Γεγονότα

Φοβούνται νέο "πάγωμα" οι κατασκευαστές των οδικών αξόνων

koi-ionia-evinosΤην παρέμβαση του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού ώστε να μη σταματήσουν τα έργα στους μεγάλους οδικούς άξονες ζήτησαν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι διοικήσεις των κοινοπραξιών παραχώρησης που συναντήθηκαν τις τελευταίες ημέρες με τον Γιώργο Σταθάκη.

Κατά τις συναντήσεις αυτές, οι εκπρόσωποι των τεχνικών εταιρειών ξεκαθάρισαν πως τα έργα στους οδικούς άξονες παγώνουν εκ νέου αφού για περισσότερους από τρεις μήνες: α) δεν έχουν εγκριθεί περιβαλλοντικές μελέτες, β) δεν έχουν προχωρήσει εγκρίσεις της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, γ) δεν έχουν προχωρήσει νέες απαλλοτριώσεις και δ) οι αρμόδιοι οργανισμοί καθυστερούν τη μεταφορά δημοσίων δικτύων.

Όπως εξήγησαν στον υπουργό Οικονομίας, τα έργα στους τέσσερις οδικούς άξονες (Μαλιακός – Κλειδί, Ιονία Οδός, Άξονας Κεντρικής Ελλάδας και Ολυμπία Οδός) σταματούν σταδιακά αφού εξαντλείται το φυσικό αντικείμενο για το οποίο έχουν λάβει τις σχετικές εγκρίσεις.

Μάλιστα, οι εργολάβοι υποστηρίζουν πως αν δεν υπάρξει κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού σύντομα θα είναι αναγκασμένοι να προχωρήσουν σε απολύσεις εργαζομένων αφού τα εργοτάξια θα παγώσουν, όπως συνέβη την περίοδο 2010 – 2012. Όσο για τα χρονοδιαγράμματα που είχε εξαγγείλει ο πρώην υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, περί ολοκλήρωσης των έργων το 2015 (οπότε τελειώνει και η περίοδος απορρόφησης κονδυλίων του προηγούμενου ΕΣΠΑ 2007 – 2014), ο κ. Σταθάκης και οι διοικήσεις των κοινοπραξιών μιλούν για τέλος του 2016.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τις συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους, ο κ. Σταθάκης δεν έθεσε θέμα διοδίων, αλλά ζήτησε να ενημερωθεί για την κατάσταση των έργων. Ο ίδιος, πάντως, όπως και ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης υποστηρίζουν με κάθε ευκαιρία πως τα διόδια θα μειωθούν, θα καθιερωθεί το ηλεκτρονικό διόδιο και το κοινωνικό διόδιο για τους μη έχοντες. Κατά τον υπουργό Οικονομίας, η συχνότητα και το ύψος των διοδίων είχαν καθοριστεί σε εποχές προ κρίσης και αναγκαστικά θα αναμορφωθούν. Πάντως, με τη στήριξη της Περιφέρειας Αττικής το Σαββατοκύριακο υπήρξε επανεμφάνιση του κινήματος Δεν Πληρώνω στα διόδια. Οι κινητοποιήσεις δεν περιορίστηκαν στην Αττική, καθώς έντονες είναι και οι διαμαρτυρίες κατοίκων της Φθιώτιδας.

Οι πληρωμές


Εκτός από τα μεγάλα οδικά έργα, η στάση πληρωμών που έχει κηρύξει η κυβέρνηση απειλεί και την ίδια την ύπαρξη των εταιρειών οι οποίες με συνεχείς παρεμβάσεις διαμαρτύρονται για τη μη καταβολή ακόμα και χρημάτων για τα οποία έχει δοθεί έγκριση από το υπουργείο Οικονομίας. Πρόσφατη ήταν η παρέμβαση του εργοληπτικού συνδέσμου ΣΑΤΕ για περίπου 250 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ η οποία προκάλεσε και απάντηση της Τράπεζας της Ελλάδος σύμφωνα με την οποία το Γενικό Λογιστήριο καθορίζει τη σειρά πληρωμών. Σύμφωνα με πληροφορίες, μόνο στους τρεις μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους το Δημόσιο δεν έχει καταβάλει περί τα 400 εκατ. ευρώ, μολονότι υπάρχουν οι σχετικές εντολές πληρωμής.


Οι καθυστερήσεις πληρωμών επιτείνουν τα προβλήματα ρευστότητας με αποτέλεσμα ακόμα και σε μεγάλα εργοτάξια (π.χ. Άκτιο – Αμβρακία ή Εγνατία Οδός) να μην πληρώνονται υπεργολάβοι ή εργαζόμενοι.


Η τύχη των μεγάλων οδικών αξόνων, αλλά και πλήθους μικρότερων έργων, τα οποία ούτως ή άλλως θα χρηματοδοτηθούν μέσω γέφυρας μεταξύ του προηγούμενου και του νέου ΕΣΠΑ 2014 – 2020, θα εξαρτηθεί από τις διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Πηγή:Φώτης Κόλλιας-euro2day.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button