ΑγοράΡοή Ειδήσεων

Online σουπερμάρκετ – Η καθιέρωση και το μέλλον της αγοράς

Την διετία 2019-2021 είδαμε την άνοδο των online σουπερμάρκετ καθώς και μία μεγάλη αλλαγή στον τρόπο καταναλωτικής συμπεριφοράς των περισσότερων Ελλήνων. Με ανατιμήσεις σχεδόν σε όλα τα προϊόντα, με τον πληθωρισμό στα ύψη, με τις καταναλωτικές ανάγκες να αλλάζουν, και με την αλλαγή στον τρόπο αγοράς των προϊόντων να καθιερώνεται ακόμα και σε ηλικιακές ομάδες που δεν έχουν μεγάλη εξοικείωση με το διαδίκτυο, καταλαβαίνουμε ότι ξημερώνει μία νέα μέρα για την αγορά των σουπερμάρκετ. Το πως είναι, καθώς και πως θα είναι το τοπίο στην συγκεκριμένη αγορά θα δούμε στη συνέχεια.

Πώς λειτουργεί το ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ και γιατί το προτιμούν οι καταναλωτές;

Το ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων που προσφέρει έναντι μιας επίσκεψης σε ένα πραγματικό σουπερμάρκετ. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να κατεβάσεις την εφαρμογή του σουπερμάρκετ. Στο μεταξύ ψάξε αυτά, και μετά συνέχισε στην εφαρμογή επιλέγοντας τα προϊόντα που θες και πρόσθεσέ τα στο καλάθι σου. Επιβεβαίωσε την αγορά και το αργότερο την επόμενη μέρα (ή και την ίδια σε μερικές περιπτώσεις) θα έχετε τα προϊόντα στο σπίτι σας. 


Τι κερδίζει ο καταναλωτής από την διαδικασία αυτή; Πολλά!

  1. Δεν περιμένει σε καμία ουρά
  2. Δεν χάνει χρόνο και κόπο από την μετακίνηση προς το σουπερμάρκετ και το ατελείωτο κουβάλημα
  3. Κερδίζει χρήματα, επιλέγοντας από ειδικές προσφορές λόγω online αγοράς, καθώς επίσης εξοικονομεί και σε καύσιμα

Ποιές αλυσίδες επωφελήθηκαν από το ηλεκτρονικό εμπόριο;

Δεν υιοθέτησαν όμως όλες οι δημοφιλείς αλυσίδες σουπερμάρκετ το ηλεκτρονικό εμπόριο, κάτι το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να βγουν χαμένες πολύ μεγάλες εταιρείες που παραδοσιακά έχουν πολύ δυνατή παρουσία στην Ελλάδα, με μεγαλύτερο παράδειγμα τα LIDL. Σίγουρα η δημιουργία και συντήρηση του online κομματιού απαιτεί επένδυση, ωστόσο εκ των υστέρων, αυτοί που το επιχείρησαν βγήκαν πολλές φορές κερδισμένοι.

Σύμφωνα με έρευνες σε καταναλωτές, οι πιο δυνατοί παίκτες στο online εμπόριο είναι ο ΑΒ Βασιλόπουλος, από κοντά ο Σκλαβενίτης, αρκετά πιο κάτω το MyMarket και το online κατάστημα του Μασούτη. Μάλιστα, εκτός από την δική τους εφαρμογή online αγορών, αρκετές μεγάλες αλυσίδες μπήκαν και στο efood και σε άλλες παρόμοιες πλατφόρμες delivery, επεκτείνοντας την εμβέλειά τους σε ακόμα περισσότερους πιθανούς πελάτες.

Η νέα γενιά και ο σύγχρονος τρόπος ζωής

Από γενιά σε γενιά, ο τρόπος με τον οποίο αγοράζουμε αγαθά αλλάζει δραματικά. Η εποχή μας απαιτεί ακόμα γρηγορότερους ρυθμούς, δύσκολα βρίσκει κανείς οικογένειες στις οποίες δουλεύει μόνο ο ένας γονέας, ενώ ακόμα και ο χρόνος είναι ακόμα πιο πολύτιμος και το κόστος μετακίνησης έχει αυξηθεί. Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να λάβουν υπόψη οι μεγάλες αλυσίδες και να προσαρμοστούν στις νέες ανάγκες των καταναλωτών. 

Οι νέες γενιές ξέρουν από νωρίς να χειρίζονται άψογα τις εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου, κάνουν έρευνα αγοράς στο λεπτό, ενδιαφέρονται περισσότερο για το περιβάλλον, και ψάχνουν πάντα τον πιο γρήγορο και αποδοτικό τρόπο για να αγοράσουν τα πιο value for money προϊόντα της αγοράς. Επίσης, είναι η γενιά που της αρέσει περισσότερο από τις προηγούμενες να δοκιμάζει νέα πράγματα (εξωτικά φρούτα, τρόφιμα από άλλες κουλτούρες, κ.α.). 

Εν ολίγοις, οι νέοι σε αντίθεση με τους σημερινούς 50άρηδες ή 60άρηδες, δεν βλέπουν το σουπερμάρκετ ως έξοδο, αλλά ως αναγκαία υποχρέωση που θα πρέπει να ‘ξεμπερδεύουν’ όσο γίνεται πιο γρήγορα. Αυτό σημαίνει στην ουσία ότι μιλάμε για δύσκολους πελάτες που έχουν υψηλές απαιτήσεις, και για αυτό τα σούπερμαρκετ δεν μπορούν να αναπαυθούν και να μην προσπαθούν για όλο και καλύτερες παροχές.

Το μέλλον των σουπερμάρκετ

Είναι πολύ μεγάλη ανάγκη για τα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα να καινοτομούν και να καλύπτουν όλο και περισσότερο τις συνεχώς νέες ανάγκες των καταναλωτών. Η Ελλάδα αποτελεί τα τελευταία χρόνια ελκυστικός προορισμός για επενδύσεις, κάτι το οποίο σημαίνει ότι πολύ εύκολα μπορεί να έρθει ένας κολοσσός όπως η Walmart και να κατακτήσει την αγορά. Ακόμα, υπήρχαν και στο παρελθόν πολλές περιπτώσεις μεγάλων brand (όχι μόνο σούπερμαρκετ) που ενώ φαίνονταν ότι τίποτα δε θα τους επηρεάσει, κατάφεραν και πτώχευσαν ως αποτέλεσμα της μεγάλης οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα την δεκαετία που πέρασε (π.χ. Μαρινόπουλος 2017).

Ακόμα, τα νέα δεν είναι και πολύ καλά για τις μικρότερες αλυσίδες, οι οποίες βασίζονται κυρίως στις χαμηλότερες τιμές ή σε χαμηλότερης ποιότητας προϊόντα. Η γρήγορη επίσκεψη σε ένα συνοικιακό μάρκετ θα είναι όλο και λιγότερο συχνή, ενώ οι καταστηματάρχες πιθανώς να μην μπορέσουν να ανταγωνιστούν τα μεγάλα ονόματα του χώρου, με τον ίδιο τρόπο που συνέβαινε στο παρελθόν.

Επίσης, οι τεχνολογικές εξελίξεις θα παίξουν ακόμα μεγαλύτερο ρόλο στο πως αντιλαμβανόμαστε μία ‘βόλτα’ στα σουπερμάρκετ. H Εικονική ή η Επαυξημένη Πραγματικότητα (VR/AR), μπορεί για παράδειγμα να μας προσφέρει την εμπειρία της αγοράς προϊόντων από ένα σούπερμαρκετ, χωρίς να φεύγουμε από το σπίτι μας. Επίσης, η  παράδοση προϊόντων μέσω drone ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μηχανές χωρίς οδηγό μπορεί να μειώσει όχι μόνο τον χρόνο παράδοσης και το κόστος μεταφοράς, αλλά και να έχει σημαντική συνεισφορά στις μειωμένες εκπομπές καυσαερίων. Τέλος, ακόμα και χρήση machine learning και τεχνητής νοημοσύνης για να σας προτείνονται πάντα τα προϊόντα που ταιριάζουν με τα γούστα και τις ανάγκες σας, είναι πιο κοντά από κοντά και δεν αποτελούν πλέον μόνο σενάρια επιστημονικής φαντασίας. 

 

Χορηγούμενη
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button