Ροή ΕιδήσεωνΥγεία-Ομορφιά

Όλα όσα χρειάζεστε για υγιή γόνατα

Η άρθρωση ανάμεσα στον μηρό και το πόδι, το γόνατο, είναι η μεγαλύτερη άρθρωση στο ανθρώπινο σώμα. Μας επιτρέπει μια ευρεία γκάμα κινήσεων, μεταξύ των οποίων η έκταση και η κάμψη του ποδιού. Από τι αποτελείται και πώς μπορούμε να το προστατεύσουμε από τη φθορά;

Το γόνατο περιλαμβάνει δύο χιαστούς συνδέσμους και δύο μηνίσκους, οι οποίοι του επιτρέπουν ευελιξία και επαρκή στήριξη κατά την κίνησή του. Κινήσεις οι οποίες απαιτούν απότομη μετατόπιση βάρους ή και περιστροφή μπορεί να το επιβαρύνουν, προκαλώντας μια σειρά από βλάβες, μεταξύ των οποίων ή ρήξη μηνίσκου και η ρήξη χιαστού.


Ακολουθώντας μια σειρά από απλά βήματα, μπορούμε να διαφυλάξουμε την υγεία των γονάτων μας, προστατεύοντάς τα από μελλοντική φθορά.

Διατηρήστε ένα υγιές βάρος

Ένα υψηλό βάρος, αυξάνει σημαντικά την πίεση η οποία ασκείται στην περιοχή του γόνατος. Αυτό οδηγεί τα οστά σε σταδιακή φθορά, η οποία συχνά μπορεί να εξελιχθεί σε κάταγμα. Σημαντικό είναι ωστόσο να λαμβάνουμε υπόψιν τη σύνθεση του βάρους σε ένα άτομο. Άνθρωποι με αυξημένη μυϊκή μάζα είναι λογικό να ζυγίζουν περισσότερο, χωρίς να διατρέχουν τον ίδιο κίνδυνο με όσους είναι υπέρβαροι λόγω αυξημένου λίπους. Γι’ αυτόν τον λόγο ο δείκτης μάζας σώματος δεν αποτελεί πάντα αξιόπιστη μέθοδο αξιολόγησης του κινδύνου. Η ενίσχυση των μυών και η μείωση του λίπους προστατεύουν τα οστά μας από τη φθορά, λειτουργώντας προστατευτικά για τον σκελετό και τις αρθρώσεις μας.

Ασκηθείτε σε τακτά χρονικά διαστήματα

Η τακτική άθληση, ακόμα και στην πιο ήπια μορφή της, βοηθά σημαντικά στη διατήρηση της ελαστικότητας του γόνατος. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης βοηθούν τους μύες να «θωρακίσουν» τα γόνατά μας, προφυλάσσοντας τα από τραυματισμούς. Είναι σημαντικό να αποφεύγουμε ασκήσεις οι οποίες χαρακτηρίζονται από έντονους κραδασμούς, ειδικά εάν βρισκόμαστε αντιμέτωποι με κάποια πάθηση, όπως αρθρίτιδα γόνατος, καθώς και πολυσυνδεσμικές ή χόνδρινες βλάβες.

Επιλέξτε κατάλληλα παπούτσια

Δραστηριότητες όπως το βάδισμα ή το τρέξιμο πρέπει να γίνονται πάντα με την κατάλληλη υποστήριξη. Τα υποδήματα τα οποία διατηρούν το πέλμα σε μια άνετη θέση, απορροφώντας παράλληλα τους κραδασμούς θεωρούνται ιδανικά για καθημερινή χρήση. Στις περιπτώσεις που ένα άτομο έχει υποβληθεί σε κάποια επέμβαση της περιοχής, όπως για παράδειγμα αρθροσκόπηση γόνατος, μπορεί να χρειαστεί κάποια επιπλέον περίδεση και υποστήριξη (ιμάντας, ελαστικός νάρθηκας), σε συνδυασμό πάντα με ένα σταθερό και άνετο παπούτσι.

Προσπαθήστε να τρέφεστε υγιεινά

Το ασβέστιο είναι το βασικό μεταλλικό στοιχείο των οστών μας. Μια διατροφή πλούσια σε ασβέστιο ενισχύει τη σκελετική υγεία, προστατεύοντας τα γόνατα από τη φθορά. Τροφές όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, τυρί, γιαούρτι), τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι ξηροί καρποί και τα όσπρια, μπορούν να προσφέρουν επάρκεια ασβεστίου στον οργανισμό. Είναι σημαντικό να λαμβάνουμε υπόψιν ότι οι ανάγκες μας σε ασβέστιο σχεδόν διπλασιάζονται μετά την ηλικία των 60, συνεπώς μπορεί να χρειαστεί κάποιο συμπλήρωμα διατροφής για να εξασφαλιστεί η επάρκεια. Με αυτόν τον τρόπο ο άνθρωπος διατηρεί την οστική του μάζα και προφυλάσσεται από οστεοπόρωση και πολλές ακόμα παθήσεις.

Μια σειρά από απλές καθημερινές συνήθειες μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά για την οστική μας υγεία. Είναι σημαντικό να συμβουλευόμαστε τον γιατρό μας για οποιαδήποτε κατάσταση μας προβληματίζει, καθώς και για οποιοδήποτε ασυνήθιστο σύμπτωμα εντοπίσουμε και δούμε να επιμένει. Ο καλύτερος ορθοπεδικός βρίσκεται εδώ, επισκεφτείτε σήμερα την επίσημη ιστοσελίδα του Δρ. Δρετάκη.

Τοπική Διαφήμιση
papathanasiou christmas2022 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button