Συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας πραγματοποιήθηκε στις 27-06-2018, και υπήρξε μια σειρά από αποφάσεις σε ζητήματα, όπως οι εγγραφές μαθητών στα ΕΠΑΛ και τα ΓΕΛ, την ανακοίνωση των βαθμολογιών των πανελλαδικών, την χωροταξική κατανομή των μαθητών.
Αναλυτικά οι αποφάσεις:
Στην εκπαίδευση ψηφίστηκε ο νόμος για τις δομές και τη νέα αξιολόγηση και υπάρχουν ζητήματα με τη γενίκευση των ηλεκτρονικών εγγραφών, την κεντρική διαχείριση της κατανομής των μαθητών και τη μείωση του αριθμού των τμημάτων, που επιχειρείται ιδιαίτερα σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ (αλλά και στα Γυμνάσια) και αποσκοπεί και στην περικοπή των διορισμών των αναπληρωτών συναδέλφων.
Στο Δ.Σ τις 27-6-2018 τέθηκαν αρκετοί προβληματισμοί όσον αφορά το πως αντιδρούμε ως οργανωμένος κλάδος σε όλα αυτά που έρχονται για τη δημόσια εκπαίδευση.
Για το Δ.Σ. της Β΄ ΕΛΜΕ παραμένουν ανοικτά αρκετά ζητήματα για διεκδίκηση την επόμενη περίοδο, όπως:
Α) Εγγραφές μαθητών ΕΠΑΛ και ΓΕΛ
Β) Χωροταξική κατανομή μαθητών στην Α’ τάξης Γ/σιων – Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ
Πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος είναι ότι οι μαθητές πρέπει να έχουν εξασφαλισμένη την δωρεάν φοίτησή τους όσο το δυνατόν κοντύτερα στον τόπο της κατοικίας τους. Δηλαδή οι μαθητές της πρωτοβάθμιας στις δημόσιες δομές της γειτονιάς και του χωριού που διαμένουν χωρίς να διανύουν μεγάλες αποστάσεις (από τα μαύρα χαράματα), ενώ οι μαθητές των Γ/σίων να φοιτούν στο κοντινότερο Λύκειο της περιοχής τους χωρίς διακρίσεις, ελιτισμούς και ανταγωνισμούς. Στα δε ΕΠΑΛ, τα οποία είναι σχολεία συνήθως στην ευρύτερη περιοχή π.χ. Μακρυνείας, Καινουργίου – ΒΑ Τριχωνίδα, ή στις πόλεις, άποψή μας είναι ότι οι εγγραφές των μαθητών των Γ/σίων στην Α’ τάξη ΕΠΑΛ πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΔΔΕ Αιτωλ/νίας με γνώμονα το ως άνω σκεπτικό και ότι η Α’ τάξη όλων των ΕΠΑΛ είναι ενιαία στο αναλυτικό πρόγραμμα και ότι με το νέο νόμο 4386/2016 (Α΄83) δεν διδάσκονται επαγγελματικά μαθήματα γι’ αυτό η επιλογή τομέα γίνεται στη Β’ τάξη και ειδικότητας στη Γ’ ΕΠΑΛ. Αποτέλεσμα του ηλεκτρονικού συστήματος εγγραφών είναι να υπάρχουν σήμερα εγγεγραμμένοι αρκετοί μαθητές των Γ/σίων της ΔΕ Θεστιέων και Παραβόλας καθώς και ΔΕ Αρακύνθου και Μακρυνείας στα ΕΠΑΛ Αγρινίου με τον κίνδυνο αφενός της συρρίκνωσης των επαγγελματικών σχολείων της περιοχής τους ενώ οι γονείς των μαθητών αυτών θα επιβαρύνονται με την μεταφορά των παιδιών τους, αφού η αρμόδια διεύθυνση της περιφερειακής Αυτοδιοίκησης Δυτ. Ελλάδας, δύσκολα θα μπορεί να νομιμοποιήσει την δαπάνη μεταφοράς τους, που προκύπτει, όταν η πολιτεία διαθέτει ισότιμα ΕΠΑΛ, με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό δίπλα από την κατοικία τους. Ταυτόχρονα συσσωρεύεται μεγάλος αριθμός μαθητών στην Α΄ τάξη των ΕΠΑΛ των πόλεων δυσχεραίνοντας το έργο των συναδέλφων.
Είναι φανερό ότι επιβάλλεται να συνεχίσουμε να παλεύουμε μαζικά, οργανωμένα και αποφασιστικά για την υπεράσπιση των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων μαθητών και συναδέλφων προς όφελος του Δημόσιου, Δωρεάν και Δημοκρατικού Σχολείου.
Το Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ στηρίζει ισότιμα όλα τα σχολεία και τους συναδέλφους της περιοχής ευθύνης του και δεν θα δεχθεί καμία απόφαση της πολιτείας που υποβαθμίζει και απαξιώνει σχολεία και εκπαιδευτικούς και τους κατατάσσουν σε β’ κατηγορίας εκπαιδευτικές ζώνες, ακόμα και μέσα στη πόλη του Αγρινίου.
Απαιτούμε ισοκατανομή του μαθητικού δυναμικού κυρίως στα σχολεία της Δ/θμιας Εκπ/σης στο Αγρίνιο, που συγκεντρώνεται και ο μεγαλύτερος πληθυσμός και την αξιοποίηση όλων των δημόσιων σχολείων.
Υπερασπιζόμαστε τους αγώνες και τις αγωνίες όλων των συναδέλφων μας και τον παιδαγωγικό πολιτισμό που μας διακρίνει στη δύσκολη αποστολή που έχουμε αναλάβει έναντι της ελληνικής κοινωνίας.
Γ) Για την ανακοίνωση βαθμολογιών των Πανελλαδικών εξετάσεων με κωδικούς
Θεωρούμε ότι στον ευαίσθητο τομέα όπως είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις, θεσμού που δεν αμφισβητείται για την εγκυρότητά του στο επίπεδο της διαχείρισης, είναι παρακινδυνευμένο να γίνεται επίκληση θεσμική και μάλιστα με έναν προσχηματικό τρόπο στα προσωπικά δεδομένα των μαθητών όταν είναι γνωστό ότι στο επόμενο διάστημα πρέπει να ανακοινωθούν ονόματα επιτυχόντων για την νόμιμη επικύρωση των αποτελεσμάτων.
Εκφράζουμε επιφυλάξεις για το όλο εγχείρημα και απαιτούμε ζητήματα διαγωνισμών, εξετάσεων, προσλήψεων κ.α. να είναι «όλα στο φώς».
Ζητούμε την επανεξέταση του μέτρου και εν αναμονή της ανακοίνωσης των εισαχθέντων στα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ