ΆποψηΡοή Ειδήσεων

Η υποκρισία του …κορωνοϊού

Γράφει ο Παναγιώτης Ασημακόπουλος, Δρ. Θεολογίας – Εκπαιδευτικός

Νομίζω πως έχω δείξει πολλές φορές ότι δεν είμαι εξ ορισμού υποστηρικτής αποφάσεων και δηλώσεων Ιεραρχών και της διοίκησης της Εκκλησίας. Όποιος θέλει περισσότερα επ’ αυτού, ευχαρίστως να του παραθέσω στοιχεία – επώνυμα και δημόσια, όπως πάντα.
Εδώ όμως έχουμε μια ξεκάθαρη παραποίηση και στοχευμένη επίθεση με περίσσευμα υποκρισίας. Και εξηγούμαι:
α) Η Θεία Κοινωνία για την Εκκλησία είναι το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Αυτό και τέλος! Ούτε ψωμάκι και κρασάκι, ούτε χρυσό δοντάκι, ούτε συμβολική τελετή. Είναι ο ίδιος ο Χριστός! Αυτοπροσώπως! Γι’ αυτό το λόγο, η Εκκλησία δεν είναι μια υπηρεσία που κλείνει γραφεία ή “μαγαζάκι”, κατά την προσφιλή έκφραση πολλών. 2000 χρόνια τώρα και ανελλιπώς (ακόμη και στους διωγμούς Ρωμαίων και άλλων που έπαιρναν κεφάλια κυριολεκτικά) οι πιστοί κοινωνούν το Χριστό και γίνονται ένα μαζί Του. Ερωτική ένωση, μαρτυρία και μαρτύριο.
Εννοείται ότι καθένας έχει δικαίωμα να μην πιστεύει σε αυτά (και άλλα πολλά για τη θεολογία του Μυστηρίου που για οικονομία χρόνου και χώρου παραλείπω) και να τα θεωρεί γραφικότητες. Εξαιρώ βέβαια το γεγονός ότι ο καθένας θα έπρεπε να τα γνωρίζει, ως στοιχείο και μόνο της πολιτιστικής του ταυτότητας και των γνώσεών του για τον κόσμο, όπως πρέπει να γνωρίζει πού είναι η Μέκκα, ποιος είναι ο Μωάμεθ και πού είναι χτισμένος ο Παρθενώνας. Εδώ όμως ανοίγει ένα άλλο κεφάλαιο για το τι θρησκευτική γνώση παρέχουμε και δεν είναι της παρούσης στιγμής…
β) Από την αρχή που οι περισσότεροι έβλεπαν τον ιό covid -19 σαν περαστικό αστείο, η Εκκλησία με επίσημες ανακοινώσεις έλεγε να ακούμε τους ειδικούς, να παίρνουμε μέτρα προφύλαξης και να προσέχουν οι ευπαθείς ομάδες.
γ) Από την αρχή και απρόκλητα ξεκίνησε μια στοχευμένη επίθεση περί Θείας Κοινωνίας (θα πούμε αμέσως παρακάτω).
δ) Στις εγκυκλίους της η Εκκλησία περιλαμβάνει την πάγια πίστη της περί Θείας Κοινωνίας, απευθυνόμενη φυσικά στους πιστούς της και όχι για να “πείσει” τους αδιάφορους, επιθετικούς και παραχαράκτες των κειμένων. Πουθενά όμως δεν λέει “ελάτε όλοι να κοινωνήσετε” ή ότι δεν υπάρχει πρόβλημα για τον ιό μέσα στο ναό, που είναι μικρός χώρος με μεγάλη συγκέντρωση κόσμου. Αυτά είναι αστήρικτες κατηγορίες και ψέματα διαφόρων (θα πούμε παρακάτω). Το μόνο που επαναλαμβάνει είναι ο μυστηριακός και αγιαστικός χαρακτήρας της Θείας Κοινωνίας και ότι ως Μυστήριο δεν είναι φορέας θανάτου. Για όλα τα γύρω απ’ αυτό, ακόμη και για τον αέρα που αναπνέουμε (μην ξεχνάμε ότι ο ιός είναι και αερόβιος, άρα δεν χρειάζεται …κουταλάκι), ακούμε τους ειδικούς και λαμβάνουμε μέτρα προφύλαξης. Αλλιώς, θα έπρεπε να αποδεχθούμε ότι οι κληρικοί πρωτίστως είναι άτομα με αυτοκτονικές τάσεις και ότι έχουν πάθει ομαδική παράκρουση και καλούν τους ανθρώπους να αυτοκτονήσουν (ακούστηκαν κι αυτά). Η Εκκλησία; Που προστατεύει τη ζωή σε κάθε έκφανσή της, προσεύχεται υπέρ υγείας, αποδεχόμενη κάθε άνθρωπο και έχει τεράστιο φιλανθρωπικό έργο;
ε) Παρά τα σαφή παραπάνω, “έγκριτοι” δημοσιογράφοι, “αξιόπιστα” sites και προκατειλημμένοι σχολιαστές παραπλανούσαν με ψεύτικους τίτλους, στόχευαν ΜΟΝΟ στη Θεία Κοινωνία και ήταν ολοφάνερο ότι δεν τους ενδιέφερε η αλήθεια ή η υγεία του κόσμου, αλλά μόνο τούτο: να παραδεχθεί η Εκκλησία ότι η Θεία Κοινωνία σκοτώνει, δηλαδή να υπογράψει την αυτοκατάργησή της. Λυπάμαι που θα σε απογοητεύσω, αλλά είμαι αλλεργικός στις θεωρίες συνωμοσίας και στα hoaxes. Θα σου παραθέσω όσα στοιχεία θυμάμαι.
1) Ούτε μισή κουβέντα δεν είχαν για γυμναστήρια, καφετέριες, μπαράκια, θέατρα, γήπεδα και άλλα, αλλά η βελόνα είχε κολλήσει “να κλείσουν τώρα οι εκκλησίες”. Πόσα παιδιά πάνε και μόνο την Κυριακή (για μια ώρα και αν) στην Εκκλησία και πόσα είναι καθημερινά σε μία από τις τόσες καφετέριες της περιοχής από το πρωί μέχρι το βράδυ και στα κλαμπάκια από το βράδυ ως το πρωί; Άρα δεν τους ενδιέφερε ο ιός.
2) Να κλείσουν οι Εκκλησίες, αλλά ούτε μισή κουβέντα για τα εκατοντάδες τζαμιά σε όλη τη χώρα. Άρα δεν τους ενδιέφερε ο ιός.
3) Τότε που είπε τη χαζομάρα ο πρώην Καλαβρύτων για τον αγιασμό ως μαγικό για τον κορωνοϊό, τότε είπε τη χαζομάρα και ο Κραουνάκης για την πρόπολη ως φάρμακο για τον κορωνοϊό. Τον πρώην Καλαβρύτων τον έβγαλαν στα μανταλάκια, αλλά ούτε μισή κουβέντα για το Σταμάτη από τους λαλίστατους για τον κορωνοϊό. Άρα δεν τους ενδιέφερε ο ιός.
4) Όλα αυτά τα έγραφαν και τα έλεγαν άνθρωποι που δεν πατάνε στην Εκκλησία, αλλά συνέχιζαν κανονικά τη ζωή τους σε μετρό, λεωφορεία, τράπεζες, συναλλαγές με χρήματα, γήπεδα, μπαράκια με ξηροκάρπια και τόσα άλλα μέρη και καθημερινές συνήθειες όπου ο ιός κάνει πάρτυ και θα μπορούσαν να τον κολλήσουν κι οι ίδιοι. Άρα δεν τους ενδιέφερε ο ιός.
5) Ο Πολάκης με χυδαίο τρόπο στοχοποίησε από το βήμα της Βουλής τους πλούσιους και τους Χριστιανούς -ρητορική μίσους λέγεται αυτό, αλλά ο Δημητράς κάνει διακοπές. Οι λαλίστατοι δεν βρήκαν μισή λέξη για την βλακώδη όσο κι αντιεπιστημονική άποψή του. Άρα δεν τους ενδιέφερε ο ιός.
6) Ακόμη και ο mr. Hoax από ένα εκτενέστατο και μετριοπαθές άρθρο του καθηγητή Μόσιαλου για τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας σε περιπτώσεις κρίσεων, απομόνωσε μια φράση εντός πρότασης και -με όλα τα γράμματα κεφαλαία- την έκανε επικεφαλίδα της δικής του ανάρτησης. Και όταν δύο του επισημάναμε ότι έτσι αλλοιώνει το κείμενο, απάντησε σε μένα “να μην ανοηταίνω”. Αυτός βέβαια κάνει ακριβώς αυτό που καταπολεμά: hoax. Και σε άλλο διάλογο, όταν ρώτησα γιατρίνα (με σταλινικές ιδεολογικές εμμονές και αρνήσεις) εάν υπάρχει ιατρικός τρόπος να ξεχωρίσουμε εάν ο ιός θα προέρχεται από Εκκλησία ή μπαράκι, μου απάντησε ότι έρχεται ο καιρός που θα λογοδοτήσω εγώ κι η Εκκλησία μου(!!). Άρα δεν τους ενδιαφέρει ο ιός.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button