Δυτική Ελλάδα: Τα υδροπλάνα χάνουν και φέτος την πτήση
Οι επενδύσεις κόλλησαν στον βάλτο της ελληνικής γραφειοκρατίας. Από τις είκοσι πέντε αιτήσεις που έχουν υποβληθεί, μόλις τρεις έχουν προχωρήσει. Γεφύρι της Αρτας το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια.
Agriniowebradio.gr: Ενημέρωση και μουσική όπως θα ήθελες ν΄ακούς
Επενδυτές σε αναμονή
Μέχρι σήμερα όμως το εισιτήριο του καλοκαιριού του 2018 χάνεται ακόμη και στο Ιόνιο, όπου βρίσκονται τα τρία αδειοδοτημένα υδατοδρόμια, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Παρά το γεγονός ότι το υδατοδρόμιο της Πάτρας έχει αδειοδοτηθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο, δεν έχει προκηρυχθεί ο μειοδοτικός διαγωνισμός για την ανάληψη της διαχείρισης του υδατοδρομίου. Οι υποσχέσεις ότι θα προχωρούσε ως τα τέλη του προηγούμενου μήνα δεν επιβεβαιώθηκαν, όμως ακόμη κι αν ο διαγωνισμός προκηρυχθεί άμεσα, δεν θα έχουμε ανάδοχο πριν από τον Μάιο. Και αυτό φυσικά εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά, χωρίς δικαστικές εμπλοκές και ενστάσεις. Πράγμα σπάνιο κατά τη συνήθη ελληνική πρακτική.
Αργά βήματα βελτίωσης
ύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», πρόσφατα έγινε από το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αλλαγή στις προβλέψεις σχετικού ΠΔ, ώστε να μην απαιτείται συνολική περιβαλλοντική αδειοδότηση, παρά μόνο για το υδατοδρόμιο. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και με το ισχύον πλαίσιο, κατά κάποιον τρόπο η διαδικασία πρόκειται να επιταχυνθεί.
Πάνε να τους φορτώσουν και δημοσίους υπαλλήλους
Εκτός από τη συνήθη ύποπτη περιβαλλοντική αδειοδότηση, φαίνεται πως τα απόνερα της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece ταράζουν και τα υδροπλάνα. Σύμφωνα με πληροφορίες – και εν όψει της αξιοποίησης και άλλων περιφερειακών αεροδρομίων –, αναζητείται φόρμουλα ώστε οι αερολιμενικοί υπάλληλοι της ΥΠΑ που μένουν δίχως αντικείμενο να στελεχώσουν τα υδατοδρόμια της χώρας. Να «κληροδοτηθούν» δηλαδή στον ανάδοχο που θα αναλάβει τη διαχείριση ενός εκάστου υδατοδρομίου, γεγονός όμως το οποίο δεν μπορεί να γίνει εύκολα αποδεκτό από τους φορείς της αγοράς, που εμποδίζονται ήδη αρκετά από τις κακοδαιμονίες του ελληνικού Δημοσίου.
Το εκπεφρασμένο ενδιαφέρον εταιρειών από τον Καναδά, την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Γερμανία έχει μείνει στο επίπεδο των συζητήσεων, με τους εγχώριους παίκτες να προσπαθούν να το διατηρήσουν ζωντανό. Είναι χαρακτηριστικό ότι για να θεωρηθεί βιώσιμη μια τοποθέτηση σε υδροπλάνα θα πρέπει να πραγματοποιούνται ημερησίως 4 1/2 – 5 ώρες πτήσης, πράγμα που δεν είναι εφικτό ελλείψει ολοκληρωμένου δικτύου.
Στην αναμονή παραμένει και το επενδυτικό πλάνο, αξίας 250 εκατ. ευρώ, της Hellenic Seaplanes, σε συνεργασία με την Petrichor Capital Partners και κινεζικά κεφάλαια, για την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων και την αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων. Εκτός όμως από επενδυτικά κίνητρα, ανάμεσα στα οποία και φορολογικά, οι ενδιαφερόμενοι ζητούν και διασφαλίσεις ως προς τη σταθερότητα του νομικού πλαισίου, αλλά και άλλου είδους κίνητρα, ανάμεσα στα οποία η παροχή βίζας στους επενδυτές.
Πρόκειται για μια επενδυτική πρόταση με χρονικό ορίζοντα διετίας, η οποία περιλαμβάνει την αγορά 20 αμφίβιων υδροπλάνων, την ανάπτυξη 50 υδατοδρομίων μικρού μεγέθους, άλλων 50 μεσαίου μεγέθους, 10 ακόμη μεγάλων υδατοδρομίων και ενός μητροπολιτικού. Προβλέπει ακόμη την ανάπτυξη τεχνικής βάσης και συντήρησης καθώς και δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδροπλάνων.