Δυτική Ελλάδα

Μονόδρομος η τμηματική λειτουργία στους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους

koi-ionia-makyneiaΜε ρυθμούς που παραπέμπουν σε ..χειμώνα κινούνται τα μεγάλα έργα στους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Την ώρα που η συζήτηση για τα διόδια έχει αρχίσει να ανακινείται, τα έργα δείχνουν να χαμηλώνουν τις προσδοκίες και η ολοκλήρωση τους αρχίζει να μετακινείται προς το μέλλον.

Σήμερα με τις καλύτερες προβλέψεις πάμε για το 2017 για την ολοκλήρωση των υπό κατασκευή έργων με την αίρεση να μην έχουμε κάποια δυσάρεστη έκπληξη το επόμενο χρονικό διάστημα.

Με τα έργα των αυτοκινητόδρομων να κρατούν σε μία ιδιότυπη ομηρία τους κατοίκους των περιοχών που κατασκευάζονται αλλά και ένα μεγάλο μέρος του επαγγελματικού κόσμου, αυτό που φαντάζει ως η καλύτερη λύση αυτή την εποχή είναι η τμηματική λειτουργία των αυτοκινητόδρομων.

Αν και η λύση αυτή απορρίπτεται διαρκώς από τους παραχωρησιούχους, η πίεση για την απόδοση τμημάτων θα αυξάνεται γεωμετρικά όσο περνά ο καιρός και βλέπουμε τα εργοτάξια να μην τελειώνουν. Το σενάριο των τμηματικών παραδόσεων των έργων στους αυτοκινητόδρομους, έχει τεθεί πολλές φορές από το ypodomes στις εταιρείες παραχώρησης που πάντα ήταν αρνητικές.

Αυτό θα δημιουργεί πιέσεις από τις τοπικές κοινωνίες και οι πρώτες που θα αντιδράσουν θα είναι οι Περιφέρειες. Επί της ουσίας η συνεχής μετάθεση των έργων στο μέλλον χωρίς να αποδίδονται έστω λίγα χιλιόμετρα στην κυκλοφορία δημιουργεί ολοένα και μεγαλύτερες αντιδράσεις.  

ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΩΡΙΜΑ
Το σενάριο αυτό υπάρχουν τμήματα που θεωρούνται έτοιμα ενώ και οι τοπικές κοινωίες θα “αποσυμπιέζονταν” βλέποντας ότι η μακρόχρονη αναμονή τους και η εκ των προτερών πληρώμή των δρόμων αρχίζει να πιάνει τόπο.

Στον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού υπάρχουν προχωρημένα τμήματα και εκεί θεωρητικά έχουμε φαβορί για λειτουργία ακόμα και μέσα στο 2015 το τμήμα Κόρινθος-Κιάτο. Το τμήμα είναι σχετικά μικρό αλλά θα μπορούσε να απορροφήσει σημαντικό μέρος της σημερινής ασφυκτικής κυκλοφορίας.

Στην Ιόνια Οδό με το ίδιο σκεπτικό θα μπορούσαν να λειτουργήσουν τα τμήματα εκατέρωθεν της Ευρείας Παράκαμψης Αγρινίου, δημιουργώντα ένα μεγαλύτερο μήκος έτοιμου αυτοκινητοδρόμου. Το τμήμα που θα μπορούσε να λειτουργήσει είναι από το Μεσολόγγι μέχρι την Αμφιλοχία.

Στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου τα δύσκολα έχουν περάσει αλλά οι κατασκευαστές επιμένουν ότι δεν μπορεί να δοθεί τμηματικά το κομμάτι Ευαγγελισμός-Σκοτίνα. Εδώ άνθρωποι του κατασκευαστικού κόσμου λένε πως θα μπορούσε να ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Ραψάνη και να λειτουργήσουν οι 2 πρώτες Σήραγγες στα Τέμπη 2 και 6 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Αυτό θα απελευθέρωνε το δύσκολο κομμάτι των Τεμπών και επί της ουσίας θα έμενε ένα μικρό τμήμα προς κατασκευή.

Στον Ε65 δεν μπορεί να δοθεί κάποιο τμήμα μιας και έχουμε την κατασκευή ενός εντελώς νέου αυτοκινητόδρομου.

Τέλος να μην ξεχνάμε τον Μορέα που μόλις υπογραφεί η νέα σύμβαση παραχώρησης θα χρειαστούν 3-4 μήνες για να δοθεί το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη.  

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close