ΆποψηΡοή Ειδήσεων

«Όταν δεν έχεις ψωμί τρως παντεσπάνι…»

Γράφει η Χριστίνα Σκαπετούλια*

Με μια εγκύκλιο από το παράλληλο σύμπαν στο οποίο διαμένει, η υπουργός «της καρδιάς μας» κυρία Νίκη Κεραμέως, ανακοίνωσε στην εκπαιδευτική κοινότητα τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στο α’ τετράμηνο. Μας εξήγησε  λοιπόν -μήπως και δεν το έχουμε καταλάβει- πως βιώνουμε μια μοναδική εμπειρία στην εκπαιδευτική μας πορεία, καθώς έχουμε στα χέρια μας εργαλεία σπουδαία γι’αυτήν την αξιολόγηση, εργαλεία που χρησιμοποιούν όλα  τα Πανεπιστήμια στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Μόνο που δεν αναφέρει πως οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι έχουν χρόνια που χρησιμοποιούν αυτά τα εργαλεία, έχουν εξοικειωθεί με αυτά και επιπλέον απευθύνονται σε ενήλικες. Από την άλλη, εμείς οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καλούμαστε να  αποκωδικοποιήσουμε αυτά τα εργαλεία μέσα σε ένα μήνα, και να τα χρησιμοποιήσουμε για την αξιολόγηση παιδιών.

Εδώ και ένα μήνα χρησιμοποιήσουμε ήδη την πλατφόρμα  WEBEX στην τηλεκπαίδευση, η οποία δεν είναι λειτουργική για να κάνεις μάθημα με κλειστές κάμερες και κλειστά μικρόφωνα από την πλευρά των μαθητών όπως έχουμε κληθεί να κάνουμε.

Πώς θα ελέγξω εγώ ο εκπαιδευτικός ότι παρακολουθεί κάποιος το μάθημα όταν κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να μου μιλήσει; Πώς θα μπορέσω εγώ ο εκπαιδευτικός που έχω 150 καινούρια παιδιά που για 2 μήνες έβλεπα μόνο τα μάτια τους πάνω από την μάσκα και τους άλλους δύο μόνο ονόματα σε μαύρα παράθυρα, να τα γνωρίσω και πολλώ δε μάλλον  να τα αξιολογήσω;.

Αντί λοιπόν να μας πει κάτι για όλα αυτά, αντί να μας διευκολύνει να κάνουμε πιο ελκυστικό και πιο χαλαρό το μάθημα μήπως και πείσουμε περισσότερα παιδιά να μας παρακολουθήσουν, χωρίς να δείχνει να καταλαβαίνει την πίεση που μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς  βιώνουμε, το μόνο που μας λέει ως νέα Μαρία Αντουανέτα είναι πως «αφού δεν έχουμε ψωμί γιατί δεν τρώμε παντεσπάνι;».

*Εκπαιδευτικός – Μέλος του ΜέΡΑ25   

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button