ΕξελίξειςΠροτεινόμεναΡοή Ειδήσεων

Σε «μελλοντικη χρηματοδότηση» παρέπεμψε ο υφυπ. Υποδομών για το Πλατυγιάλι-Αγρίνιο-Καρπενήσι (video)

Χρ. Σταρακά: «Όποιος δεν θέλει να κάνει έργο, δέκα χρόνια μελετάει». Προτεραιότητα στο Λαμία-Καρπενήσι δίνει η κυβέρνηση

Σε διεξαγωγή μελετών και σε ωρίμανση τους παρέπεμψε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Χριστίνας Σταρακά, ως προς την τύχη του οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Ιονία – Αγρίνιο – Καρπενήσι.

Η κυρία Σταρακά υπενθύμισε την σπουδαιότητα του έργου για την προοπτική τουριστικής ανάπτυξης της ορεινής περιοχής της Ακαρνανίας και της Ευρυτανίας και υπογράμμισε ότι «το υφιστάμενο δίκτυο, χαρακτηρίζεται από μεγάλη επικινδυνότητα και δημιουργεί προβλήματα στις μετακινήσεις των πολιτών από το Αγρίνιο προς το Καρπενήσι και το αντίστροφο».


Ο υφυπουργός Υποδομών Νικόλαος Ταχιάος αφού πρώτα είπε πως χρειάστηκε τη βοήθεια των χαρτών της…  google για να εξοικειωθεί με την περιοχή, τόνισε πως είναι προφανής η αναγκαιότητα του έργου.
« Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι όλα μπορούν να εξελίσσονται στον ίδιο χρόνο», συμπλήρωσε .

Εκανε γνωστό πως στις 20 Δεκεμβρίου για το έργο Λαμία – Καρπενήσι (Μακρακώμη-Τυμφρηστός μήκους 30 χλμ), «…θα έχουμε την εκδήλωση ενδιαφέροντος για μελέτη – κατασκευή. Είναι ένα έργο που έχει αρθρωτή δομή. Αυτό συμβαίνει και για τον δρόμο που πολύ σωστά ενδιαφέρεστε».

Για το τμήμα του οδικού άξονα που διέρχεται την Αιτωλοακαρνανία, ο υφυπουργός αναφέρθηκε σε ήδη γνωστά πράγματα, δηλαδή ότι «ήδη το υπουργείο σε τμήμα αυτό του δρόμου εκτελεί το Αγρίνιο – Αη Βλάσης 7,5 χλμ  με 14 εκατ ευρώ». Αναφέρθηκε σε τεχνικά  χαρακτηριστικά του έργου και ενημέρωσε πως εκπονείται μελέτη για τα υπόλοιπα 21 χλμ, που είναι στο στάδιο της ολοκλήρωσης η μελέτη εντός του 2024 ώστε να ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδοτησης.

Μίλησε ακόμη ο κ. Ταχιάος για τις υπολειπόμενες μελέτες που εκπονούνται για το  Αστακός – Πλατυγιάλι  και στο τμήμα νέα γέφυρα στον Αχελώο μετά των προσβάσεων. Το ίδιο ισχύει και για τη μελέτη για το τμήμα γέφυρα Γουριάς – Πλατυγιάλι.

«Θέλουν το χρόνο τους οι μελέτες, θέλουν  ωρίμανση και επικαιροποίηση με τους νέους κανονισμούς, όπως και οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων που έχουν γίνει. Ενέργειες που συνεκτιμούνται για μελλοντική χρηματοδότηση του έργου, όπως οι κάτοικοι της Αιτωλοακαρνανίας το διεκδικούν», είπε  ο υφυπουργός.

«Η περιγραφή όμως ενός νομού όπως λέτε απομονωμένου δεν είναι ακριβής. Υπάρχει μεν δυσκολία  προς ανατολική Ελλάδα, αλλά έχουν γίνει επενδύσεις με σημαντικότερη την Ιόνια οδό», συμπλήρωσε ακόμη.

«Όποιος δεν θέλει να κάνει έργο, δέκα χρόνια μελετάει. Δεν έχετε πολιτική βούληση, να την αποδείξετε έμπρακτα και με συγκεκριμένο χρονικό διάγραμμα» είπε στη συνέχεια η κ. Σταρακά, τονίζοντας πως καλλιεργείται στους κατοίκους της Αιτωλοακαρνανίας, ένα αίσθημα κοροϊδίας.

Στη δευτερολογία της ακόμη η κυρία Σταρακά υποστήριξε πως «η ουσία είναι ότι μέχρι τώρα τα δύο οδικά έργα για τα οποία σας ρωτάω έμειναν στις καλένδες γιατί δεν υπήρχαν ίσως διαθέσιμοι πόροι και δεν υπήρχε και σοβαρή πολιτική βούληση. Επιτρέψτε μου να σας πω ότι η δικαιολογία των πόρων δεν μπορεί να σταθεί πια. Αν διαβάσατε την εισηγητική του Προϋπολογισμού 2024 που κατέθεσε η Κυβέρνηση σας στη Βουλή θα διαπιστώσατε ότι από το 2020 και μετά η Κυβέρνηση σας διαχειρίζεται πρωτοφανείς ευρωπαϊκούς πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ».

Και ολοκλήρωσε την παρέμβασή της, υπογραμμίζοντας τα εξής:

«Είναι κοροϊδία να εξαγγέλλει ο κ. Μητσοτάκης τα τμήματα Πλατυγιάλι – Ιονία Οδός και Αγρίνιο – Καρπενήσι, προεκλογικά, και το 2019 και το 2023, και να μην γίνεται τίποτα.Υπομονή και ελαφρυντικά πλέον από τους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας δε θα έχετε».

Στην απάντηση του ο υφυπουργός, τόνισε: «Υπάρχει διάχυτη εντύπωση ότι η εκτέλεση των έργων είναι προϊόν πολιτικής βουλησιαρχίας. Δεν είναι έτσι όμως . Οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι. Το Ταμείο Ανάκαμψης υποστηρίζει soft έργα που θα πρέπει να έχουν εκτελεστεί εως 31-12 2025. Ενας μεγάλος οδικός άξονας ή με ανώριμες μελέτες δεν μπορεί να οριοθετηθεί μέσα στα περιθώρια του Τ.Α.
Υπάρχει όμως το ΕΣΠΑ . Και εκεί τα έργα δεν έρχονται από μόνα τους. Θέλουν βασικά πράγματα. Μελέτη κόστους οφέλους μια προτεραιοποίηση. Εκεί βαδίζει η κυβέρνηση, αυτό κάνει».

Είπε τέλος κλείνοντας ο κ. Ταχιάος πως θα πρέπει να δοθεί βάρος και στις συντηρήσεις των εθνικών οδών και τελικά, να προκύπτει από αδιάσειστα στοιχεία πως ένα νέο έργο είναι βιώσιμο και απαραίτητο.

 

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
tsiknas600x338 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button