ΑυτοδιοίκησηΡοή Ειδήσεων

Λευκάδα: Κατατέθηκαν συμπληρωματικά στοιχεία για την αδειοδότηση της Παράκαμψης του Καλαμιτσίου

Στην επανυποβολή του αιτήματος περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου για τον περιφερειακό δρόμο του Καλαμιτσίου, με την κατάθεση συμπληρωματικών στοιχείων, προχώρησε η Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας, ολοκληρώνοντας ένα ακόμα στάδιο στην πολύπλοκη διαδικασία για την εκκίνηση του έργου.

«Πρόκειται για ένα απαιτητικό έργο που δεν χωρά χρονοδιάγραμμα, όταν μάλιστα εκκρεμούν απαλλοτριώσεις» υπογράμμισε ο Αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας, Ανδρέας Κτενάς, και κατά την τελευταία συνεδρίαση (24/9/2021) του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων, απευθυνόμενος για άλλη μια φορά προς το Σώμα για το θέμα.

Υπενθυμίζεται ότι αμέσως μετά την αρχική υποβολή της Περιβαλλοντικής Μελέτης το καλοκαίρι, ο Αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας είχε συνάντηση στην Πάτρα, με τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων, Νικόλαο Παπαθεοδώρου, αλλά και με τον Γενικό Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής της ΑΠΔ-ΔΕΠΙΝ, παρουσία του Αρμόδιου Υπάλληλου που έχει χρεωθεί τη συγκεκριμένη μελέτη και της Μελετήτριας. Κατά τη συνάντηση, ζητήθηκε η Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας, να προβεί σε επικαιροποίηση της Τεχνικής Περιγραφής του έργου και στην προσθήκη στοιχείων κυκλοφοριακού φόρτου, διότι έχουν αλλάξει οι τεχνικοί κανονισμοί από τότε που έγινε η αρχική Μελέτη και πρέπει πλέον να συμμορφώνεται με τις νέες προδιαγραφές που ισχύουν σήμερα.

«Πρόκειται για ένα έργο που έχει αφετηρία το 1999 και από τα τόσα χρόνια αναμονής επήλθαν αλλαγές στη νομοθεσία περιβαλλοντικής αδειοδότησης, στους τεχνικούς κανονισμούς και στις κυκλοφοριακές συνθήκες. Και όμως κάποιοι συνεχίζουν να μιλάνε για ‘έτοιμο’ έργο και να παραπληροφορούν!!!

Επιγραμματικά τα βασικά στάδια που απαιτούνται είναι α) επικαιροποίηση της μελέτης σε όλα της τα μέρη, β) νέα περιβαλλοντική μελέτη αφού άλλαξε η Νομοθεσία και δεν νοείται πλέον απαλλαγή από τα περιβαλλοντικά, γ) έναρξη και ολοκλήρωση της διαδικασίας της κήρυξης των απαλλοτριώσεων των ιδιοκτησιών, όπου απαιτούνται, μια απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για τα εντός οικισμού και μια της κ. Περιφερειάρχη για τα εκτός οικισμού, δ) δικαστική αίτηση προσδιορισμού τιμής μονάδος για τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις (άρα σύνταξη αίτησης, ορισμός δικασίμου, πιθανότητα αναβολής, έκδοση αποφάσεως, πιθανότητα έφεσης), ε) διαδικασία απαλλοτριώσεων ευελπιστώντας να μην έχουμε ενστάσεις που θα φέρουν καθυστερήσεις, στ) διαγωνιστική διαδικασία δημοπράτησης του έργου, ζ) συμβασιοποίηση του έργου, και μόνο αφού τελειώσουν όλα αυτά, μετά έρχεται η εκτέλεση του έργου!

Ξεκάθαρα λοιπόν, θέλουμε το έργο και θα το προχωρήσουμε βήμα – βήμα και όσο προλαβαίνουμε κατά την διάρκεια της θητεία μας. Δεν μετράμε πιθανό πολιτικό κόστος, μας νοιάζει να είμαστε αποτελεσματικοί και χρήσιμοι. Δεν χαϊδεύουμε αυτιά και τηρούμε υπεύθυνη στάση. Έχουμε πλήρη επίγνωση ότι στον κόσμο δεν φαίνονται οι πολύπλοκες και χρονοβόρες διοικητικές διαδικασίες που ολοκληρώνουμε. Όμως, δεν πρόκειται ν’ ακολουθήσουμε τις τακτικές του παρελθόντος» τονίζει ο κ. Κτενάς.

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Εν συντομία αφετηρία του έργου είναι το μακρινό έτος 1999, ενώ η μελέτη ολοκληρώθηκε το 2011, δηλαδή έπειτα από 12 συναπτά έτη. Συνέπεια αυτού, ν’ απαιτείται σήμερα πλήρης επικαιροποίηση της μελέτης! Έκτοτε δεν έγινε καμία άλλη διαδικαστική ενέργεια τα τελευταία 20 έτη!

Όμως, η νέα Περιφερειακή Αρχή από το Σεπτέμβριο του 2019 έχει προβεί στις κάτωθι ενέργειες:
• Αυτοψίες για να διαπιστωθεί αν έχουν επέλθει αλλαγές στην υφιστάμενη κατάσταση και κυρίως δημιουργία καινούργιων οικοδομών, και επικαιροποίηση των κτηματογραφικών διαγράμματων, που είχαν συνταχθεί το 2010.
• Έλεγχος, συμπλήρωση και διόρθωση των κτηματολογικών πινάκων της πράξης αναλογισμού, που είχαν συνταχθεί το έτος 2008, για την επικαιροποίσηση των ιδιοκτησιών μια-προς-μια, ενώ σε πολλές περιπτώσεις χρειάστηκε να εντοπιστούν οι κληρονόμοι των τότε ιδιοκτητών.
• Διαχωρισμός των κτηματολογικών σχεδίων και πινάκων της πράξης αναλογισμού για την αναγκαστική απαλλοτρίωση, για το τμήματα του έργου που βρίσκονται εντός οικισμού και εκτός οικισμού, σύμφωνα με το Ν.4512/2018 (ΦΕΚ 5Α/17-01-2018) άρθρο 168 παρ.1, καθώς απαιτείται διαφορετική διαδικασία αντίστοιχα.
• Έλεγχος των επικαιροποιημένων κτηματολογικών διαγραμμάτων και πινάκων της πράξης αναλογισμού με τη Δ/νση Δασών Λευκάδας, για καταγεγραμμένα δικαιώματα του Δημοσίου επί ακινήτων που φέρονται ως ιδιωτικά ή διεκδικούνται από ιδιώτες.
• Έλεγχος των επικαιροποιημένων κτηματολογικών διαγραμμάτων και πινάκων της πράξης αναλογισμού με την Κτηματική Υπηρεσία, για καταγεγραμμένα δικαιώματα του Δημοσίου επί της απαλλοτριωμένης ζώνης.
• Έλεγχος των επικαιροποιημένων κτηματολογικών διαγραμμάτων και πινάκων της πράξης αναλογισμού με τη Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής της Π.Ε. Λευκάδας, για τυχόν αγροτικές εκτάσεις επί της απαλλοτριωμένης ζώνης.
• Αίτημα προς την Κτηματική Υπηρεσίας για σύσταση επιτροπής για την προεκτίμηση της αξίας των ακίνητων που απαλλοτριώνονται.
• Δημόσια ανακοίνωση και ανάρτηση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης .
• Εκπόνηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, γιατί από το 2011 άλλαξε η νομοθεσία και πλέον το έργο πρέπει να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά.
• Επικαιροποίηση της Τεχνικής Περιγραφής του έργου, σύμφωνα με τις σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές και την προσθήκη στοιχείων κυκλοφοριακού φόρτου.
• Επανυποβολή της Περιβαλλοντικής Μελέτης του έργου στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για έγκριση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button