ΑυτοδιοίκησηΡοή Ειδήσεων

Τι διεκδικεί η ΚΕΔΕ για τη κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των οργάνων των δήμων

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της λειτουργίας των Δημοτικών Συμβουλίων αντιμετωπίζεται στο διάλογο μεταξύ Υπουργείου Εσωτερικών και ΚΕΔΕ ενόψει του νέου νόμου της κυβερνησιμότητας και αφορά στην κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των οργάνων.

Το Υπουργείο υπήρξε φειδωλό στην αναδιάταξη των αρμοδιοτήτων.

Ετσι τα δημοτικά συμβούλια θα συνεχίσουν όπως φαίνεται να ασχολούνται με ανούσια γραφειοκρατικά ζητήματα, υποβαθμίζοντας συχνά τα ζητήματα πολιτικού προγραμματισμού.

Σύμφωνα με την πρόταση της ΚΕΔΕ όπως την διατύπωσε ο επιστημονικός συνεργάτης της κ. Μαϊστρος, το δημοτικό συμβούλιο είναι το επιτελικό όργανο του δήμου και πρέπει να ασκεί τις προγραμματικές και τις κανονιστικές αποφάσεις (π.χ. το τετραετές επιχειρησιακό πρόγραμμα, το ετήσιο πρόγραμμα δράσης, τα ρυθμιστικά και τα πολεοδομικά σχέδια, τον προϋπολογισμό και τον απολογισμό, το σχέδιο διαχείρισης και αξιοποίησης της περιουσίας του Δήμου και τους Κανονισμούς του Δήμου).

Κατά συνέπεια οι εκτελεστικού χαρακτήρα αρμοδιότητες και η έκδοση των ατομικών διοικητικών πράξεων πρέπει να ανήκουν στις τρεις δημοτικές επιτροπές, δηλαδή στην εκτελεστική επιτροπή, την οικονομική επιτροπή και την επιτροπή ποιότητας ζωής καθώς και στα μονομελή όργανα διοίκησης του Δήμου (το δήμαρχο και τους αντιδημάρχους) Σε σύντομο δε χρονικό διάστημα σημειώνει ο κ. Μαϊστρος, οι ατομικές διοικητικές πράξεις, να εκδίδονται από τους διευθυντές του Δήμου (κατ’ αναλογία των προβλεπόμενων στο άρθρο 109 του σχεδίου νόμου για το Επιτελικό Κράτος).

Για παράδειγμα το δημοτικό συμβούλιο να εγκρίνει τον Κανονισμό χορήγησης αδειών ίδρυσης και λειτουργίας των καταστημάτων και επιχειρήσεων και η επιτροπή ποιότητας ζωής να χορηγεί τις άδειες. Το ίδιο πρέπει να συμβαίνει και για τη χορήγηση άδειας στάθμευσης αυτοκινήτου ΑμεΑ, την έγκριση της κοπής δέντρων κλπ.

Η ΚΕΔΕ σημειώνει ότι πρέπει να απαλειφθούν οι παρ. 3 του άρθρου 72 και η παρ. 3 του άρθρου 73 του νόμου 3852/2010 και οι αρμοδιότητες να είναι προκαθορισμένες με νόμο χωρίς την δυνατότητα του δημοτικού συμβουλίου να παίρνει αρμοδιότητες από τις επιτροπές, ούτε των επιτροπών να μεταβιβάζουν αρμοδιότητες στο δημοτικό συμβούλιο.

https://www.myota.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button