Lifestyle & PeopleΡοή Ειδήσεων

Το ταξίδι στον κόσμο με ιστιοπλοϊκό που ξεκίνησε από την Λευκάδα: Που βρίσκεται οκτώ μήνες μετά το ζευγάρι (φωτο)

Οι δύο Ελβετοί κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα

Της Βιβιάννας Βαρδή

Αρχές Μαΐου του 2022 αποχαιρετήσαμε από το λιμάνι της Λευκάδας δύο θαρραλέους Ελβετούς Λευκαδολάτρες ιστιοπλόους τον Roger και την Brigitte Bauer οι οποίοι ξεκίνησαν για να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα.


Να γυρίσουν τον κόσμο με το ιστιοπλοϊκό τους. Άφησαν πίσω τους παιδιά, εγγόνια , ολοκλήρωσαν με τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες και ελεύθεροι πια άρχισαν το ταξίδι τους στον κόσμο. Ήταν ένα όνειρο ζωής και προετοίμαζαν το σκάφος τους πολλά χρόνια για να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει όλες τις θάλασσες. Έλυσαν κάβους και το FANTASIA ξεκίνησε την φανταστική του περιπέτεια. Και το υπέροχο αυτό ζευγάρι υποσχέθηκε ότι το ταξίδι αυτό θα ολοκληρωθεί, μερικά χρόνια μετά, πάλι στην Λευκάδα.

Που βρίσκονται όμως ο Roger και η Brigitte; Πως έχουν περάσει αυτούς τους οκτώ μήνες και ποιες χώρες έχουν επισκεφθεί; Με την βοήθεια των αγαπημένων τους φίλων από το Manos Yachting καταφέραμε να έρθουμε σε επαφή μαζί τους. Μας έστειλαν πολλές φωτογραφίες από το ονειρικό τους ταξίδι , από τη ζωή τους στο σκάφος, την επίσκεψη των παιδιών και εγγονών τους, τις γιορτές κάπου στο Πράσινο Ακρωτήρι. Και φυσικά μας μίλησαν για όσα έχουν περάσει αυτούς τους μήνες. Όλες οι φωτογραφίες έχουν λεζάντες και προσδιορίζουν το ταξίδι.

Όλα ξεκίνησαν πριν από οκτώ μήνες στις 6 Μαΐου στη Λευκάδα. Πολύς καιρός!

Ναι και όχι. Το FANTÀSIA είναι το σπίτι μας εδώ και οκτώ μήνες. Μας φαίνεται περίπου σαν 2 μήνες. Ο καιρός πέρασε τόσο γρήγορα με όλες τις εμπειρίες και τις εντυπώσεις. Από την άλλη, όταν αναπολούμε όλες τις καλές στιγμές, έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που φύγαμε.

Όμως 8 μήνες στη θάλασσα είναι κάτι το ιδιαίτερο!

Ναι, αλλά δεν πρέπει να έχουμε λάθος ιδέα για τη ζωή μας στο ιστιοπλοϊκό . Το ιστιοπλοϊκό μας είναι μεταφορικό μέσο και ταυτόχρονα το σπίτι μας. Όπως για παράδειγμα ένα τροχόσπιτο . Περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας σε λιμάνι ή κόλπο. Είμαστε στη θάλασσα για ίσως ένα μήνα. Τον υπόλοιπο χρόνο τον περάσαμε με επισκέψεις στην ξηρά, επισκευές, συντήρηση και βελτιστοποίηση του ιστιοπλοϊκού, ψώνια και καθημερινές δουλειές όπως καθάρισμα, μαγείρεμα, ακρόαση της πρόγνωσης του καιρού κ.λπ.

elvetoi25

Τι επισκευές έπρεπε να κάνετε και τι βελτιώσεις κάνατε;

Κατά τη διάρκεια των επισκευών χρειάστηκε να αντικαταστήσουμε το μετρητή βάθους (echosounder). Δυστυχώς, χρειάστηκε να βγάλουμε το πλοίο από το νερό για να το κάνουμε αυτό, το οποίο συνδέεται με υψηλό κόστος. Γι’ αυτό, ανανεώσαμε ταυτόχρονα και τη τσιμούχα στεγανοποίησης του άξονα, για να είμαστε ασφαλής. Χρειάστηκε επίσης να αντικαταστήσουμε τα ξύλα της πασαρέλας, τα οποία ήταν σπασμένα, οι γραμμές σύνδεσης από το εργοστάσιο αφαλάτωσης στις δεξαμενές νερού είχαν διαρροή, τα φώτα ναυσιπλοΐας είχαν χαμηλή φωτεινότητα, το σχοινί του πανιού της τζένοα έσπασε και ούτω καθεξής. Επιπλέον, μας χτύπησε ένα παρασυρόμενο ιστιοφόρο τη νύχτα ενώ βρισκόμασταν στην άγκυρα. Εκτός από μικρή ζημιά στο πλαϊνό του σκάφους, το στήριγμα άγκυρας ήταν λυγισμένο, το οποίο έπρεπε να ισιωθεί από έναν μεταλλουργό.

Όσον αφορά τη βελτιστοποίηση, η προστασία του πιλοτηρίου 3 όψεων είναι η κορυφαία προτεραιότητα. Αυτό το κάναμε στη Λευκάδα. Χωρίς αυτό, η ζωή στο πλοίο θα ήταν διαφορετική. Παρά τη βροχή, τον άνεμο και τον κρύο καιρό, χρειάστηκε να φάμε στο σαλόνι μόνο τέσσερις φορές σε αυτούς τους οκτώ μήνες. Χάρη στη βεράντα μας, μπορούμε να περάσουμε τον υπόλοιπο χρόνο στο πιλοτήριο και να μην χρειάζεται να τρώμε στο «κελάρι» όπως τα γειτονικά μας πλοία. Αυτή είναι μια υψηλή ποιότητα ζωής. Αξίζει επίσης το βάρος του σε χρυσό όταν οδηγείτε τη νύχτα και περνάτε τα κύματα. Οιυπόλοιπες είναι πιο τεχνικές και προστατευτικές τροποποιήσεις, όπως εξωτερικές κεραίες WiFi και δορυφορικές κεραίες, φώτα κίνησης, κάλυμα λέμβου, προστασία εξωλέμβιας και γκριλ και ούτω καθεξής.

Αναφέρατε επισκέψεις στην ξηρά. Πώς να το φανταστούμε εμείς;

Από τη μία, η «κανονική» επίσκεψη στο μέρος όταν βρισκόμαστε σε λιμάνι ή κόλπο. Από την άλλη, έχουμε επίσης πραγματοποιήσει πολλές επισκέψεις στη κάθε χώρα νοικιάζοντας αυτοκίνητο ή χρησιμοποιώντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς (τρένο, λεωφορείο, πλοίο) για να μετακινηθούμε. Επισκεφτήκαμε λοιπόν τη Σικελία για 4 ημέρες, τις ισπανικές πόλεις Βαλένθια, Μούρθια, Γρανάδα, Κόρδοβα, Σεβίλλη και τον λευκό δρόμο στην ΠορτογαλίαΈβορα, Σίντρα, Πόρτο και Λισαβόνα, τα πορτογαλικά νησιά Πόρτο Σάντο και Μαδέρα και στα Κανάρια Νησιά νησιά Λανθαρότε, Γκραν Κανάρια, Τενερίφη και Λα Πάλμα. Μένουμε και σε απλά καταλύματα, όπως AirB&B’s. Επίσης κάναμε και πεζοπορίες πολλών ωρών.

Πόσα ναυτικά μίλια έχετε διανύσει μέχρι τώρα;

Συνολικά είναι 4.780 ναυτικά μίλια, δηλαδή πάνω από 8.800 km. Από αυτά, τα 1.630 ναυτικά μίλια (περίπου 3.000 km) υπολογίζονται με μηχανή.

Πού περάσατε τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά;

Η κλιματική αλλαγή αλλάζει και τον καιρό εδώ στον Ατλαντικό. Θα πρέπει κανονικά να επικρατούν βορειοανατολικοί άνεμοι στα Κανάρια Νησιά με ξηρό ηλιόλουστο καιρό. Κατά τη διάρκεια των 4 εβδομάδων μας στα Κανάρια Νησιά, είχαμε κυρίως νότιους ανέμους σε συνδυασμό με βροχές. Ως αποτέλεσμα, υπήρχαν μόνο πολύ λίγοι καταφύγιοι κόλποι, οπότε έπρεπε κυρίως να αναζητήσουμε καταφύγιο σε μαρίνες. Ξαφνικά, στις 20 Δεκεμβρίου, υπήρχε ένας ευνοϊκός άνεμος για τα σχεδόν 800 ναυτικά μίλια μέχρι το Πράσινο Ακρωτήριο(CapeVerde) . Φύγαμε λοιπόν αμέσως, γνωρίζοντας ότι θα περάσουμε τα Χριστούγεννα στην ανοιχτή θάλασσα. Ο άνεμος ήταν τόσο ευνοϊκός που φτάσαμε στο νησί Σαλ το πρωί της ημέρας των Χριστουγέννων. Στη συνέχεια γιορτάσαμε άνετα για δύο στο πλοίο μας. Γιορτάσαμε την Πρωτοχρονιά μαζί με άλλα δύο πληρώματα στον κόλπο της Σάντα Μαρία (νησί Σαλ) με πυροτεχνήματα και φυσαλίδες!

Ποιες ήταν οι πιο δύσκολες στιγμές σας σε αυτό το μεγάλο ταξίδι;

Ψυχολογικά: Μετά τις Βαλεαρίδες Νήσους έπρεπε να δέσουμε κυρίως σε μαρίνες, με αντίστοιχο κόστος. Οι προστατευμένοι κόλποι είναι πολύ σπάνιοι και όταν υπάρχουν, συχνά συνδέονται με μόνιμο κυματισμό, κατά συνέπεια μόνιμο κούνημα του σκάφους και κατά την διάρκεια της νύχτας και επικίνδυνα βράχια τριγύρω.

Ιστιοπλοΐα: Όταν το βυθόμετρο σταμάτησε να λειτουργεί και έπρεπε να βγάλουμε το πλοίο από το νερό για να εγκαταστήσουμε ένα νέο.

elvetoi2

Ποιο περιστατικό έχετε επισημάνει στο ημερολόγιό σας;

Μια σκέτη τρέλα: Μετά από 36ωρη διέλευση από την Απουλία στη Σικελία, φτάσαμε χαρούμενοι και κουρασμένοι στο λιμάνι των Συρακουσών στις 5 μ.μ. την Πέμπτη και το αναφέραμε στο λιμενικό μέσω ασυρμάτου. Ήταν ακόμα η εποχή του Covid. Δεν μας επέτρεψαν να δέσουμε στην προκυμαία και, ελλείψει του υπεύθυνου αξιωματικού, έπρεπε να διανυκτερεύσουμε αγκυροβολημένοι στον κόλπο. Το επόμενο πρωί, μετά από πολύωρες συζητήσεις, μας παρέπεμψαν στο υγειονομικό γραφείο και μας είπαν ότι έπρεπε να συμπληρώσουμε ένα έγγραφο εκ των προτέρων. Αφού υποβάλαμε αυτό το έγγραφο μαζί με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού μας για τον Covid, ο υπεύθυνος είχε ήδη φύγει και έπρεπε να περιμένουμε άλλη μια νύχτα στην άγκυρα. Το επόμενο πρωί, ενώ ήταν Σάββατο, ειπώθηκε ότι το αρμόδιο γραφείο ήταν κλειστό και δεν θα ανοίξει ξανά μέχρι τη Δευτέρα. Αυτό ήταν υπερβολικό για εμάς. Υποστηρίξαμε ότι μας τελείωσε το νερό χθες και θα πεθάνουμε από τη δίψα μέχρι τη Δευτέρα. Δώσαμε στον αξιωματικό μια ώρα να πάρει την άδεια, αλλιώς θα βγούμε στη στεριά χωρίς άδεια και θα τον λογοδοτήσουμε. Τότε αυτό βοήθησε. Μέσα σε μισή ώρα είχαμε τα απαραίτητα έγγραφα και μετά από 40 ώρες μπορέσαμε τελικά να βγούμε στη στεριά!

Πόσα άλλα λιμάνια θα επισκεφθείτε πριν το τέλος αυτού του μοναδικού ταξιδιού;

Δεν έχουμε ιδέα. Δεν ξέρουμε ακόμα πού θα μας οδηγήσει το ταξίδι μας και πόσο θα διαρκέσει. Αυτή τη στιγμή ο προορισμός μας είναι η Βραζιλία, πιο συγκεκριμένα το Salvador de Bahia, όπου γίνεται το καρναβάλι στα μέσα Φεβρουαρίου. Θα θέλαμε να το επισκεφτούμε αυτό. Μετά από αυτό, η ιδέα είναι να πάμε βόρεια κατά μήκος της ακτής της Βραζιλίας στο δέλτα του Αμαζονίου και μέσω της Γαλλικής Γουιάνας, του Σουρινάμ και της Γουιάνας στο Τρινιντάντ-Τομπάγκο. Μπορούμε να επισκεφτούμε την Καραϊβική μόνο από τον Δεκέμβριο του 2023, μετά το τέλος της εποχής των τυφώνων. Και μετά?

Δεν το γνωρίζουμε ακόμη. Είτε στον Ειρηνικό είτε πίσω στην Ευρώπη μέσω ΗΠΑ και Αζορών.
Ποιες άλλες εντυπώσεις από το ταξίδι σας θα θέλατε να μοιραστείτε;

Ναι, υπάρχουν αμέτρητες, για παράδειγμα:

– Η εκπληκτικά καλή ποιότητα του νερού στα ιταλικά λιμάνια που επισκεφτήκαμε

– Δωρεάν χρήση σημαδούρων στα Ισπανικά Καταλανικά Θαλάσσια Εθνικά Πάρκα

– Η συχνότητα της ομίχλης το καλοκαίρι στη Μεσόγειο

– Η μαρίνα κοστίζει στηνIbiza (400 € / διανυκτέρευση και δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος!!!)

– Το μεγάλο κύμα του Ατλαντικού σε σύγκριση με τα σύντομα κύματα στη Μεσόγειο

– Συναντήσεις δελφινιών και φαλαινών

– Αμέτρητες Ανατολές και ηλιοβασιλέματα

– Δύο φορές μας επισκέφτηκαν φίλοι για δύο εβδομάδες κάθε φορά. Επιπλέον, στα βόρεια της Σαρδηνίας, μείναμε για μια εβδομάδα με όλη την οικογένεια και τα 5 εγγόνια μας. Η κόρη και η οικογένειά μας ναύλωσαν ένα δεύτερο ιστιοφόρο και ο γιος και η οικογένειά μας έμειναν μαζί μας.

– Και φυσικά, η συντροφικότητα

elvetoi24

Σας λείπει κάτι;

Ναι, φυσικά υπάρχουν πράγματα που μας λείπουν.

Βλέπουμε και ακούμε τα παιδιά και τα εγγόνια μας μόνο μέσω του Facetime, όπως και τους φίλοι μας. Η επανένωση κατά την επίσκεψή μας στην Ελβετία τον Οκτώβριο ήταν ακόμη μεγαλύτερη και πιο συναισθηματική. Δυστυχώς, το ίδιο και ο αποχαιρετισμός. Από την άλλη, πραγματοποιούμε ένα όνειρο που δεν μπορούσαμε να το αναβάλλουμε άλλο λόγω ηλικίας. Η ζωή μας αποτελείται από συμβιβασμούς. Μερικές φορές πρέπει να πάρουμε αποφάσεις που δεν είναι πάντα εύκολες.

Έχοντας στην καρδιά μας την ελληνική ατμόσφαιρα με τα νησιά, τους όρμους και τα μικρά ψαροχώρια, γνωρίζουμε πλέον ότι αυτό δεν θα το βρούμε πουθενά στον κόσμο. Εκπληρώνεται για εμάς το ταξίδι σε άλλους πολιτισμούς, άλλες χώρες και θάλασσες. Η συνειδητοποίηση ότι η δύναμη του ανέμου μας έχει φέρει μέχρι εδώ τώρα είναι συναρπαστική και διαρκής ταυτόχρονα.

lefkadapress.gr

Τοπική Διαφήμιση
papathnasio blue Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button