ΆποψηΡοή Ειδήσεων

Λογιστές Αγρινίου: Η κρίση του Covid-19 μέσα από τα λογιστικά μας γραφεία

Μια σειρά αιτημάτων εκφράζει με επιστολή του σε υπουργούς ο Σύλλογος Λογιστών – Φοροτεχνικών Αγρινίου & Περιχώρων.

Περιγράφει όλες τις αντιξοότητες που οι λογιστές αντιμετώπισαν στο διάστημα της πανδημίας.

Η επιστολή έχει θέμα “η κρίση του Covid-19 μέσα από τα λογιστικά μας γραφεία”, κοινοποιείται στη Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού και εστάλη στους Υπουργούς Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Ιωάννη Βρούτση, Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη, Οικονομικών κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο, Υφυπουργό Οικονομικών κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη καθώς και στον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. κ. Γεώργιο Πιτσιλή.

Η επιστολή αναλυτικά εχει ως εξής:

Η κρίση του Covid-19 που περάσαμε και ευελπιστούμε να έχει τελειώσει οριστικά, μας άφησε – ευτυχώς – λίγες ανθρώπινες ζωές χαμένες, αλλά μας άφησε και ένα μεγάλο ρήγμα στην οικονομία και στην κοινωνία.

Ως λογιστές-φοροτεχνικοί όλο το προηγούμενο διάστημα, παρά τον φόβο της ασθένειας , τον εγκλεισμό στα σπίτια , το κλείσιμο των επιχειρήσεων, την απαγόρευση μετακινήσεων, την οικονομική δυσπραγία, έστω και με κατεβασμένα ρολά, επωμιστήκαμε όλο το βάρος των φορολογικών, ασφαλιστικών και όχι μόνο αλλαγών για την εξυπηρέτηση των πολιτών-πελατών μας. Δεν ζητήσαμε ούτε εύσημα ούτε παράσημα γιατί -ως ελεύθεροι επαγγελματίες – απλά κάναμε τη δουλειά μας. Παρόλα αυτά ο κρατικός μηχανισμός έκανε ότι ήταν δυνατό να μας εξουθενώσει ψυχικά και σωματικά.

Καθημερινές πράξεις νομοθετικού περιεχομένου με αντιφάσεις, κακογραμμένες, δυσνόητες, χωρίς επεξηγήσεις, με παράλογες καταληκτικές ημερομηνίες (Κυριακή Βαΐων , Μ. Παρασκευή κλπ) υποβολής αιτήσεων και εγγράφων που έπρεπε να διεκπεραιωθούν μέσα σε ασφυκτικά πλαίσια, έχοντας ως αποτέλεσμα πιθανόν οι πελάτες μας να απωλέσουν τις όποιες παροχές δίνονταν (επιδότηση επιχειρήσεων, επιδότηση εργαζομένων, εκπτώσεις ενοικίου καταστήματος κλπ) και τελικά ποιος θα φταίει; Μα φυσικά ο Λογιστής

Εν μέσω κρίσης και με τον φόβο της διασποράς του Covid-19 οι δημόσιες υπηρεσίες έκλεισαν. Η εξυπηρέτηση των πολιτών πλέον έπρεπε να αλλάξει μορφή και να γίνεται εξ αποστάσεως (φαξ, email) ή να ολοκληρώνεται μέσω πλατφορμών που εκτάκτως δημιουργήθηκαν και πολλές φορές είχαν αστοχίες. Εκεί λοιπόν θα έπρεπε να έρθει ο ανθρώπινος παράγοντας (δημόσιος υπάλληλος) και να λύσει τις αστοχίες και τα προβλήματα. Δυστυχώς όμως, αυτός δήλωσε απών είτε εκμεταλλευόμενος την δυνατότητα χορήγησης άδειας ειδικού σκοπού και αφήνοντας την υπηρεσία του γυμνή, είτε αρνούμενος να εξυπηρετήσει και να δώσει έστω τηλεφωνικά κάποιες οδηγίες. Με τηλέφωνα που σπάνια απαντούν, με ραντεβού που υλοποιούνται με μεγάλη καθυστέρηση ή τα αρνούνται τελείως και με υπαλλήλους που έβγαιναν στα παράθυρα της υπηρεσίας τους και ούρλιαζαν προς τους πολίτες «στον λογιστή σας, να πάτε στο λογιστή σας, δεν δεχόμαστε κανένα εδώ». Είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες και έχουμε το δικαίωμα επιλογής της εργασίας μας και την ποιότητα της ζωής μας και δεν μπορείτε να φορτώσετε στην πλάτη μας ένα Δημόσιο Μηχανισμό που εσείς δεν μπορείτε να ελέγχετε.

Το lock-down, στο μεγαλύτερο ποσοστό του, είναι πλέον παρελθόν. Τώρα έρχεται το κράτος να βοηθήσει τους πληγέντες, να αποφύγει μια βαθιά ύφεση που έρχεται ολοταχώς. Υπόσχεται δάνεια άτοκα εύκολα, γρήγορα, σε όλους, με μια διαδικασία που προβλέπει την συμμετοχή των τραπεζών για την υλοποίηση του. Τράπεζες που ο ελληνικός λαός τις χρηματοδότησε μέσα από τις θυσίες του στα χρόνια των μνημονίων, δεν σέβονται ούτε εκτιμούν τους πολίτες και τον επιχειρηματικό κόσμο. Στην προσπάθειά τους να υλοποιήσουν τα οποιαδήποτε προγράμματα χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, αντί να εξυπηρετούν τους πελάτες τους, δίνοντας πληροφορίες για την υλοποίηση των προγραμμάτων, αποστέλλουν αυτούς στον λογιστή-φοροτέχνη για να κάνει τις αιτήσεις και να συγκεντρώσει όλα τα δικαιολογητικά. Αλήθεια μήπως μας θεωρείτε υπαλλήλους σας; Γιατί θα πρέπει ο λογιστής να κάνει αυτές τις εργασίες ; Επειδή εσείς το αποφασίσατε χωρίς να μας ρωτήσετε; Φυσικά ο τρόπος που εμείς ενημερώνουμε τους πελάτες μας για την οικονομική πορεία τους και τις κινήσεις που απαιτούνται είναι δικιά μας αποκλειστική ευθύνη, και δεν μας ενδιαφέρει καθόλου η άποψή σας για το επίπεδο των γνώσεων μας και την κατάρτισή μας, γιατί γι’ αυτό μας κρίνουν μόνο οι πελάτες μας. Πάντα σκοπός σας ήταν ο εγκλωβισμός των επιχειρήσεων, με γνώμονα το κέρδος σας
και όχι την οικονομική ανακούφιση τους.

Εν μέσω κρίσης επίσης ακούσαμε για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του Δημοσίου, για τον Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης που θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση. Αλήθεια έχει πραγματοποιήσει κάποια μελέτη η κυβέρνηση σχετικά με την ωριμότητα της Ελληνικής κοινωνίας να ανταποκριθεί σε αυτό το σχέδιο; Γνωρίζουν σε ποιο βαθμό είναι εκπαιδευμένοι οι δημόσιοι υπάλληλοι ώστε να ανταποκριθούν ή μόνο οι επιστήμονες χρειάζονται εκπαίδευση; Ο κλάδος μας ως άμεσα εμπλεκόμενος και ως ο συνδετικόςκρίκος κράτους και πολίτη, σας ενημερώνει ότι δεν είναι καθόλου προετοιμασμένοι οι πολίτες άλλα ούτε οι κατά τόπους υπηρεσίες να υποστηρίξουν το σχέδιο της κυβέρνησης. Για άλλη μια φορά στα γραφεία μας θα συρρεύσουν για την εξυπηρέτηση τους. Αν αυτός είναι ο στόχος σας ενημερώστε μας, για να ξέρουμε πως θα το αντιμετωπίσουμε. Αν στόχος σας είναι ο πολίτης να επικοινωνεί άμεσα με το κράτος προετοιμάστε τον πολίτη και έπειτα αποφασίστε να κλείσετε υπηρεσίες.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω ζητήματα, απαιτούμε να εφαρμοστούν τα κάτωθι:

– Να εκδίδονται όλες οι εφαρμοστικές εγκύκλιοι στην ώρα τους χωρίς κενά και ασάφιες, με περιθώριο χρόνου ικανό για την εφαρμογή τους, ώστε να αποφεύγονται τα λάθη.

– Ορθή εφαρμογή του πεντάμηνου περιθωρίου υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, με ημερομηνία έναρξης την ημερομηνία που όλα τα δεδομένα θα έχουν αναρτηθεί – σωστά

– στα ηλεκτρονικά έντυπα των δηλώσεων.

– Ηλεκτρονικές υπηρεσίες που ανοίγουν ημιτελής ή χωρίς την δυνατότητα πρόσβασης από όλους τους πολίτες, προτιμότερο είναι να μην ξεκινούν την λειτουργία τους, αν δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από όσα επιλύουν.

– Όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες ( Taxis, Ependyseis, Εργάνη κλπ.) να λειτουργούν χωρίς προβλήματα και να προσαρμοστούν στον όγκο των δεδομένων που προβλέπεται να λαμβάνουν.

– Υπηρεσίες του δημοσίου να μην απαιτούν την δήλωση του προηγούμενου έτους πριν την εκπνοή της εμπρόθεσμης υποβολής αυτών, π.χ. φοιτητικό στεγαστικό επίδομα, εγγραφή σε παιδικού και ΚΔΑΠ.

Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του και ας αναγνωρίσει τα προβλήματα του οίκου του.

Με εκτίμηση

Το Δ.Σ. του συλλόγου

Ετικέτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close