόγο αυτό μάλιστα, έσπευσε και εταιρεία προφυλακτικών να υποστηρίξει την εν λόγω διαφήμιση, αμέσως μόλις αυτή άρχισε να προβάλλεται, ώστε να διεκδικήσει και αυτή μερίδιο από την πίτα του προκληθέντος “ντόρου” και του επαγόμενου κέρδους.

    Όλο το πανηγύρι συνεπώς για τα φράγκα (από πλευράς των επιχειρήσεων). Με το ερώτημα βεβαίως αν είναι ΔΙΚΑΙΟ η διαφήμιση να εξισώνει το φυσικό με το αφύσικο και με τη διαστροφή. Και μάλιστα με την προβολή της, σε ώρες που βλέπουν και (μικρά) παιδιά…

    Πριν από 50 χρόνια, η εν λόγω διαφήμιση θα ήταν ασύλληπτη. Ρωτήστε και τους σημερινούς παππούδες και τις σημερινές γιαγιάδες. Η ηθική εκείνης της εποχής όχι απλά θα την απαγόρευε αλλά την καθιστούσε παντελώς αδιανόητη. Από τότε όμως η κοινωνία “εξελίχθηκε”… Είναι η ίδια “εξέλιξη” που προβάλλει βία και ακατάλληλες – για άλλες εποχές – σκηνές και συμπεριφορές στις τηλεοράσεις μας σε οποιαδήποτε ώρα, ώστε να εξοικειωνόμαστε με αυτές, εμείς και τα παιδιά μας, συνειδητά ή υποσυνείδητα. Και να “προοδεύουμε” (ως άτομα και ως κοινωνία) και να “κάνουμε συνεχώς τον κόσμο μας καλύτερο” και να “γινόμαστε πιο ευτυχισμένοι”…

    Όποιος λοιπόν πιστεύει σε αυτή την “πρόοδο” για αυτόν (και ακόμη χειρότερα) για τα παιδιά του, καληνύχτα του… Εγώ ΔΕ θα πάρω. Και δε θα πάρω γιατί η ΠΑΡΟΥΣΙΑ του αφύσικου (ακόμη και της διαστροφής) δίπλα στο φυσικό υπάρχει και εξ ορισμού είναι ΑΠΟΔΕΚΤΗ, η ΕΞΙΣΩΣΗ όμως του φυσικού με το αφύσικο και τη διαστροφή είναι ΑΔΙΚΗ. Το αν η εξίσωση είναι ηθική ή όχι είναι αδιάφορο – σημασία έχει αν είναι δίκαιη ή άδικη. Και αυτό γιατί η ηθική, όντας ανθρώπινο δημιούργημα μεταβάλλεται από κοινωνία σε κοινωνία και από εποχή σε εποχή, η δικαιοσύνη όμως παραμένει αιωνίως η ίδια. Όποιος θέλει να εντρυφήσει στις έννοιες της δικαιοσύνης και της ηθικής, δεν έχει παρά να ανατρέξει κυρίως στο Ευαγγέλιο (με το θεϊκό, συμπυκνωμένο λόγο του) αλλά και στην αρχαία ελληνική γραμματεία και δη στη φιλοσοφία (π.χ. στην Πολιτεία, όπου η έννοια του δικαίου αναλύεται εξαντλητικά).

    Ο πατέρας Κωνσταντίνος εξέφρασε λοιπόν το ΔΙΚΑΙΟ, καυτηριάζοντας τη διαφήμιση. Κόντρα στην “ηθική” της εποχής (ή καλύτερα στην ανηθικότητά της, μιας και η “ηθική” αυτή είναι ΑΔΙΚΗ) και κόντρα στον κάθε έναν ψευτοπροοδευτικό, που στα εσώψυχά του, βάζει καθοδηγητή του το χρήμα… Μην τσιμπάτε…

    Και επίσης ο πατέρας Κωνσταντίνος εξέφρασε το ΔΙΚΑΙΟ, καταδικάζοντας τις αμβλώσεις και προασπίζοντας το δικαίωμα του αγέννητου – ακόμη – ανθρώπου στη ζωή, το οποίο είναι θεμελιώδες για κάθε άνθρωπο, άρα και για τον αγέννητο. Γιατί ο φόνος είναι ΑΔΙΚΟΣ ανεξάρτητα αν κάποια κοινωνία, σε κάποια εποχή, τον αποδέχεται ηθικά ή όχι. Όπως όταν, πριν από αιώνες, χώρες του Δυτικού “πολιτισμού” είχαν αποικίες και επέτρεπαν τη δουλεία, το να αφαιρείτο η ζωή ενός μαύρου δούλου ήταν ηθικά αποδεκτό. Παρ’ όλα αυτά ήταν ΑΔΙΚΟ, όπως (ορθώς) θεωρούμε σήμερα. Το ίδιο γίνεται και σήμερα με τη ζωή ΚΑΘΕ ανθρώπου είτε έχει γεννηθεί είτε (ακόμη) όχι.

    Και είναι και δική μας κατάντια, να κατακρίνουμε έναν άνθρωπο που μιλάει για το ΔΙΚΑΙΟ και που ξεχωρίζει σαν τις (λίγες, δυστυχώς) μύγες μες στο γάλα… Όπου “γάλα”, βάλτε πολιτεία (πιο σωστά κράτος, μιας και πολιτεία δεν υπάρχει), (εκ)παιδευτικό σύστημα, ΜΜΕ (μέσα μαζικής “εξημέρωσης”) ακόμη και η εκκλησία στα ανώτερα κλιμάκιά της (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων). ΟΛΟΙ τους απόντες… Μόνο η ελληνική οικογένεια και ελάχιστοι πατέρες που κρατάνε ακόμη Θερμοπύλες…

    Αναφορικά με το ρεπορτάζ του ιδιωτικού τηλεοπτικού σταθμού και τους σχολιαστές του, κοιτάξτε πόσο έντεχνα διαστρεβλώνουν την αλήθεια:
    – Παίζουν το video με την ομιλία του πατρός Κωνσταντίνου με τη λεζάντα “Ρητορική μίσους με αφορμή την πρόσφατη διαφήμιση σαμπουάν”. Ποιος σας έδωσε το δικαίωμα να κολλάτε ταμπέλες περί “ρητορικής μίσους” και να προκαταβάλλετε τους τηλεθεατές;
    – Στη συνέχεια ο πρώτος σχολιαστής αναφέρει: “Δε μπορώ να καταλάβω τη μανία που έχουν συγκεκριμένοι ιερείς με το sex”. Ο πατέρας Κωνσταντίνος αναφέρθηκε αφενός στις εκτρώσεις και αφετέρου στη διαστροφή της ανθρώπινης φύσης. Πού κολλάει το σεξ;
    – Και μετά ξεκινάνε μια “συζήτηση” περί της ομιλίας του πατρός Κωνσταντίνου και περί του μηνύματος της διαφήμισης. Παραποιώντας ωστόσο πλήρως το νόημα της ομιλίας… Το να υπάρχουν όλοι οι άνθρωποι όλων των κατηγοριών και των προτιμήσεων (και μην κατηγορηθώ για διάκριση όταν κατηγοριοποιώ έτσι τους ανθρώπους, το εννοώ όπως κάποιος άλλος τους κατηγοριοποιεί ανάλογα με τις ηλικίες του, ως βρέφη, παιδιά, ενήλικες κλπ.) υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει και το τι προτιμάει ο καθένας γούστο του και καπέλο του (αφού το αποδέχεται ή το καταδέχεται για τον εαυτό του). Το να εξισώνεις όμως το φυσικό με το αφύσικο και τη διαστροφή και μάλιστα δημοσίως και μάλιστα σε ώρες που μπορεί να παρακολουθήσουν όλες οι ηλικίες είναι διαφορετικό. Κρίμα σε αυτούς και κρίμα κυρίως σε εμάς που εξακολουθούμε να τους βλέπουμε.

    Τέλος αναφορικά με όσα είπε ο Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος Φιλήμων Μισσός και που αναπαράγονται από διάφορα sites, τι να πει κανείς… Ο άνθρωπος είναι αξιολύπητος… Καληνύχτα Αρχιμανδρίτα… (και γράψε τις εκθέσεις σου σε εκκλησιαστικά sites, που ΕΙΝΑΙ χώρος για μόστρα και ρεκλάμα…)

  2. Όλοι ελπίζουμε ότι Θεός θα μας κρίνει με επιείκεια, επειδή οι περισσότεροι συνειδητοποιούμε τα πνευματικά μας χάλια. Όμως ο βαθμός της επιείκειας αυτής εξαρτάται από τη δική μας συμπεριφορά. Όπως είπε ο Χριστός μας:

    «1 Μή κρίνετε, ίνα μη κριθήτε· 2 εν ώ γάρ κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε, και εν ώ μέτρω μετρείτε μετρηθήσεται υμίν. 3 τι δε βλέπεις το κάρφος το εν τώ οφθαλμώ τού αδελφού σου, την δε εν τώ σώ οφθαλμώ δοκόν ου κατανοείς; 4 ή πώς ερείς τώ αδελφώ σου, Άφες εκβάλω το κάρφος από τού οφθαλμού σου, και ιδού η δοκός εν τώ οφθαλμώ σού; 5 υποκριτά, έκβαλε πρώτον την δοκόν εκ τού οφθαλμού σού, και τότε διαβλέψεις εκβαλείν το κάρφος εκ τού οφθαλμού τού αδελφού σου. « (Ματθ. 7, 1-5)

  3. Γέροντα Αθανάσιε, ταπεινέ εργάτη του Ευαγγελίου, τί κάνεις Γιάννη; κουκιά σπέρνω, αυτό μας λέτε. Τί λέει, το Κυριακοδρόμιο που επικαλείστε, για τα Σόδομα και Γόμορα; Είναι γνωστό Γέροντα Αθανάσιε, Αρχιμανδρίτη Ρόδου, ότι οι διαφημίσεις περνάνε κοινωνικοπολιτικά μηνύματα. Πρώτος διδάξας ο Oliviero Toscani, που με τις φωτογραφίες του εκτόξευσε στα ύψη τις πωλήσεις της bennetton. Eν προκειμένω, αν το μήνυμα που περνάει η συγκεκριμένη διαφήμιση, είναι μεν κοινωνικά αποδεκτό, είναι όμως αμαρτία, δεν θα πρέπει να το επισημάνει ένας ιερέας στο κήρυγμά του; Ασφαλώς και ναι. Μάλλον η Ιερά Σύνοδος θα πρέπει να ασχοληθεί με Σας, γιατί ο πάτερ Κωνσταντίνος έχει ουσιαστικό πνευματικό έργο και λόγο.

  4. Κάποιοι φαίνεται να μπερδεύουν το ορθόδοξο δόγμα με τη φαντασία.
    Όλα όσα αναφέρθηκαν από τον άγνωστο για το Αγρίνιο και την περιοχή μας Αρχιμανδρίτη Αθανάσιο Μίσσο, δεν αποτελούσαν λόγια του π. Καντάνη και δεν φαίνεται να εννοήθηκαν, όπως μπορεί να παρατηρήσει ο καθένας που θα παρακολουθήσει το κήρυγμα του π. Κωνσταντίνου Καντάνη.

  5. Κάποιοι φαίνεται να μπερδεύουν το ορθόδοξο δόγμα με τη φαντασία.
    Όλα όσα αναφέρθηκαν από τον “ταπεινό εργάτη του Ευαγγελίου και Αρχιμανδρίτη, Αθανάσιο Μισσό” δεν αποτελούσαν λόγια του π. Καντάνη και δεν φαίνεται να εννοήθηκαν, όπως μπορεί να παρατηρήσει ο καθένας που θα παρακολουθήσει το κήρυγμα του π. Κωνσταντίνου Καντάνη.

  6. Ο ΑΡΛΟΥΜΠΑΣ ΜΙΣΟΣ ΣΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΠΟΧΗΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΡΕΟΥΣΑΣ ΝΟΣΗΡΗΣ ΑΤΜΌΣΦΑΙΡΑΣ ΨΈΓΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΊΤΗ ΚΑΝΤΑΝΗ ΕΠΕΙΔΉ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΡΘΟΤΟΜΕΙ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΦΥΛΆΕΙ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΑΠΌ ΤΑ ΞΥΛΟΚΈΡΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΝΗΡΏΝ ΜΗΤΡΟΜΠΟΛΊΤΩΝ ΚΑΙ ΑΦΟΡΕΣΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΩΝ.Κ.ΜΙΣΕ ΚΑΙ ΜΙΣΟΣ ΣΤΗΝ ΓΝΩΣΗ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΣΑΣ ΛΥΠΗΘΕΊ.ΟΣΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ Η 🦊 ΑΛΕΠΟΎ ΤΑ ΚΆΝΕΙ ΚΡΕΜΑΣΤΑΡΙΑ.Υ.Τ. ΚΑΝΕ ΛΊΓΟ ΔΙΑΙΤΑ ΓΙΑΤΊ ΔΕΝ ΣΕ ΒΛΈΠΩ ΚΑΛΑ!!

  7. Γέροντας;;; Δηλαδή;;; πως προεκυψε αυτό; κατάλαβε ο π. Αθανάσιος τι σημαίνει η απόσυρση του βίντεο; ότι δεν έχουμε δικαίωμα να αποκαλούμε παιδί αυτό που κυοφορειται… Ότι το έμβρυο δεν έχει δικαιώματα…οτι μέχρι να γεννηθεί δεν είναι άνθρωπος. Στέλνοντας περίπατο το λόγο του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου που λέει πως αμέσως με τη σύλληψη είναι άνθρωπος. Όσο γι τον ομοφυλοφιλία πλανιέται πλάνη οικτρά…. Και ο Άγιος Ιερώνυμος και ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος και ο Απόστολος Παύλος μιλούν γι αυτή. Το Ευαγγέλιο μιλάει για αυτό το πάθος άρα μπορεί και στον αμβωνα να ειπωθεί λόγος. Επειδή όμως δε μπορεί να τα βάλει με τον Παύλο, τον Ιερώνυμο και το Χρυσόστομο τα βάζει με τον καντανη….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button