Γεγονότα

Παρά τις καθυστερήσεις, αισιοδοξούν οι κοινοπραξίες

epi-ionia-odos1

Για το φθινόπωρο μετατίθεται η κατάθεση των νέων συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων στη Βουλή, με αποτέλεσμα να πηγαίνει ακόμα πιο πίσω η ουσιαστική επανεκκίνηση των τεσσάρων έργων.

Οι νέες συμβάσεις, σύμφωνα με τους αρχικούς κυβερνητικούς σχεδιασμούς, θα εντάσσονταν σε ενιαίο νομοσχέδιο που θα έπαιρνε τον δρόμο για τη Βουλή εντός του καλοκαιριού προκειμένου από τον Σεπτέμβριο να ξεκινήσει η χρηματοδότηση των έργων από τις εμπορικές τράπεζες και να πάρουν μπρος τα εργοτάξια.
Εντός των προσεχών εβδομάδων η κυβέρνηση καλείται να αποφασίσει από πού θα κοπούν κονδύλια του ΕΣΠΑ προκειμένου να αξιοποιηθούν για να καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό στους τέσσερις βαλτωμένους οδικούς άξονες (Ιονία Οδός, Μαλιακός – Κλειδί, Κόρινθος – Πάτρα και Άξονας Κεντρικής Ελλάδας).

«Χρειάζεται πολιτική απόφαση της ελληνικής πλευράς να τα πάρει από άλλα προγράμματα και έργα, τα οποία θα πρέπει να μετατεθούν στην επόμενη προγραμματική περίοδο (2014-2020)», δηλώνει στην Καθημερινή της Κυριακής ο κοινοτικός επίτροπος περιφερειακής ανάπτυξης Γ. Χαν, ο οποίος προσθέτει πως «για να γίνουν οι αυτοκινητόδρομοι κάποια άλλα έργα θα αναβληθούν».
Ο κοινοτικός επίτροπος εμφανίζεται επιφυλακτικός για το πότε θα ολοκληρωθεί η επεξεργασία των νέων συμβάσεων παραχώρησης και υποστηρίζει, στην ίδια συνέντευξη, πως «υπάρχουν και θέματα κρατικών ενισχύσεων στους αυτοκινητοδρόμους τα οποία θα εξετάσει η Κομισιόν».

Ανεξάρτητα από τις καθυστερήσεις, η παρουσία πανίσχυρων ευρωπαϊκών ομίλων στις κοινοπραξίες κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων (όπως η γαλλική Vinci, η γερμανική Hochtief, οι ισπανικοί όμιλοι ACS και Ferrovial) δείχνει πως τα έργα θα προχωρήσουν.

Εξάλλου τη βιωσιμότητα των οδικών αξόνων, με βάση τις αναθεωρημένες προβλέψεις και την τεράστια κρατική ενίσχυση, την επιβεβαίωσε και ο ίδιος ο Γ. Χαν με πρόσφατες δηλώσεις του. Παρ’ όλα αυτά, οι καθυστερήσεις προβληματίζουν τις διοικήσεις των ισχυρών εισηγμένων κατασκευαστικών ομίλων, καθώς προσπαθούν να διατηρήσουν τα έσοδά τους σε μια δύσκολη περίοδο για τα δημόσια έργα.

euro2day.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close