ΔιεθνήΡοή Ειδήσεων

Οι μεγάλοι νικητές: ποιοι τομείς επωφελήθηκαν περισσότερο από την Πανδημία του Covid-19

Ο κορωνοϊός δημιούργησε και συνεχίζει να δημιουργεί μεγάλες προκλήσεις στις επιχειρήσεις όλου του πλανήτη. Παρότι οι περισσότερες από αυτές αντιμετώπισαν λιγότερο ή περισσότερο κάποια οικονομικά ζητήματα, κάποιες άλλες επιχειρήσεις αντίστοιχα επωφελήθηκαν πολύ από την κρίση. Οι ίδιοι οι καταναλωτές αρχίσουν να υιοθετούν διαφορετικές προσεγγίσεις όσον αφορά την καθημερινότητά τους, τις αγορές, τον τρόπο με τον οποίο γυμνάζονται κλπ.

Αν ρίξουμε λοιπόν μία ματιά σε κάποιους από τους τομείς, οι οποίοι επωφελήθηκαν περισσότερο από την πανδημία και θα συνεχίσουν να έχουν επιτυχία, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που θα επανέλθουν τα πράγματα στη φυσιολογική τους κατάσταση.


Υπηρεσίες κούριερ και παραδόσεων

Οι ηλεκτρονικές παραγγελίες αυξήθηκαν κατακόρυφα κατά τη διάρκεια της πανδημίας δημιουργώντας μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Οι υπηρεσίες κούριερ δεν ήταν προετοιμασμένες και έφτασαν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους γρήγορα.

Οι περισσότερες φρόντισαν αμέσως να απασχολήσουν περισσότερο προσωπικό για να ανταποκριθούν στην αυξημένη αυτή κίνηση. Είναι ενδεικτικό πως στις Ηνωμένες Πολιτείες για τις οποίες έχουμε στοιχεία, οι παραδόσεις από εταιρείες κούριερ αυξήθηκαν κατά 32,8% τον Μάιο.

Σημαντικά αυξημένες ήταν και οι ηλεκτρονικές παραγγελίες από τα σούπερ μάρκετ. Οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ δεν θα αυξήθηκαν πολύ συνολικά, παρότι είχε δοθεί μία τέτοια εντύπωση στην αρχή. Την αρχική “τρέλα” των καταναλωτών να σπεύσουν στα σουπερμάρκετ και να προμηθευτούν μακράς διάρκειας τρόφιμα και άλλα προϊόντα ακολούθησε μία σημαντική υποχώρηση των επισκέψεων των καταναλωτών και πτώση των πωλήσεων, έτσι ώστε τα πράγματα εξισορροπηθεί σε μεγάλο ποσοστό.

Αυτό που αυξήθηκε, ωστόσο, ήταν οι ηλεκτρονικές παραγγελίες και οι παραδόσεις κατ’ οίκον. Και πάλι, τα σούπερ μάρκετ δεν φάνηκαν προετοιμασμένα για την κατάσταση αυτή και στην αρχή το σύστημα είχε πολλές καθυστερήσεις. Στη συνέχεια τα πράγματα κι εδώ ομαδοποιήθηκαν. Ακόμα και αν επιστρέψουμε σε φυσιολογικές συνθήκες, πάντως, φαίνεται πως οι ηλεκτρονικές αγορές και οι παραδόσεις των παραγγελιών κατ’ οίκον από τα ίδια τα σούπερ μάρκετ θα είναι στο μέλλον σημαντικά αυξημένες.

Online casino

Με εκατομμύρια άτομα να μην μπορούν να δουλέψουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και να παραμένουν στο σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα, ήταν λογικό τα παιχνίδια στο διαδίκτυο και τα online casino να γνωρίσω σημαντική αύξηση της κίνησής τους. Ουσιαστικά οι εναλλακτικοί τρόποι για να περάσει κανείς το χρόνο του βρισκόμενος κλεισμένος στο σπίτι ήταν να ασχοληθεί με τα βιντεοπαιχνίδια και τα online casino.

Θα πρέπει να συνυπολογίσουμε το γεγονός πως κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας, όλα τα επίγεια καζίνο στην Ελλάδα και σε πολλές χώρες του εξωτερικού αναγκάστηκαν να κλείσουν. Πολύς κόσμος που έκανε τη βόλτα του σε αυτά οδηγήθηκε στο διαδίκτυο και στα online casino. Εκτιμάται πως τα κέρδη των online casino αυξήθηκαν κατά 30% τον Μάιο και αντίστοιχα ποσοστά καταγράφονται και τους επόμενους μήνες.

Τα διαφημιστικά σε τηλεόραση, σε ραδιόφωνο, στο διαδίκτυο και στον γραπτό τύπο αυξήθηκαν σημαντικά, σε μία προσπάθεια το κάθε διαδικτυακό καζίνο να προσελκύσει περισσότερο κόσμο. Μπορείτε να μάθετε πληροφορίες και να ρίξετε μια ματιά σε περισσότερα αδειοδοτημένα καζίνο που λειτουργούν στην Ελλάδα.

Υπηρεσίες streaming για ταινίες και σειρές

Οι υπηρεσίες streaming, όπως είναι για παράδειγμα το Netflix είχαν κάνει δυναμικά την παρουσία τους στην ελληνική αγορά, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο γενικότερα τους τελευταίους μήνες. Με την έναρξη της πανδημίας, όμως, η ζήτηση για τέτοιου είδους υπηρεσίες εκτοξεύτηκε.

Είναι ενδεικτικό όπως οι μεγάλοι πάροχοι τέτοιων υπηρεσιών ανακοίνωσαν αύξηση των πωλήσεων τους σε επίπεδα που ξεπερνούν ακόμη και το 50% τους πρώτους μήνες της πανδημίας. Ακολούθησε υποχώρηση των συνδρομών, όμως και πάλι μιλάμε για πολύ περισσότερους νέους συνδρομητές σε σχέση με τους μήνες πριν την Πανδημία.

Δεδομένου ότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες ανανεώνονται σε μηνιαία βάση, είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν πολλές ακυρώσεις συνδρομών εφόσον η κατάσταση ομαλοποιηθεί τελικά. Ωστόσο, προς το παρόν οι τάσεις συνεχίζουν να είναι αυξητικές.

Είναι σημαντικό, επίσης, να αναφερθεί πως για μεγάλο διάστημα σταμάτησε η παραγωγή νέων ταινιών και σειρών, γεγονός που δημιούργησε κενά στο πρόγραμμα των υπηρεσιών αυτών. Για άλλη μια φορά, αυτό δεν φαίνεται να είχε σημαντική επίπτωση στις πωλήσεις, ενώ η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί και νέο υλικό προσφέρεται πλέον τακτικά στους συνδρομητές..

Τηλεκπαίδευση

Οι πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον και συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται. Τα περισσότερα σχολεία έκλεισαν παγκοσμίως και οι μαθητές, αλλά και όσοι χρειάστηκε να ακολουθήσουν σεμινάρια για ακαδημαϊκούς ή για εμπορικούς ή άλλους σκοπούς, χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουν κάποια από τις διαθέσιμες αυτές πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης.

Πέρα από τους μαθητές και σπουδαστές, μεγάλο ποσοστό εργαζομένων χρησιμοποίησαν λογισμικό αυτού του είδους προκειμένου να αναπτύξουν νέες δεξιότητες. Χρόνος, άλλωστε υπήρχε, και η πανδημία αποτέλεσε μία εξαιρετική ευκαιρία για την εκπαίδευση εργαζομένων από τις ίδιες τις εταιρείες τους, αλλά και με προσωπικές πολλές φορές πρωτοβουλίες..

Αυτοκινητοβιομηχανίες

Στην αρχή της κρίσης οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να κλείσουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Αυτό φάνηκε αρχικά ως πλήγμα για τον κλάδο, όμως η συνέχεια ήταν εντελώς διαφορετική. Από τη στιγμή που άνοιξαν τα εργοστάσια, η παραγωγή αυξήθηκε σημαντικά, καθώς τους τελευταίους μήνες είναι πολύ αυξημένες οι πωλήσεις αυτοκινήτων.

Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο γεγονός πως πολύς κόσμος αποφάσισε να σταματήσει τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, επειδή είναι λιγότερο ασφαλή αυτή την περίοδο. Το αποτέλεσμα ήταν η ζήτηση για αυτοκίνητα να αυξηθεί. Αυτό είναι εμφανές και από την αύξηση της κίνησης στους δρόμους. Πάντως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάλυψαν γρήγορα τις αρχικές απώλειες και αυτή τη στιγμή φαίνεται να βρίσκονται σε πολύ καλή στιγμή εμπορικά, έχοντας αυξήσει σημαντικά την παραγωγή και τις πωλήσεις αυτοκινήτων.

Ιδιωτικός τομέας υγείας και φαρμάκων

Μπορεί ο τομέας της υγείας να αντιμετώπισε το μεγαλύτερο πρόβλημα από τον Covid-19 και σε πολλές χώρες τα συστήματα πραγματικά να κατέρρευσαν, όμως από αυτή την κατάσταση πολύς κόσμος βγήκε ευνοημένος οικονομικά. Μιλάμε για τον ιδιωτικό τομέα της υγείας, αλλά και για τις μεγάλες φαρμακοβιομηχανίες.

Παράλληλα με την αύξηση του φόρτου εργασίας στα δημόσια νοσοκομεία και στις κλινικές, αυξήθηκε και η κίνηση στις ιδιωτικές κλινικές και στα νοσοκομεία. Πολλές κυβερνήσεις χρησιμοποίησαν μάλιστα εγκαταστάσεις ιδιωτικών επιχειρήσεων στον τομέα της περίθαλψης, όπως π.χ. εντατικές μονάδες θεραπείας, φυσικά με το αζημίωτο.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες, αντίστοιχα, γνώρισαν μεγάλη αύξηση πωλήσεων, Παρά το γεγονός πως δεν υπάρχει ακόμη κάποιο εμβόλιο σε κυκλοφορία για να αντιμετωπίσει την πανδημία. Τα παυσίπονα και τα προϊόντα για τη γρίπη και το συνάχι παρουσίασαν τεράστια αύξηση πωλήσεων, καθώς επίσης και σκευάσματα όπως βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής. Τα προϊόντα αυτά έγιναν ανάρπαστα, επειδή «θωρακίζουν» τον οργανισμό ενδεχομένως από τον Covid-19 κι από άλλες ιώσεις.

Προϊόντα γυμναστικής και ευεξίας

Μόλις μία εβδομάδα από την ανακοίνωση των μέτρων των κυβερνήσεων σε όλο τον κόσμο για lockdown, οι παραγγελίες προϊόντων γυμναστικής και ευεξίας αυξήθηκαν δραματικά, ενώ συνεχίζουν να είναι αυξημένες σε σχέση με την περίοδο πριν την Πανδημία.

Μιλάμε για προϊόντα, όπως είναι βάρη και άλλαξα θύματα γυμναστικής, ποδήλατα και διάδρομοι γυμναστικής, ακόμα και χαλάκια για γιόγκα. Το γεγονός ότι ο κόσμος αναγκάστηκε να μείνει στο σπίτι σήμαινε πως έπρεπε να βρει εναλλακτικές λύσεις για να διατηρηθεί σε καλή φυσική κατάσταση. Δεν είχε τη δυνατότητα να βγει εύκολα από το σπίτι και για αυτό οι περισσότεροι κατέφυγαν σε τέτοιου είδους αγορές και λύσεις για να γυμναστούν μέσα στο σπίτι.

Η μεγάλη πλειοψηφία των πωλήσεων πραγματοποιήθηκαν μέσα στο Μάρτιο και μετά η “τρέλα” αυτή των πωλήσεων μειώθηκε σημαντικά, όμως και πάλι κατά μέσο όρο οι μήνες που ακολούθησαν ήταν αρκετά αυξημένοι σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες, για παράδειγμα πέρυσι.

Video

https://www.pexels.com/video/using-medicine-tablets-to-spell-covid-19-3922880/

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button