ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Νομοθετική «θωράκιση» για το «καλάθι του νοικοκυριού» ετοιμάζει το υπουργείο Ανάπτυξης

Στόχος είναι ως το τέλος του μήνα το μέτρο να τεθεί σε ισχύ

Η συναίνεση της Βιομηχανίας και του οργανωμένου Λιανεμπορίου ώστε να στηρίξουν την πρωτοβουλία για το «καλάθι του νοικοκυριού» ήταν το πρώτο δύσκολο εγχείρημα της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης.

Τώρα πρέπει να διασφαλίσει ότι το μέτρο αφενός δεν θα προκαλεί στρέβλωση στην αγορά υπονομεύοντας τους κανόνες περί ανταγωνισμού και αφετέρου δεν θα εκθέτει τις βιομηχανίες και τα σούπερ μάρκετ που θα συμφωνούν στη διαμόρφωση του. Μία πραγματική «σπαζοκεφαλιά» αφού ακόμα και η ίδια η ιδέα διαμόρφωσης ενός «καλαθιού» κατόπιν διαπραγματεύσεων ή συμφωνίας με προμηθευτές ακροβατεί, εάν δεν ξεπερνά, τα όρια που θέτει ο νόμος περί ανταγωνισμού.


Γι αυτό και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του protothema.gr ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης με τα υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου ήδη δουλεύουν νομοθετική ρύθμιση με την οποία ουσιαστικά το «καλάθι του νοικοκυριού» θα θωρακιστεί νομικά κλείνοντας παράλληλα «τρύπες» που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε στρεβλώσεις.

Αν και περισσότερες πληροφορίες προς ώρας δεν υπάρχουν για το τι θα προβλέπει η ρύθμιση, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως αυτή θα κατατεθεί με τη μορφή τροπολογίας. Η τελευταία κατά πάσα πιθανότητα θα κατατεθεί σε επόμενο νομοσχέδιο που θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια μιας και δεν είναι εφικτό, όπως έλεγαν πηγές απ’ το υπουργείο Ανάπτυξης, να είναι έτοιμη ώστε να ενταχθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου για τα επιχειρηματικά πάρκα, το οποίο αναμένεται να συζητηθεί σήμερα.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως για τη νομοθετική ρύθμιση θα ζητηθεί και η άποψη της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης η νομοθετική ρύθμιση για το «καλάθι του νοικοκυριού» θα επιτρέψει και την ουσιαστική ενεργοποίηση του μέτρου αφού θα άρει κάθε αμφιβολία ή ανησυχία που σήμερα μπορεί να υπάρχει μεταξύ των επιχειρήσεων της λιανικής και της βιομηχανίας.

Στόχος είναι ως το τέλος του μήνα το μέτρο να τεθεί σε ισχύ

Ήδη πάντως αλυσίδες σούπερ μάρκετ κάνουν ασκήσεις επί χάρτου διαμορφώνοντας προσχέδια με βάση τη λίστα με τις 31 κατηγορίες και τις 51 υποκατηγορίες προϊόντων που τους κοινοποίησε το υπουργείο Ανάπτυξης. Οι περισσότερες πάντως δηλώνουν ότι θα περιμένουν πρώτα μία σαφή θέση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και έπειτα θα την ενεργοποιήσουν σε μία προσπάθεια να αποφύγουν τυχόν περιπέτειες.

Στέλιος Μορφίδης- protothema.gr

Τοπική Διαφήμιση
papathanasiou christmas2022 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button