Άποψη

H Κίνηση Εκπαιδευτικών «Συμμετοχή» για την ίδρυση 6ου ΓΕΛ στο Αγρίνιο

epi-kathigitis3
Σε σχέση με την ανακοίνωση της Β’ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας για την ίδρυση 6ου ΓΕΛ και Εσπερινού ΕΠΑΛ και με βάση τις συνεδριάσεις του ΔΣ της ΕΛΜΕ στις 9 και 12 Δεκεμβρίου έχουμε να αναφέρουμε τα εξής.

Στην τελευταία συνεδρίαση (12 Δεκεμβρίου) μειοψηφήσαμε καταψηφίζοντας την τελική ανακοίνωση. Αυτό έγινε, αν και αυτή βασίζεται, κατά κύριο λόγο σε δικό μας κείμενο, γιατί απαλείφθηκαν την τελευταία στιγμή ως προαπαιτούμενο και πέρασαν στο τελικό κείμενο μόνο ως επισημάνσεις σε παραινετικό τόνο, οι κατά την άποψη μας, απαραίτητες προϋποθέσεις ίδρυσης του 6ου Λυκείου.

Καταρχάς, η πρόταση για την ίδρυση του νέου ΓΕΛ αναφέρει ξεκάθαρα την προσωρινή στέγαση του σε εγκαταστάσεις ιδιώτη. Επίσης, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, η ίδρυση νέου ΓΕΛ να αποδυναμώσει τα περιφερειακά σχολεία, με το να οδηγήσει αρκετούς από τους μαθητές των τελευταίων στα σχολεία του κέντρου. Το ίδιο πολύ πιθανόν να γίνει και με το 5ο ΓΕΛ, καθώς τα μέτρα που προτείνονται και στο κείμενο της ΕΛΜΕ, δεν θα προηγηθούν απαραίτητα της ίδρυσης νέου ΓΕΛ, έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη εικόνα της κατανομής του μαθητικού δυναμικού. Είναι εύκολα κατανοητό να αντιληφθούμε, το ότι οι μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και η επισφάλεια που θα προκληθεί, δεν ευνοεί την καλύτερη λειτουργία των σχολείων. Τέλος ουσιαστικό παράγοντας αποτελεί και η αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος και η διαφαινόμενη μετακίνηση μαθητών μελλοντικά προς την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση(και για τον λόγο αυτό είμαστε υπέρ της ίδρυσης Εσπερινού ΕΠΑΛ). Η μετακίνηση αυτή, θα μειώσει των συνολικό αριθμό των μαθητών των ΓΕΛ και κατά συνέπεια, το όλο εγχείρημα της ίδρυσης νέου ΓΕΛ, καθίσταται ακόμη πιο αβέβαιο ως προς την επιτυχία του.

Γενικότερα, θεωρούμε πως η ίδρυση μιας νέας σχολικής μονάδας και ο γενικά ο χωροταξικός σχεδιασμός των σχολικών μονάδων, πρέπει να έχουν σαν γνώμονα όχι μόνο τις υπάρχουσες και ίσως περιστασιακές ανάγκες, αλλά τις μακροχρόνιες. Επίσης, το όποιο εγχείρημα δεν μπορεί να μην λαμβάνει υπόψιν τις δύσκολες οικονομικές και υπηρεσιακές συνθήκες της εποχής μας. Κάτι τέτοιο απαιτεί και την σωστή κατανομή πόρων σε μακροπρόθεσμες ανάγκες και την αποφυγή έμμεσων και ανεξέλεγκτων συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Τέλος οι σχολικές εγκαταστάσεις δεν μπορεί να αποκλίνουν από συγκεκριμένες ελάχιστες απαιτήσεις. Το αντίθετο οδηγεί στο στοίβαγμα μαθητών και εκπαιδευτικών σε ένα σχολείο δυσλειτουργικό, που εμποδίζει την σωστή πραγμάτωση του εκπαιδευτικού έργου.

Καταλήγουμε λοιπόν στην εκτίμηση, ότι ο τρόπος με τον οποίο προωθείται η ίδρυση του 6ου ΓΕΛ, δεν θα οδηγήσει σε λύση των υφιστάμενων προβλημάτων μακροπρόθεσμα, αλλά όπως εξηγήσαμε παραπάνω, στην όξυνσή τους.

Οι εκπρόσωποι της «Συμμετοχής» στη Β’ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας

Σωτήρης Καρανίκας Δημήτρης Τζέμος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button