Δυτική Ελλάδα

Νέα προκήρυξη για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας

koi-lefkada-zefxiΜε προίκα μια μαρίνα μεγάλων ιδιωτικών σκαφών.

Η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας μαζί με την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος και τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη στόχος είναι να αποτελέσουν το νέο γύρο έργων με συμβάσεις παραχώρησης.

Με προίκα μία μαρίνα μεγάλων ιδιωτικών σκαφών προκηρύσσεται τελικά τον ερχόμενο Μάιο ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει να κατασκευάσει και να διαχειριστεί τόσο την υποθαλάσσια ζεύξη, όσο και τη νέα μαρίνα Λευκάδας, με τον προϋπολογισμό του έργου να προσεγγίζει τα 80 εκατ. ευρώ, όπως υποστήριξε χθες ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης επισκέφθηκε χθες έργα στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας και αναφέρθηκε στο στοιχειωμένο έργο, ο διαγωνισμός για την υλοποίηση του οποίου έχει αναβληθεί τέσσερις φορές από το 2012 όπου προκηρύχθηκε.

Η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος (άλλο ένα έργο που εξαγγέλεται επί δεκαετίες…) και ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη υποτίθεται πως αποτελούν τον νέο γύρο έργων με συμβάσεις παραχώρησης.

Οι τρεις διαγωνισμοί είχαν προκηρυχθεί πρόχειρα το καλοκαίρι του 2012 και όταν ανέλαβε το υπερυπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών ο Κ. Χατζηδάκης τους ανέβαλε για τα τέλη του ίδιου έτους. Στη συνέχεια αναβλήθηκαν πάλι για τον Απρίλιο και τελικά πήραν νέα αναβολή για το φετινό φθινόπωρο, οπότε και υπήρξε νέα αναβολή!

Κύρια αιτία των συνεχών αναβολών υπήρξε το περιορισμένο ενδιαφέρον, αφού υπήρχε η σοβαρή εκκρεμότητα με τους μεγάλους οδικούς άξονες. Τώρα που ολοκληρώθηκε η αναμόρφωση των συμβάσεων παραχώρησης για τις εθνικές οδούς, εκτιμάται πως θα αυξηθεί και το ενδιαφέρον για τα νέα έργα με συμβάσεις παραχώρησης, αν το επιτρέψει το γενικότερο κλίμα στην οικονομία.

Εκτός από τους τρεις πρωταθλητές των αναβολών στους διαγωνισμούς, στις μακέτες παραμένουν και άλλα κρίσιμα έργα τα οποία επίσης είχαν σχεδιαστεί με συμβάσεις παραχώρησης. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το νέο Αεροδρόμιο Καστελίου στο Ηράκλειο. Το έργο είχε, επίσης, προκηρυχθεί τον Νοέμβριο του 2011, αλλά ουδείς ενδιαφέρθηκε, παρά το γεγονός πως θεωρείται κρίσιμο για την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης και θα είχε σίγουρα έσοδα.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. εξήγγειλε πως θα προχωρήσει σύντομα σε νέα προκήρυξη, ενώ στη συνέχεια εξετάστηκαν διάφορα σενάρια για την… ανάστασή του. Ένα από αυτά προέβλεπε την ένταξή του στο πακέτο των παραχωρήσεων περιφερειακών αεροδρομίων που προωθεί το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Τελικά ο διαγωνισμός για τα περιφερειακά αεροδρόμια προχώρησε (τα αεροδρόμια χωρίστηκαν σε δύο ομάδες), χωρίς να περιλαμβάνει το Καστέλι, ενώ εδώ και χρόνια κυκλοφορούν φήμες περί ενδιαφέροντος ισχυρών ξένων ομίλων για τον νέο αερολιμένα της Κρήτης.

του Φώτη Κόλλια

Πηγή: euro2day.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close