ΕκπαίδευσηΡοή Ειδήσεων

Σε ποια πανεπιστημιακά τμήματα θα μείνουν κενές θέσεις

Μεταξύ τους και το τμήμα Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής στο Μεσολόγγι

Στο 8,27 ο ελάχιστος βαθμός εισαγωγής – Το παράλληλο μηχανογραφικό και τα δημόσια ΙΕΚ για τους υποψήφιους

Τα Πανεπιστήμια ετοιμάζονται να ανοίξουν κανονικά, όπως φαίνεται τον Σεπτέμβριο και να υποδεχτούν τους νέους φοιτητές που θα εισαχθούν εφέτος μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων και με βαθμολογίες υψηλότερες από τα προηγούμενα χρόνια.

Το «κατώφλι» για την εισαγωγή σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή κυμαίνεται από 8,27 στο 4ο επιστημονικό πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) και 8,94 στο 1ο επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικών Νομικών και Κοινωνικών Σπουδών)και φθάνει το 9,58 στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο ( Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών) και το 9,70 στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο ( Επιστήμες Υγείας και Ζωης). Αυτές είναι σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Παιδείας οι Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής ανά επιστημονικό πεδίο, όπως διαμορφώνονται από την επεξεργασία των αντίστοιχων αριθμητικών δεδομένων.

Επί της ουσίας όλα αυτά σημαίνουν δύο πράγματα. Πρώτον οτι δεν θα εισαχθούν εφέτος στα Πανεπιστήμια υποψήφιοι με βαθμολογίες κάτω από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, θα τερματιστεί το φαινόμενο των προηγούμενων χρόνων να μπαίνουν μαθητές με βαθμολογίες 2 και 3 οι οποίοι δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στη συνέχεια στο επίπεδο σπουδών των Πανεπιστημίων και δεν λάμβαναν ποτέ πτυχίο.

Και δεύτερον οτι θα παραμείνουν κενές επιπλέον 9400 θέσεις στα Πανεπιστήμια σε σχέση με πέρυσι, δηλαδή συνολικά 26452 έναντι 17.052.

Το γεγονός αυτό δεν δικαιολογεί τον θόρυβο που προκάλεσε η αξιωματική αντιπολίτευση για υποτιθέμενες δεκάδες χιλιάδες θέσεις εισακτέων που θα παρέμεναν κενές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια , καθώς  διαφορά δεν θεωρείται μεγάλη, ωστόσο θεωρείται βέβαιο οτι θα αναβαθμίσει και το επίπεδο σπουδών των Πανεπιστημιακών τμημάτων χωρίς παράλληλα να κόβει τον δρόμο για σπουδές μετά το λύκειο στους υποψηφίους που έγραψαν και  οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να στραφούν προς την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Αυτό θα συμβεί με την φετινή καινοτομία του υπουργείου Παιδείας, η οποία προβλέπει την υποβολή ξεχωριστού μηχανογραφικού δελτίου για δεκάδες σύγχρονες ειδικότητες σε δημόσια ΙΕΚ.

Σε ποια τμήματα θα μείνουν κενές θέσεις

Περισσότερες από τις μισές θέσεις όπως εκτιμάται θα μείνουν κενές σε Περιφερειακά χαμηλόβαθμα  Πανεπιστήμια. Οπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ καθηγητής Γιάννης Βαφειαδάκης «τμήματα στα οποία έμπαιναν οι υποψήφιοι με βαθμολογίες 2,3 και 4 τώρα έχουν κενές θέσεις».Οπως εξηγεί ο καθηγητής στις σχολές που ενδέχεται να μείνουν κενές θέσεις το κριτήριο είναι γεωγραφικό και όχι γνωστικό  καθώς είναι μακριά από τα μεγάλα κέντρα.

Τέτοια τμήματα στα οποία πέρυσι οι βαθμολογίες ήταν ιδιαίτερα χαμηλές είναι το τμήμα Οικολογίας στη Ζάκυνθο,το Μαθηματικό Σάμου,  Γεωργικών Μηχανών και Αρδεύσεων στην Λάρισα, Ενδυσης στο Κιλκίς, Γεωγραφίας στη Μυτιλήνη, Ξύλου στην Καρδίτσα, Λογιστικής στην Πρέβεζα Διοικητικής Επιστήμης στην Καβάλα και τον Αγιο Νικόλαο, Τεχνολογίας και Ακουστικής στο Ρέθυμνο, Περιφερειακής Ανάπτυξης στην Αμφισσα, Αγροτικής Ανάπτυξης στην Ορεστιάδα, Μηχανικών Ορυκτών Πόρων στα Χανιά, Επιστήμη Φυτικής Παραγωγής στο Μεσολόγγι, Δασολογίας στο Καρπενήσι, Ιχθυοκαλλιέργειας Μεσολογγίου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις και τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μπορεί να έχουν κενές θέσεις.

Τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι η ΕΒΕ περιορίζει την εισαγωγή στα ΑΕΙ σε περίπου 9.400 περισσότερους υποψηφίους σε σχέση με πέρυσι και ότι όλοι τους, είτε μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού είτε μέσω της κανονικής διαδικασίας αίτησης εγγραφής, έχουν την εναλλακτική του δημοσίου ΙΕΚ σε ειδικότητες με άμεση πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

Πέρυσι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις 90.612 υποψήφιοι και εισήχθησαν.

Εφέτος έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις 90.851 υποψήφιοι για σχεδόν ισάριθμες θέσεις. Υπολογίζεται ότι, σε σχέση με πέρυσι, θα μείνουν εκτός ΑΕΙ λόγω ΕΒΕ στο πρώτο στάδιο περίπου 9.400 υποψήφιοι επιπλέον ενώ πέρυσι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις 90.612 υποψήφιοι και εισήχθησαν 73.560 (οι θέσεις για όσους συμμετείχαν στις πανελλαδικές ήταν 73.687). Επομένως, το 2020 έμειναν εκτός ΑΕΙ 17.052 υποψήφιοι.

Ο  αριθμός ενδέχεται να αλλάξει, στην περίπτωση που υποψήφιοι δεν επιλέξουν σχολές  στα οποία θα μπορούσαν να εισαχθούν ή  επιλέξουν σχολές στα οποία επιτυγχάνουν την ΕΒΕ αλλά μπορεί να μην εισαχθούν αν τις ίδιες σχολές/τμήματα έχουν επιλέξει άλλοι υποψήφιοι, με υψηλότερα μόρια.

Οπως εξηγεί ο κ. Βαφειαδάκης είναι πολύ σημαντικός ο τρόπος συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου καθώς στην ουσία οι υποψήφιοι δεν σημαίνει οτι μπορούν να μπουν σε όλες τις σχολές αν έχουν την ΕΒΕ, αλλά θα δημιουργηθούν υποσύνολα ανάλογα με την βάση εισαγωγής που θα βάλει η κάθε σχολή και θα γνωστοποιηθεί από το υπουργείο Παιδείας από Δευτέρα. Δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο ανάλογα με τις σχολές που θα βάλει υποψήφιος στο μηχανογραφικό δελτίο να δούμε και εκπλήξεις στην είσοδο σε σχολές, που θα επιτυγχάνεται όχι μόνο με την ΕΒΕ αλλά στον υπολογισμό των μονάδων και με βάση τους συντελεστές βαρύτητας.
 
Στα  ΙΕΚ

Σύγχρονες, περιζήτητες ειδικότητες (webdesigners/webdevelopers, τεχνικοί τουριστικών μονάδων, τεχνικοί αγροτουρισμού, στελέχη διεθνούς εμπορίου) προσφέρονται στα ΙΕΚ.

Συγκεκριμένα 8.077 θέσεις προσφέρονται στους υποψηφίους μέσω παράλληλου μηχανογραφικού. Επομένως, όχι μόνο οι 9.400 υποψήφιοι που προβλέπονται στο παρόν στάδιο να μείνουν εκτός ΑΕΙ λόγω ΕΒΕ, αλλά και αυτοί που μπορεί να προστεθούν και αυτοί που θα έμεναν ούτως ή άλλως εκτός, θα μπορούν να διεκδικήσουν μία θέση σε Δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι το πανεπιστήμιο να αποτελεί δρόμο ζωής και όχι να εγκλωβίζει παιδιά που δεν θα αποφοιτήσουν ποτέ και οι  ποιοτικές επιλογές που ανοίγουν πόρτες, όχι αδιέξοδα που δημιουργούν εγκλωβισμένους.

Η καθιέρωση της ΕΒΕ αποσκοπεί  στο  να βάλει τέλος σε εισακτέους με 1 και 2 στα 20 σε ΑΕΙ της 35ης επιλογής τους,  και αν δοθεί ην δυνατότητα για στοχευμένες επιλογές με προοπτική, που αξιοποιούν κλίσεις και επιθυμίες των νέων μας. Επίσης ο εναλλακτικός δρόμος στην εκπαίδευση με επαγγελματική αποκατάσταση, αναβαθμίζει  την επαγγελματική εκπαίδευση  και για το λόγο αυτό καθιερώθηκε  το παράλληλο μηχανογραφικό.

Ισμήνη Χαραλαμποπούλου – Protothema.gr

Ένα Σχόλιο

  1. Παρά τις εμμονές της υπουργού κας Κεραμέως στο θέμα της επανεισαγωγής των Λατινικών ως εξεταζόμενο μάθημα και της κατάργησης της Κοινωνιολογίας και στο θέμα της κατάργησης εκκλησιαστικών τμημάτων και άρα των αντίστοιχων εκκλησιαστικών σπουδών, αλλά και της κατάργησης των 38 τμημάτων μέσα στα οποία κι εκείνο της Νομικής Πατρών, ή αν θέλετε, της 4ης Νομικής στην Ελλάδα, υπάρχει και η θετική εικόνα της πολιτικής της. Αυτή που παρουσίασε με ευγλωττία η δημοσιογράφος του πρώτου θέματος.
    Προφανώς και θα υπάρξουν αντιδράσεις από συμφέροντα που δημιουργήθηκαν τα τελευταία 30 χρόνια. Κι αυτό γιατί στην προηγούμενη γενιά των baby-boomers, όπου οι υποψήφιοι ήταν 120-130.000 κι όχι 90-1000000 που είναι σήμερα, όλοι γνώριζαν ότι θα έμπαιναν μόλις 55000 στα τότε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Παρά το ότι υπήρχε το σύστημα της βοήθειας των μαθητών που ήθελαν να ξαναδώσουν γιά να περάσουν σε σχολή της αρεσκείας τους με διατήρηση της βαθμολογίας ενός ή δύο μαθημάτων, τα τμήματα και λίγα ήταν και λιγότερο διεσπαρμένα σε όλη την Ελλάδα και υπήρχαν τα ΤΕΙ που ήταν συχνά χωρίς καθηγητές, χωρίς κτίρια και δεν παρείχαν δίπλωμα εφάμιλλο των ΑΕΙ. Μέχρι πέρυσι λοιπόν έμπαιναν ακόμα και σε πανεπιστημιακά τμήματα, μαθητές χωρίς υποδομή όπως λέει και η δημοσιογράφος, υπηρετώντας μία νοοτροπία της μη καλής προετοιμασίας και της μη απώλειας χρονιάς όπως ίσχυε με το παλιό σύστημα της παλιάς γενιάς. Αυτό σταμάτησε και καλώς. Οι θέσεις του Πανεπιστημίου δεν είναι λοταρία και λαχείο. Ένας μαθητής όταν έχει κάτω από 7000 μόρια σε όποια γενιά κι αν είναι και με όποιο σύστημα και να δώσει, προφανώς και δεν αξίζει να μπεί σε τμήμα ΑΕΙ.
    Από την άλλη μεριά καραδοκούν άλλα συμφέροντα που αυτό τον κατακερματισμό των τμημάτων σε όλη τη χώρα δεν τον βλέπουν με καλό μάτι. Και η υπουργός αρχικά φάνηκε να τους κάνει το χατίρι με την κατάργηση των 38 τμημάτων που αναφέραμε πιό πάνω. Αυτή την πραγματικότητα, πρέπει να την κρατήσουμε σαν κόρη οφθαλμού και να μην τη θυσιάσουμε στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων. Ακόμα κι αν τα τμήματα που προαναφέρθηκαν μειώσουν στο μισό τους φοιτητές τους, αυτό δε σημαίνει αυτόματα και υποβάθμιση αυτών. Αντίθετα, αν πληρωθούν οι θέσεις ΔΕΠ σ’ αυτά τα τμήματα, ίσως αποτελέσουν μελλοντικά και πόλους προσέλκυσης καλύτερων μαθητών είτε σε μεταπτυχιακό είτε σε προπτυχιακό επίπεδο. Δεν μπορεί να αποφασίζουμε γιά το μέλλον με βάση τις αντιξοότητες του παρόντος.
    Προπαντός δε, να αναδειχτεί κάποια διάσταση των συγχωνεύσεων που έκανε ο υπουργός Γαβρόγλου, που ούτε και η κυβέρνησή του το κατάλαβε, η οποία αναδεικνύει την αύξηση των τμημάτων του πρωτογενή τομέα ο οποίος όμως έχει εγκαταλειφθεί όχι μόνο από τις διαφορετικές κυβερνήσεις, αλλά κι από την κοινωνία κι από τις ελληνικές οικογένειες. Αντί λοιπόν να μουρμουρίζουμε πάλι γιά το ότι τα περισσότερα από τα τμήματα που δε θα έχουν αρκετούς φοιτητές και άρα με πολύ χαμηλές βάσεις είναι εκείνα του πρωτογενή τομέα παραγωγής, να τα ενισχύσουμε, να τα αναδείξουμε και να κάνουμε τα επαγγέλματα στα οποία αυτά κατευθύνουν και πάλι ελκυστικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button