Δυτική Ελλάδα

Υπογράφηκε και ξεκινά το έργο της διαπλάτυνσης του Διαύλου Λευκάδας

koi-lefkada-diavlosΥπεγράφη το Σάββατο 7/9 μεταξύ του Περιφερειάρχη Σπ. Σπύρου και του εκπροσώπου της αναδόχου εταιρείας ΤΕΡΝΑ Α.Ε. κ. Μιχ. Γουρζή η σύμβαση για την κατασκευή του έργου «Διαπλάτυνση διαύλου Λευκάδας». To έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 22.300.000 και έχει ως αντικείμενο τη διαπλάτυνση και εκβάθυνση του διαύλου της Λευκάδας μήκους 6.3 χιλιόμετρα. Προβλέπει επίσης στο βόρειο άκρο (αμμόγλωσσα) ειδικό αντιπροσαμμωτικό έργο.

Στην υπογραφή της σύμβασης του έργου παρέστησαν μεταξύ άλλων ο βουλευτής κ. Θεόδωρος Σολδάτος, ο Δήμαρχος κ. Κώστας Αραβανής, οι Αντιπεριφερειάρχες των ΠΕ Λευκάδας, Κερκύρας, Κεφαλονιάς κκ. Θεόδωρος Βερύκιος, Χρήστος Σκούρτης και Σωτήρης Κουρής, καθώς και οι πρώην βουλευτές Λευκάδας κ.κ. Σπύρος Μαργέλης και Ξενοφών Βεργίνης.

Σύντοµη περιγραφή της σύµβασης:
Το έργο αφορά την εκτέλεση λιµενικών εργασιών για την διαπλάτυνση του θαλάσσιου διαύλου Λευκάδας.
Συνοπτική περιγραφή και ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου
• ∆ιαπλάτυνση και εκβάθυνση του διαύλου Λευκάδας σε συνολικό µήκος (άξονα) 4.962 µ.
περίπου και διαµόρφωση πλευρικών τµηµάτων του µε πρανή λιθορριπής και συρµατοκιβώτια σε συνολικό µήκος 1.085 µ.
• Κατασκευή και ανακατασκευή µετώπων αντιστήριξης µε πασσαλοσανίδες, ολικού µήκους 980 µ. περίπου
• Κατασκευή µετώπου αντιστήριξης µε πασσαλοσανίδες, σε µήκος 140 µ. περίπου, αγκυρωµένου σε πασσάλους οπλισµένου σκυροδέµατος.
• Κατασκευή τριών ύφαλων αναβαθµών µε λιθορριπές και φυσικούς ογκολίθους, συνολικού µήκους στέψης 375 µ. και σήµανση αυτών µε µόνιµους φανούς.
• Σήµανση του διαύλου µε τοποθέτηση πλωτών φωτοσηµαντήρων.
Διάρκεια σύμβασης 28 μήνες.

Το έργο -που άργησε πάρα πολύ- είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη Λευκάδα, αλλά και γενικότερα για το Ιόνιο, γιατί δημιουργείται ένας ασφαλής δίαυλος επικοινωνίας ανάμεσα στο βόρειο και νότιο Ιόνιο. Θα επηρεάσει θετικά στη κίνηση τόσο της Μαρίνας Λευκάδας όσο και των γειτονικών περιοχών.

Και επί τέλους ελπίζουμε να μην ξαναδούμε τις γνωστές εικόνες φρίκης με τα προσαραγμένα σκάφη. Τέτοιες εικόνες διαδίδονται αστραπιαία στο διαδίκτυο αποθαρρύνοντας πολλούς θαλάσσιους επισκέπτες. Επίσης περιβαλλοντικά θα βοηθήσει στην απρόσκοπτη ανανέωση των νερών του διαύλου.

Αν μάλιστα απομακρυνθεί και η χωματερή που είναι ένα οπτικό και οσφρητικό σοκ που δέχεται ο θαλάσσιος επισκέπτης στην είσοδο του διαύλου και είναι ντροπή για τη Λευκάδα, τότε θα μιλάμε για πραγματική αλλαγή!

Όσο πάντως είναι ξεκάθαρη η χρησιμότητα της διαπλάτυνσης –εκβάθυνσης του διαύλου δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τα σχεδιαζόμενα 3 «μπαστούνια» που πρόκειται να κατασκευαστούν στον φάρο της αμμόγλωσσας. Για το συγκεκριμένο θέμα έχουν εκφραστεί πολλές αντιρρήσεις από διάφορες πλευρές.

Καλό θα ήταν να οργανωθεί μια ημερίδα από τη Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας για την ενημέρωση του κόσμου. Τέτοιας σημαντικής έκτασης αλλαγές δεν μπορούν να επιβάλλονται de facto χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια δημόσια συζήτηση. Ας ελπίζουμε να μπορεί να γίνει κάποια τροποποίηση αν κριθεί απαραίτητη.

ypodomes.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button