ΆποψηΕκκλησίαΡοή Ειδήσεων

Το Πρωτοχρονιάτικο μήνυμα του Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου

Η Ποι­μα­ντορι­κή Ε­γκύ­κλιος Πρωτοχρονιάς του Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεου έχει ως εξής:

Η εορτή της κατά σάρκα Γεννήσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, την οποία εορτάσαμε πριν λίγες ημέρες, συνδέεται με την εορτή της Περιτομής του Ιησού Χριστού που εορτάζουμε σήμερα, μαζί με την ανατολή του νέου έτους και την εορτή του Μεγάλου Βασιλείου, διότι η περιτομή, σύμφωνα με τον νόμο που δόθηκε από τον Θεό στην Παλαιά Διαθήκη γινόταν οκτώ ημέρες μετά την γέννηση των αρσενικών παιδιών.


Έτσι και ο Χριστός υποβλήθηκε σε αυτήν την οδυνηρή διαδικασία και αυτό συνδέεται με την άκρα ταπείνωση και κένωσή Του, η οποία έγινε από αγάπη για τον άνθρωπο. Όλη η ζωή του Χριστού από την Γέννησή Του μέχρι τον Σταυρό ήταν ζωή κενώσεως. Γεννήθηκε ως πτωχός σε έναν στάβλο αλόγων ζώων και πέθανε μόνος Του στον Σταυρό του Γολγοθά.

Όλα αυτά τα έκανε από αγάπη για τον άνθρωπο ο οποίος μετά την πτώση του και την έξοδό του από τον Παράδεισο περιπλανιόταν χωρίς τον αληθινό Θεό και βασανιζόταν ποικιλοτρόπως, λατρεύοντας τα είδωλα και πιστεύοντας σε ιδέες και φαντασίες.

Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο με τιμή και δόξα. Τον έκανε να έχη σώμα και ψυχή, αλλά και να έχη την Χάρη Του και έτσι ήταν ολοκληρωμένος. Και όμως μετά την αμαρτία παρέμεινε μόνον με την ψυχή και το σώμα, χωρίς την Χάρη του Θεού, εκτός από τις εξαιρέσεις των Πατριαρχών της Παλαιάς Διαθήκης, των Προφητών και Δικαίων, οι οποίοι είχαν αποκάλυψη του ζωντανού Θεού.

Έτσι, ενηνθρώπησε ο Υιός και Λόγος του Θεού για να δώση νέαν ζωή στον άνθρωπο και να τον επαναφέρη στην προηγούμενη δόξα Του και να τον ανεβάση ψηλότερα, να τον προσλάβη και να γίνη μέλος του ενδόξου Σώματός Του. Μεγάλη τιμή για τον άνθρωπο!

Μέσα σε αυτήν την προοπτική οι Πατέρες της Εκκλησίας εκπλήσσονται βλεποντας τον άνθρωπο. Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος αναφωνεί: «Τι το καινόν τούτο περί εμέ μυστήριον; Μικρός ειμι και μέγας, ταπεινός και υψηλός, θνητός και αθάνατος, επίγειος και ουράνιος. Εκείνα μεν του κάτω κόσμου, ταύτα δε μετά του Θεού• εκείνα μετά της σαρκός, ταύτα μετά του πνεύματος».

Ο άνθρωπος κατά τον ίδιον άγιο είναι «το τιμιώτατον Θεώ κτήμα και οικειότερον», γι’ αυτό και προτρέπει να «γνωρίσωμεν ημών το αξίωμα». Είναι μεγάλο έργο να γνωρίσουμε το αξίωμά μας, την δόξα μας. Χρειάζεται να το σπουδάσουμε σε όλη την ζωή μας.

Ο Χριστός για να μας φανερώση το μεγαλείο του ανθρώπου και να τον εξυψώση προσέλαβε την ανθρώπινη φύση, δηλαδή ψυχή και σώμα, και την θέωσε, και έτσι μας έδωσε την δυνατότητα να γίνουμε κατά Χάρη Θεοί, ολόκληροι με την ψυχή και το σώμα.

Εν τούτοις, όμως, οι άνθρωποι ακολουθούν άλλη πορεία, αφού αποσπούν τον άνθρωπο από τον Θεό και διασπούν τον ίδιο σε πολλά κομμάτια. Άλλοι ταυτίζουν τον άνθρωπο μόνον με το σώμα του, αναπτύσσοντας την σωματολατρεία, άλλοι ταυτίζουν τον άνθρωπο μόνον με την λογική του και καταλήγουν στην λογικοκρατία, άλλοι τον ταυτίζουν μόνον με την ψυχή του, την οποία όμως αποδεσμεύουν από την θεολογική ερμηνεία της και καταλήγουν στην ψυχανάλυση και ψυχολογία και πολλά άλλα.

Τον τελευταίο καιρό παγκοσμίως, ως συνέχεια της βιοτεχνολογίας, κατασκευάζουν έναν άνθρωπο ρομπότ, χωρίς σώμα, χωρίς ψυχή, χωρίς Άγιον Πνεύμα, απλώς κάνουν ένα σώμα κατασκευασμένο από ύλη, καλωδιωμένο και συνδεδεμένο με υπολογιστές, που είναι κατάργηση του ιδίου του ανθρώπου. Πρόκειται για ένα «διαδίκτυο των σωμάτων», για μια «εικονική πραγματικότητα».

Έτσι, γίνεται λόγος για τον «μετάνθρωπο» και όλη αυτή η κίνηση έχει χαρακτηρισθή ως «μετανθρωπισμός». Είναι ένα κίνημα που υποστηρίζει ότι έτσι «ενισχύεται η διάνοια και η φυσιολογία με τεχνολογικά ενθέματα και μέσα της γενετικής». Έτσι, μπορεί κανείς «να χρησιμοποιεί βιονικούς βραχίονες, βιονικά πόδια και μάτια». Και δεν γίνεται λόγος μόνον για τον «επαυξημένο» άνθρωπο, ως «βελτιστοποίηση των ανθρωπίνων επιδόσεων», αλλά και για την προσπάθεια καταργήσεως του θανάτου με την «ψηφιακή αθανασία».

Η νοοτροπία αυτή του μετανθρωπισμού αποδεσμεύεται τελείως από την θεολογία της δημιουργίας του ανθρώπου κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση Θεού. Επίσης, απομακρύνεται τελείως από την θεολογία της ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου Θεού και της θεώσεώς του ανθρώπου. Ακόμη αποδιώκεται όλο το περιεχόμενο της διδασκαλίας του Χριστού και των Αγίων Αποστόλων για την σωτηρία του ανθρώπου ως ψυχής και σώματος. Επί πλέον αλλοιώνεται όλη η διδασκαλία για το ότι ο άνθρωπος είναι το τελειότερο δημιούργημα του Θεού και για το ότι θα γίνη η ανάσταση των σωμάτων.

Τι σχέση έχει ο μετανθρωπισμός με την ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού; Τι σχέση έχει η κίνηση του μετανθρωπισμού με την διδασκαλία του Χριστού για την θέωση όλου του ανθρώπου που αποτελείται από ψυχή και σώμα; Αυτός είναι ο λόγος που θεωρείται αυτή η κίνηση ως αλαζονική και εωσφορική νοοτροπία, ως ειδωλοποίηση της ζωής.

Αλλά ο μετανθρωπισμός είναι αντίθετος και με τις βασικές αρχές του ουμανισμού-ανθρωπισμού, διότι έτσι χάνεται και αυτός ο άνθρωπος, αφού δεν μπορεί κανείς να πλησιάση τον άνθρωπό του ως άνθρωπο, και να έχει στοιχειώδεις ανθρώπινες επαφές μαζί του.

Δεχόμαστε την επιστήμη όταν ωφελή τον άνθρωπο, αλλά δεν μπορούμε να την δεχθούμε όταν οδηγή τον άνθρωπο στον απανθρωπισμό του και αρνείται την ενσάρκωση του Χριστού. Πρόκειται για φοβερές συνέπειες για τον ίδιο τον άνθρωπο.

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

Σήμερα είναι ένας νέος χρόνος, αλλά πρέπει να είναι νέος και ως προς τις αντιλήψεις, διότι διαφορετικά νομίζουμε ότι είμαστε νέοι άνθρωποι που ζούμε σε νέο χρόνο, αλλά στην πραγματικότητα είναι οπισθοδρόμηση στην ειδωλολατρεία από την οποία μας ελευθέρωσε ο Χριστός.

Σας εύχομαι καλή χρονιά, με αγάπη, υγεία και ελευθερία εν Χριστώ, να γίνουμε άνθρωποι του Θεού, άνθρωποι του Χριστού, άνθρωποι της Εκκλησίας.

Με πατρικές ευχές

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ Ο ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΣ

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button