ΆποψηΡοή Ειδήσεων

«Ταφόπλακα στη δωρεάν και δημόσια εκπαίδευση»

Γράφει ο Αλέξανδρος Καπέρδος*

Η απελευθέρωση της αγοράς στην προσφορά φοιτητικών δανείων και η επακόλουθη αύξηση των διδάκτρων που επέβαλλαν τα ιδιωτικά κολέγια και Πανεπιστήμια, διαμόρφωσε μια ωρολογιακή βόμβα $1,77 τρις χρέους προερχόμενο από φοιτητικά δάνεια, στις ΗΠΑ. Ποσό 9 φορές(!) μεγαλύτερο από το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν της Ελλάδας.


Στην Ελλάδα των κάθε λογής «Πάτσηδων» ένα τέτοιο σενάριο θα φάνταζε ιδανική «επενδυτική ευκαιρία» των ξένων funds και τραπεζών.

Η πρόσβαση σε φοιτητικά δάνεια, βεβαίως, αποτελεί προνόμιο για τους «έχοντες». Για τους «μη έχοντες»… έχει ο Θεός.

Σε μελέτη του κέντρου Ερευνών του Πανεπιστημίου Georgetown των ΗΠΑ (https://cew.georgetown.edu/cew-reports/schooled2lose/) ο καθηγητής Anthony Carnevale(που μόνο αριστερό δεν τον λες) υποστηρίζει ότι ένα παιδί από μια οικογένεια χαμηλού εισοδήματος που έχει κορυφαίες βαθμολογίες σε τεστ στο νηπιαγωγείο, έχει 31% πιθανότητες να αποφοιτήσει από ένα τετραετές κολέγιο και να βρει μια καλή δουλειά μέχρι την ηλικία των 25 ετών.

Από την άλλη, ένα παιδί με χαμηλές βαθμολογίες σε τεστ στο δημοτικό σχολείο που προέρχεται από οικογένεια υψηλού εισοδήματος, έχει 71% πιθανότητα να κάνει το ίδιο.
Αναλογιστείτε τώρα πως στην Ελλάδα το πλουσιότερο 25% του πληθυσμού κατέχει το 46% του εθνικού εισοδήματος σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Δε θα ήθελα να δω την αμέσως επόμενη γενιά να είναι λιγότερο μορφωμένη από την προηγούμενη εξαιτίας εισοδηματικών ανισοτήτων. Ούτε την τριτοβάθμια εκπαίδευση να υποβαθμίζεται και απαξιώνεται περαιτέρω.

Η κρατική χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας παραμένει εδώ και χρόνια στάσιμη σε χαμηλά επίπεδα. Χαμηλότερη χρηματοδότηση ισοδυναμεί με περιορισμένη προσβασιμότητα και κατ’ επέκταση υποδεέστερο επίπεδο σπουδών. Όπως και στις ΗΠΑ, έτσι και στην Ελλάδα η αναγγελία ίδρυσης ιδιωτικών Πανεπιστημίων, αποσκοπεί -και θα οδηγήσει κατά τη γνώμη μου- στον περιορισμό της πρόσβασης των φοιτητών σε δημόσια Πανεπιστήμια ανοίγοντας τον δρόμο για τη σταδιακή απαξίωση τους.

Το άρθρο 16 του Συντάγματος δε διαπραγματεύεται! Η ακεραιότητα της δημόσιας και δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δε διαπραγματεύεται! Αυτός ο αγώνας μας αφορά όλους και όλες!

* Φοιτητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
tsiknas600x338 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button