ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Οι συνήθειες που «κολλήσαμε» στην μετά covid εποχή

Αφήσαμε πίσω τις μάσκες και την κοινωνική αποστασιοποίηση και υιοθετήσαμε τα επαγγελματικά Video calls και τις ηλεκτρονικές αγορές

Από τον τρόπο που ψωνίζουμε, έως τον τρόπο που εργαζόμαστε, ή επικοινωνούμε, οι συνήθειες που υιοθετήσαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας συνεχίζουν να είναι ορατές στην νέα μας καθημερινότητα, τόσο τεχνολογικά, όσο και κοινωνικά.

Υπάρχουν σίγουρα πολλά που θα θέλαμε να ξεχάσουμε σχετικά με την πανδημία λόγω εξάπλωσης COVID-19. Τις μάσκες, την κοινωνική αποστασιοποίηση, ή το χρόνο μακριά από την οικογένεια και τους φίλους. Όταν ξεκίνησε η πανδημία COVID-19, οι ζωές μας άλλαξαν γρήγορα και ποικιλοτρόπως, καθώς οι συνήθειες και οι ρουτίνες μας μεταλλάχτηκαν και ξεκίνησαν να περιστρέφονται γύρω από την προστασία του εαυτού μας και του κοινωνικού συνόλου. Λόγω των κοινωνικών περιορισμών, όσο και των φόβων για την υγεία μας, δημιουργήθηκαν νέες συμπεριφορές από τον τρόπο που ψωνίζουμε, έως τον τρόπο που εργαζόμαστε, με την τεχνολογία να εξυπηρετεί ταχύτατα τις νέες ανάγκες που ανέκυψαν. Ωστόσο, φαίνεται ότι οι περισσότερες από αυτές τις αλλαγές δεν ήταν προσωρινές.


Επαγγελματικά Video calls, αυτή η μάστιγα

Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν η στροφή προς την τηλεργασία, μια πιο ευέλικτη μορφή εργασίας που υιοθετήθηκε από τις περισσότερες εταιρείες ανά τον κόσμο και είχε θετικά αποτελέσματα. Η μελέτη της Martin Tusl, από το τμήμα Δημόσιας & Οργανωτικής Υγείας του Ινστιτούτου Επιδημιολογίας, Βιοστατιστικής και Πρόληψης από το Πανεπιστήμιο Ζυρίχης, έδειξε κάτι απρόσμενο. Η εργασία από το σπίτι – και ιδιαίτερα αν αυτή γινόταν για πρώτη φορά- κατά τη διάρκεια της πανδημίας, είχε εντόνως θετική επίδραση στην εργασιακή ζωή. Επιπλέον, το 60% των ατόμων που εργάζονται σήμερα από το σπίτι λόγω της πανδημίας, δηλώνουν ότι θα ήθελαν να συνεχίσουν να το κάνουν και μετά το τέλος της, δηλαδή αφού εξαφανιστεί ο υιός.

Και αν και πολλοί επέστρεψαν στο γραφείο, κυρίως γιατί πολλές εταιρείες ανησυχούν ότι η πιο μόνιμη εργασία από το σπίτι μπορεί να επηρεάσει τη δημιουργία ομάδων, τη δημιουργικότητα και την παραγωγικότητα των εργαζομένων, οι βιντεοκλήσεις δεν έχουν εκλείψει.

Ο αριθμός των συσκέψεων -τόσο των προγραμματισμένων όσο και των αυθόρμητων- που πραγματοποιεί ο μέσος χρήστης του Microsoft Teams έχει τριπλασιαστεί από το 2020, λέει η Colette Stallbaumer, γενική διευθύντρια στις ομάδες Microsoft 365 και Future of Work της Microsoft σε άρθρο της Wall Street Journal. Η αντίπαλη εταιρεία βιντεοκλήσεων, Zoom Video Communications, εξακολουθεί να αναπτύσσεται ταχύτατα, αν και η ετήσια αύξηση των εσόδων της επιβραδύνθηκε. «Οι άνθρωποι πραγματοποιούν περισσότερες βιντεοκλήσεις και διοργανώνουν περισσότερες συσκέψεις στο Zoom από ποτέ», δηλώνει ωστόσο ο Graeme Geddes, επικεφαλής πωλήσεων και ανάπτυξης της Zoom, στην Wall Street Journal.

Η αύξηση των βιντεοκλήσεων μπορεί να εξηγηθεί εν μέρει από το γεγονός ότι, ενώ πολλοί άνθρωποι επιστρέφουν στο γραφείο, τα ποσοστά δεν είναι το ίδιο με πριν και η νέα αυτή μορφή επικοινωνίας είναι η πιο εύκολη λύση. Οι εργαζόμενοι, όλων πλέον των ηλικιών, έχουν εξοικειωθεί τόσο πολύ με την τεχνολογία πίσω από την βιντεοκλήση, που πλέον τους φαίνεται πιο προσβάσιμη και γρήγορη από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ή από μια τηλεφωνική κλήση.

Οι ηλεκτρονικές αγορές κυριαρχούν

Θα περίμενε κανείς ότι οι ηλεκτρονικές αγορές θα είχαν εκλείψει μετά το πέρας της πανδημίας, καθώς πλέον όλοι οι περιορισμοί έχουν αρθεί. Από ότι φαίνεται όμως ήρθαν για να μείνουν.
Οι κοινωνικοί περιορισμοί και τα λουκέτα σε καταστήματα οδήγησαν σε αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά. Η έρευνα του Πανεπιστημίου Hradec Kralove, της Τσεχίας σχετικά με τους ψυχολογικούς παράγοντες και την συμπεριφορά των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 έφερε στο φως ενδιαφέροντα ευρήματα. Οι επιστήμονες έκαναν έρευνα σε 3.833 άτομα ηλικίας 18-64 ετών στην Ιταλία κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος του COVID-19, διαπιστώνοντας ότι υπήρξε αύξηση των δαπανών και της ψυχολογικής ανάγκης να αγοράζουν βασικά και μη βασικά προϊόντα. Αυτές και άλλες καταναλωτικές συνήθειες που προκλήθηκαν από την πανδημία, έχουν αλλάξει τη συμπεριφορά των καταναλωτών μακροπρόθεσμα.

Οι άνθρωποι σήμερα δεν παραγγέλνουν μόνο καφέ και έτοιμο φαγητό, αλλά συνεχίζουν να αγοράζουν από το διαδίκτυο ρούχα, είδη οικιακής χρήσης και ηλεκτρονικές συσκευές. Οι αγορές σε φυσικά καταστήματα έχουν ήδη βέβαια αρχίσει να ανακάμπτουν. Για πολλούς η άνοδος των διαδικτυακών πωλήσεων δεν ήταν επίσης τόσο δραματική, ή συνεχής όσο πολλοί προέβλεπαν. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι διαδικτυακές πωλήσεις αποτελούσαν το 20% των συνολικών λιανικών πωλήσεων πριν από την πανδημία. Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2021 το ποσοστό αυτό είχε αυξηθεί στο 36%, πριν μειωθεί σταθερά στο 25% τον Φεβρουάριο του 2022.

Ωστόσο σύμφωνα με τον Jie Zhang, καθηγητή μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου του Maryland, οι άνθρωποι ψωνίζουν πλέον περισσότερο στο διαδίκτυο. Ο λόγος έγκειται στο ότι σε μια τυπική ημέρα, οι άνθρωποι μπορούν πλέον να παραλάβουν καταναλωτικά αγαθά, είδη παντοπωλείου και έτοιμο φαγητό, χωρίς σχεδόν καμία ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Αυτό αφήνει περισσότερο χρόνο για τις υπόλοιπες ασχολίες και υποχρεώσεις τους.

Τηλέφωνο = πορτοφόλι
Μπορεί να είναι δύσκολο να θυμηθεί κανείς ότι υπήρξε ποτέ μια εποχή που δεν μπορούσαμε να πληρώσουμε σχεδόν τα πάντα κουνώντας απλά το τηλέφωνο, ή το ρολόι μας πάνω από ένα τερματικό σημείο πώλησης. Πριν από την πανδημία, όμως σχεδόν κανείς δεν ήταν πρόθυμος να κάνει με αυτό τον τρόπο τις συναλλαγές του.

Η πανδημία του Covid-19 άλλαξε τα πάντα. Οι καταναλωτές έδιναν πλέον προτεραιότητα στις ανέπαφες πληρωμές, καθώς δεν ήταν καθόλου ενθουσιασμένοι με το να πληρώνουν με μετρητά, ή να σκουπίζουν τις κάρτες τους με απολυμαντικό χεριών. Οι έμποροι ενθάρρυναν ξαφνικά τους χρήστες να χρησιμοποιούν ανέπαφες μεθόδους, τις οποίες προσέφερε το κινητό. Σύμφωνα με το NRF, την εθνική ομοσπονδία λιανικού εμπορίου, το 69% των εμπόρων λιανικής στην Αμερική, είδε αύξηση των ανέπαφων πληρωμών κατά τη διάρκεια της πανδημίας και το 94% αναμένει ότι η αύξηση αυτή θα συνεχιστεί τους επόμενους 18 μήνες.

Αυτό που κάποτε φαινόταν μη ασφαλές, ή υπερβολικό, άλλαξε άρδην μετά την πανδημία, η οποία ανάγκασε τους καταναλωτές να υιοθετήσουν τις πληρωμές μέσω κινητού, καθώς ξαφνικά, κανείς δεν ήθελε πια να αγγίζει πράγματα σε δημόσιο χώρο. Πλέον τα πάντα, από τις άδειες οδήγησης μέχρι τις κάρτες ιατρικής ασφάλισης, μπαίνουν στα ψηφιακά πορτοφόλια των τηλεφώνων μας, γεγονός που ενθαρρύνει τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν εντελώς τα φυσικά πορτοφόλια. Κατά συνέπεια, η μεγαλύτερη χρονιά ανάπτυξης στην ιστορία των πληρωμών με κινητές συσκευές ήταν το 2020, σύμφωνα με στοιχεία της Wall Street Journal.

Αν και η πανδημία υπήρξε μια τρομακτικά ψυχοπιεστική περίοδος για όλους μας, φαίνεται πως με τη βοήθεια της τεχνολογίας, που αναγκαστήκαμε να αφουγκραστούμε, η ζωή μας πλέον έχει γίνει ευκολότερη. Ίσως τελικά να ήταν μια εποχή που η τεχνολογία έδρασε μαζικά υπέρ μας και δεν δαιμονοποιήθηκε, όπως πολύ συχνά συμβαίνει.

 

protothema.gr

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
tsiknas600x338 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button