sliderΓεγονόταΡοή Ειδήσεων

Νεκρός ο 29χρονος συγκυβερνήτης του F-4 που έπεσε στα ανοιχτά της Ανδραβίδας

Συνεχίζονται οι έρευνες στην περιοχή για τον εντοπισμό του πιλότου

Νεκρός εντοπίστηκε ο ένας από τους δύο πιλότους του μαχητικού F-4 που έπεσε το πρωί της Δευτέρας (30/1) στα ανοιχτά της Ανδραβίδας.

Η ανακοίνωση της πολεμικής αεροπορίας: «Τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, διθέσιο αεροσκάφος F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα 29 ετών. Συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη, Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, 31 ετών».


Οι πρώτες εικόνες από τα συντρίμμια που φέρνει στο φως η εφημερίδα «Πρώτη» στην Ηλεία

1.jpg

1.jpg

aeroskafos2

aeroskafos3

aeroskafos4

Το ιστορικό της τραγωδίας

Το F-4 Phantom που κατέπεσε είναι ένα διθέσιο αεροσκάφος της 338Μ/117ΠΜ, το οποίο εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση και συνοδευόταν από ένα ακόμη Phantom.

Τα δύο F-4 απογειώθηκαν στις 10:15, κάτι που σημαίνει ότι συνετρίβη περίπου 15 λεπτά αργότερα.

«Την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, αεροσκάφος F-4 (διθέσιο) της 338Μ/117ΠΜ που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας», ανέφερε στην ανακοίνωσή του το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.

Μετά την πτώση του μαχητικού αεροσκάφους που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, ξεκίνησε μεγάλη επιχείρηση με πλωτά και εναέρια μέσα για τον εντοπισμό των πιλότων.

Λίγο αργότερα, εντοπίστηκαν συντρίμμια του F-4 Phantom στον Κυπαρισσιακό Κόλπο.

Στην περιοχή έσπευσαν άμεσα δύο Ε/Π ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, 1 Ε/Π S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και πλωτά μέσα του ΛΣ, ενώ σε μέγιστη ετοιμότητα βρίσκεται και ένα C-130.

Χαρδαλιάς: Δύσκολη ημέρα για τις Ένοπλες Δυνάμεις

Από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, έκανε λόγο για μια εξαιρετικά δύσκολη ημέρα για την οικογένεια των Ενόπλων Δυνάμεων.

«Πράγματι είναι μια εξαιρετικά δύσκολη μέρα για την οικογένεια των Ενόπλων Δυνάμεων και για όλη τη χώρα. Εξελίσσεται μία γιγαντιαία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης σε όλη την περιοχή. Νομίζω οι σκέψεις μας, οι ευχές μας και κυρίως οι προσευχές μας είναι με τους πιλότους μας, με τις οικογένειές τους και ελπίζουμε ότι σύντομα οι έρευνες θα ολοκληρωθούν με θετική έκβαση», είπε ο κ. Χαρδαλιάς.

Τα πιθανά αίτια της πτώσης του Phantom

Τα πιθανά αίτια της πτώσης του F-4 Phantom, στο οποίο επέβαιναν οι δύο αγνοούμενοι πιλότοι, παραθέτει ο αντιπτέραρχος E.A. Κωνσταντίνος Ιατρίδης σε συνέντευξή του στο CNN Greece.

Όπως έχει γίνει γνωστό, δύο F-4 Phantom της Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιούσαν εκπαιδευτική πτήση χαμηλής ναυτιλίας, όταν στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας (30/1), το ένα εξ αυτών κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή νότιας της Ανδραβίδας.

«Δυστυχώς, όταν γίνεται ρεαλιστική εκπαίδευση, επί πραγματικής βάσεως, σε χαμηλά ύψη, διότι ήταν μια άσκηση δύσκολη, πάνω από θάλασσα, σε χαμηλά ύψη περίπου 300 πόδια, δηλαδή 100 μέτρα, με στροφές δύσκολες, σκληρές, με πολλά G (επιταχύνσεις), όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά», τονίζει ο κ. Ιατρίδης.

«Σε αυτό το ύψος, περίπου τα 300 πόδια (100 μέτρα), οι ταχύτητες είναι μεγάλες, 400-420 μίλια. Όταν κάνεις μια κλειστή στροφή τα G περίπου είναι 5 με 6, οπότε καταλαβαίνετε, όταν τραβάς τα θετικά G, το αίμα φεύγει από το κεφάλι και υπάρχει ένα μπλακ άουτ κάποια δέκατα του δευτερολέπτου. Ανάλογα με την εκπαίδευση που έχεις υποστεί και από τη συνήθεια. Επομένως, όσο πιο χαμηλά είσαι, τόσο πιο επικίνδυνα είναι, όταν πιάσεις απότομα αυτά τα G και κάποια στιγμή, όπως το λέμε εμείς στην αεροπορική διάλεκτο, ‘μαυρίζεις’», εξηγεί ο ίδιος.

Απαριθμώντας πιθανά αίτια της πτώσης, σημειώνει πως αυτά είναι «είτε να έχει κάποια βλάβη το αεροπλάνο και να μην προλάβαν να αντιδράσουν, είτε να επηρεάσει ο καιρός, η θάλασσα, η χαμηλή ορατότητα, είτε ακόμα και ένα πιθανό σφάλμα χειριστή» και επισημαίνει πως:

«Τα αίτια του ατυχήματος θα μας τα διευκρινίσει η Επιτροπή Διερεύνησης, η οποία θα γίνει στις επόμενες ημέρες».

Σε ό,τι αφορά στο αν οι δύο πιλότοι κατάφεραν να εκτιναχθούν πριν από την πτώση -κάτι το οποίο δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα ακόμη-, ο κ. Ιατρίδης σημειώνει πως:

«Η πληροφορία που έχουμε είναι ότι κάνανε χρήση, γιατί ακούγεται ένας θόρυβος, το σήμα εγκατάλειψης», προσθέτοντας πως «Το θέμα είναι να άνοιξαν τα αλεξίπτωτα και να βρεθούν σώοι οι πιλότοι μας στη θάλασσα και να περισυνελλεγούν».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το αεροσκάφος «δεν είχε πέσει από τα πρώτα λεπτά. Η περιοχή νότια από το Κατάκολο προς την Πελοπόννησο είναι μια περιοχή ασκήσεων. Αρχίσαν τις ασκήσεις και κατά τη διάρκεια των ασκήσεων συνέβη αυτό το οποίο συνέβη».

Ο αντιπτέραρχος σημειώνει ότι ο εντοπισμός των δύο πιλότων γίνεται πιο εύκολος, καθώς υπήρχε δεύτερο αεροσκάφος, το οποίο προσγειώθηκε και έδωσε περισσότερα στοιχεία.

«Επομένως, το στίγμα υπήρχε ακριβώς εκεί που έπεσε το αεροσκάφος. Επομένως έφυγαν εκεί όλα τα μέσα διάσωσης, είτε ελικόπτερα, είτε αεροσκάφη C 130, προκειμένου να ερευνήσουν την περιοχή και εφόσον ζουν οι πιλότοι μας να τους περισυνελλέξουν».

Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η πτώση του αεροσκάφους, ξεκίνησε μεγάλη επιχείρηση με πλωτά και εναέρια μέσα για τον εντοπισμό των πιλότων.

«Αυτό που μένει τώρα είναι να βρεθούν σώοι οι δύο πιλότοι, κάτι το οποίο ευχόμαστε όλοι», σημειώνει ο κ. Ιατρίδης, ο οποίος στο παρελθόν είχε μια παρόμοια εμπειρία.

«Το 1984 είχα ένα ατύχημα με το Phantom, επειδή έχω πολλές ώρες στο Phantom. Είχε πάρει φωτιά βέβαια, νύχτα, δυτικά της Λευκάδος προς την μεριά της Ιταλίας, κάναμε εκεί πτήσεις σε χαμηλά ύψη 500 πόδια και 1500.

Πήρε φωτιά και αναγκαστήκαμε να εγκαταλείψουμε, μένοντας τότε έξι ώρες στη θάλασσα γιατί τότε δεν υπήρχε ελικόπτερο νυχτερινής διάσωσης εκείνη την εποχή.

Περιμέναμε το καραβάκι από το Κατάκολο, το οποίο έκανε περίπου 5-5,5 ώρες.

Είχε πελαγίσιο κύμα, είχε 7 με 8 μποφόρ.

Ήταν μια δύσκολη επιβίωση στη θάλασσα νύχτα. Όλα πήγαν καλά και κοντά στην ατυχία μας είχαμε την τύχη τουλάχιστον να ζήσουμε και ζούμε μέχρι σήμερα», λέει, εξιστορώντας την δική του εμπειρία.

Με πληροφορίες από cnn.gr, proti

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO

2 Σχόλια

  1. ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΑΚΟΜΗ ΣΕ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΗΠΑ, ΑΓΓΛΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΙΣΡΑΗΛ, ΤΟΥΡΚΙΑ KAI ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ. Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΠΗΡΕ ΤΟ 1972, ΗΤΟΙ 51 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ. ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΟ ΔΕΙΚΤΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ. McDONNEL DOUGLAS F-4 PHANTOM II: ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 2.370 ΧΛΜ/ΩΡΑ – 2,23 MACH. RAFALLE: ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 1.912 ΧΛΜ/ΩΡΑ – 1,8 MACH…ΑΓΟΡΑΣΕ ΠΑΛΤΑ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ…ΑΛΛΑ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ Ο ΣΑΝΟΣ ΤΟΥ S-SKAI ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΒΟΘΡΩΝ…ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΔΕΝ ΠΗΡΑΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΛΤΑ F-35 ΜΕ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ…Η’ ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΕ ΠΟΛΥ ΣΟΦΑ Ο ΣΤΑΘΗΣ ΨΑΛΤΗΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟΤΑΙΝΙΑ 80’s: ΠΟΛΥ ΚΩΛΟΠΑΙΔΟ ΑΥΤΟΣ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button