ΕξελίξειςΠολιτική

Tα γνωστά από τον Καλογιάννη για Ιόνια και Ακτιο – Αμβρακία

po-bouli1
Τίποτε νεώτερο δεν προσέδωσε η απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών κ. Καλογιάννη στην επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Αιτωλ/νίας της ΔΗΜΑΡ Νίκης Φούντα, σχετικά με τον προγραμματισμό και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των δυο οδικών έργων

Συγκεκριμένα, συζητήθηκε τη Παρασκευή, 17 Μαΐου, στην ολομέλεια της Βουλής η επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού Αιτωλοακαρνανίας κυρίας Νίκης Φούντα προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κύριο Σταύρο Καλογιάννη αναφορικά με την πορεία των οδικών έργων που συνδέουν τη Δυτική Ελλάδα με την Αθήνα και, μέσω της Εγνατίας, με τη Θεσσαλονίκη, δηλαδή τμήμα της Ολυμπίας Οδού, την Ιονία Οδό, τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία, επισημαίνοντας τις τραγικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωσή τους.

Η κυρία Φούντα τόνισε την αναγκαιότητα το σύνολο των έργων να ιδωθεί όχι αποσπασματικά αλλά ως ενιαία ενότητα, ώστε να αναβαθμιστούν τα αστικά και αγροτικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας και να υπάρξει επαρκέστερη διασύνδεση μεταξύ των λιμανιών της Πάτρας, του Αστακού και της Ηγουμενίτσας αλλά και των αεροδρομίων (Άραξος, Ιωάννινα, Άκτιο), μιας και το ζητούμενο είναι ο «διάλογος» και η αλληλοσυμπλήρωση των υποδομών της Δυτικής Ελλάδας.

Η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς ζήτησε χρονοδιάγραμμα για τα έργα του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα της Ολυμπίας Οδού −τα οποία ξεκίνησαν εκ νέου προσφάτως. Τόνισε ότι ο αρχικός σχεδιασμός που προέβλεπε περάτωση στις αρχές του 2013 έχει στην πράξη ακυρωθεί, παρατηρώντας ότι στη φάση αυτή έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και μόνο των σηράγγων κατά 62% και δεν έχουν στηθεί νέα ή δεν ενεργοποιήθηκαν παλιά εργοτάξια κατά μήκος του οδικού άξονα.

Ειδική αναφορά, έγινε στο τμήμα της Ιονίας Οδού στην περιοχή της Κλόκοβας, η οριστική χάραξη του οποίου παραμένει εκκρεμής λόγω καθεστώτος εκκρεμοδικίας. Η βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας ζήτησε τη διαβεβαίωση του Αναπληρωτή Υπουργού ότι το έργο, μετά την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ και σύμφωνα με αυτή, θα περιληφθεί στην παρούσα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ και δεν θα παραταθεί στο μέλλον.

Τέλος, η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς ζήτησε ενημέρωση και επικαιροποιημένα-εγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για τα έργα του αυτοκινητόδρομου Άκτιο – Αμβρακία, τα οποία παραμένουν κατασκευαστικά απομονωμένα και ανενεργά, τονίζοντας ότι θα πρέπει να αποσαφηνιστεί τι θα γίνει με τις προβληματικές εργολαβίες που περιλαμβάνονται στον συγκεκριμένο Α/Δ, καθώς, με ευθύνη των εταιριών κατασκευής, έχει αφενός καθυστερήσει δραματικά η κατασκευή και ολοκλήρωσή του, αφετέρου παρατείνεται η ανησυχία των εργαζομένων για το μέλλον τόσο της εργασίας τους όσο και των δεδουλευμένων τους.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός, στην απάντησή του, όσον αφορά το τμήμα της Ολυμπίας Οδού Κόρινθος-Πάτρα, διαβεβαίωσε πως συνεχίζονται οι εργασίες κατασκευής των Α/Δ δίνοντας ως παράδειγμα τις χαρακτηριστικές θέσεις συνέχισης εργασιών στο Κιάτο, τις σήραγγες των Μαύρων Λιθαριών και τον Πλάτανο.

Ο κύριος Καλογιάννης τόνισε ότι στόχος είναι τα έργα να ολοκληρωθούν ώς το 2015. Όσον αφορά το τμήμα της Κλόκοβας, διαβεβαίωσε μεν για τη βέλτιστη χάραξη της Ιονίας Οδού και την ολοκλήρωση αυτής στο μέγιστο δυνατό βαθμό, δεν έκανε όμως σαφή την εγγυημένη ένταξη του εν λόγω τμήματος στην παρούσα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ, κάνοντας λόγο για παράδοση αυτοτελών και λειτουργικών τμημάτων.

Αναφορικά με τον Α/Δ Άκτιο-Αμβρακία, ο Αναπληρωτής Υπουργός διαβεβαίωσε πως αν οι ανάδοχες εταιρείες, στις οποίες έχει επιδοθεί ειδική πρόσκληση προ μηνός, δεν ανταποκριθούν μέχρι 23/05/2013, θα κηρυχθούν οριστικά έκπτωτες και θα ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία.

Αναφορικά με το θέμα των εργαζομένων, ενημέρωσε ότι έχει ήδη καταβληθεί το ποσό του 1.200.000€ για την πληρωμή των δεδουλευμένων τους, ενώ, τέλος, ανέφερε πως θα δοθεί το ποσό του 1.000.000€ για τη συντήρηση της υφιστάμενης Ε.Ο. Αντιρρίου-Άρτας καθώς και για το τμήμα Αμφιλοχία-Άκτιο που παρουσιάζει ποικίλα προβλήματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button