sliderΕξελίξειςΡοή Ειδήσεων

«Δεν είναι στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης το Πλατυγιάλι-Αγρίνιο-Καρπενήσι», είπε ο Ταχιάος

Ο Υφυπουργός ζήτησε μελέτη κόστους-οφέλους και ανέφερε πως τα λεφτά δεν είναι ανεξάντλητα-Ζαμπάρας: «Η ασφάλεια των πολιτών δεν αγγίζει την Κυβέρνηση»

«Υπάρχει η πρόθεση να γίνει κάποια στιγμή το έργο, αλλά σήμερα δεν μπορώ να σας πότε θα γίνει γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι». Αυτό απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος στην Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Μίλτου Ζαμπάρα, προς τον Υπουργό Μεταφορών  και Υποδομών με θέμα: «Κομβικής σημασίας η οδική σύνδεση Πλατυγιαλίου- Αγρινίου- Καρπενησίου- Λαμίας».

Ο βουλευτής ανέλυσε την επικινδυνότητα του υφιστάμενου οδικού δικτύου, ο οποίος είναι ένας εθνικός δρόμος με πολυσύχναστη δραστηριότητα αλλά σε πολύ κακή κατάσταση. Το εν λόγω δίκτυο είναι αναγνωρισμένο από το 1995 ως διευρωπαϊκός οδικός άξονας και η Ελλάδα έχει υποχρέωση απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση να υλοποιήσει το έργο. Ένα τέτοιο σημαντικό έργο θα προσφέρει ασφαλή και γρήγορη σύνδεση για μεγάλη μερίδα πολιτών, διευκόλυνση στην μεταφορά προϊόντων και τουριστική ανάπτυξη. Ειδικά για τον οδικό άξονα Αγρίνιου- Καρπενησίου, μέσα σε 16 χρόνια από τα 106 χλμ του έργου, ξεκίνησαν να κατασκευάζονται τα πρώτα 7 χλμ από τα οποία μόνο τα 3 χλμ έχουν δοθεί στην κυκλοφορία και εκ τότε δεν έχει υπάρξει καμία άλλη εξέλιξη.


Ο Υφυπουργός στην ομιλία του, απάντησε ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν εμπίπτει στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και τα έργα που χρηματοδοτούνται είναι έργα που έχουν μελετηθεί ως προς το κόστος και το όφελος!

Ταχιάος: «Τα λεφτά δεν είναι ανεξάντλητα»

Ο Υφυπουργός στην απάντηση του σχολίασε μέχρι και δρόμο από Καρδίτσα μέχρι την Άρτα και ζήτησε μελέτη κόστους – οφέλους ενώ εξήγησε πως δεν υπάρχει χρηματοδοτικό εργαλείο.

Συγκεκριμένα ανέφερε: «Δεν είναι το μοναδικό έργο, την ίδια κουβέντα είχα και για τον δρόμο ο οποίος πηγαίνει από την Καρδίτσα μέχρι την Άρτα που φαντάζομαι ότι επειδή μιλάμε για τα ίδια γεωγραφικά διαμερίσματα έχει περίπου και τα ίδια χαρακτηριστικά και τον ίδιο βαθμό δυσκολίας. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν μπορεί να τύχει χρηματοδότησης εάν δεν υπάρχει μια μελέτη κόστους – οφέλους για να μπορέσει κανείς να διασφαλίσει χρηματοδοτήσεις οι οποίες θα μπορέσουν να εντάξουν το δρόμο σε μια ρεαλιστική προοπτική. Τα λεφτά δεν είναι ανεξάντλητα ούτε και οι πόροι των ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Το τρέχον πρόγραμμα δεν χωράει όλα τα έργα τα οποία έχουμε στο μυαλό μας εκεί μέσα και σίγουρα υπάρχουν έργα τα οποία προέχουν και έργα τα οποία έχουν συγκεντρώσει αυτή τη θετική αντιμετώπιση από τη μεριά κόστους – ωφέλειας».

Οι πόροι που έχουν δεσμευθεί από το ΕΣΠΑ είναι δεδομένοι. Στο ταμείο ανάκαμψης δεν χωρούν έργα “ανώριμα”.

Στη δευτερολογία του ο Υφυπουργός ανέφερε πως χρειάζονται λεφτά για να γίνουν έργα και κάποια στιγμή τελειώνουν ή δεν περισσεύουν. «Προφανώς προτεραιοποιούνται και τα έργα. Δεν υπάρχει ένα λεφτόδεντρο από το οποίο βγαίνουν λεφτά και θα γίνουν δρόμοι», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Και συνέχισε λέγοντας πως «Αυτά τα έργα πρέπει να αποδείξουν τη σκοπιμότητα τους. Κόστος όφελος σημαίνει να έχεις τα κυκλοφοριακά δεδομένα εκείνα τα οποία θα πιστοποιούν ότι η επένδυση θα φέρει ανάπτυξη».

«Υπάρχει και η Ιόνια Οδός»

«Φυσικά θα φέρει ανάπτυξη να έχει ο Αστακός μια σύνδεση με τον ΠΑΘΕ. Αλλά δεν είναι η μόνη σύνδεση, υπάρχει και η σύνδεση της Ιόνιας Οδού και μέσω της Εγνατίας οδού που μπορεί να φέρει πολύ εύκολα το διακομιστικο εμπόριο από τις χώρες από τις χώρες τις οποίες γειτνιάζουν στην περιοχή», σχολίασε ο κ. Ταχιάος.

«Με λίγα λόγια η απάντηση του ήταν η απόλυτη εφαρμογή ενός νεοφιλελεύθερου μοντέλου ακόμα και σε δρόμους καρμανιόλες. Η ασφάλεια των πολιτών για καθημερινή διέλευση σε ακατάλληλους δρόμους δεν είναι έργο που αποδίδει ένα όφελος για την κυβέρνηση άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος για να το πραγματοποιήσει.  Αυτή ήταν η στυγνή απάντηση του Υπουργείου προς του κατοίκους της Αιτωλοακαρνανίας, της Ευρυτανίας και της Φθιώτιδας.

Και βέβαια παρά την επιμονή του βουλευτή για ένα έστω χρονοδιάγραμμα ως προς το ξεκίνημα τουλάχιστον του έργου ο Υφυπουργός ήταν ξεκάθαρος ότι ούτε χρονοδιάγραμμα υπάρχει, ούτε χρήματα υπάρχουν για το εν λόγω έργο», ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του.

Δείτε εδώ τη συζήτηση:

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

2 Σχόλια

  1. Το έχουμε καταλάβει ότι η ασφάλεια των πολιτών δεν είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης!

  2. Ναι έχει δίκιο, ελπίζω οι ψηφοφόροι να κάνουν το ίδιο και η κυβέρνηση αυτή να μην είναι στη προτεραιότητα τους

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button