Άποψη

Βιώσιμες μεταφορές σε βιώσιμες πόλεις

po-prasinoiΧρειάζεται σχεδιασμός και πράξη, όχι μόνο συμβολικές ενέργειες, αναφέρει η Περιφερειακή Οργάνωση Δυτικής Ελλάδας των Οικολόγων  Πράσινων για την ημέρα χωρίς αυτοκίνητο.

 

«Οι βιώσιμες μεταφορές δεν είναι μόνο η κυριότερη προϋπόθεση για ανθρώπινη ποιότητα ζωής στις πόλεις, είναι και πολύ σημαντικός τομέας του αγώνα για την διάσωση του πλανήτη από την ανατροπή των κλιματικών ισορροπιών.

 

Η ευρωπαϊκή εβδομάδα κινητικότητας που κορυφώνεται την 22α Σεπτεμβρίου, ημέρα χωρίς αυτοκίνητο, είναι θεσμός με θετικό απολογισμό, τόσο γιατί θέτει σωστά την κύρια προτεραιότητα, που είναι ο δραστικός περιορισμός της κυριαρχίας του Ι.Χ. όσο και γιατί στηρίζεται στην συμμετοχή όλο και περισσότερων πόλεων (1871 φέτος).

 

 

Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ της Δυτικής Ελλάδας, μαχόμαστε σταθερά για την ανατροπή του ισοζυγίου των αστικών μεταφορών εις βάρος του Ι.Χ. και υπέρ του ποδηλάτου, των μέσων σταθερής τροχιάς και των μαζικών μέσων μεταφοράς ευρύτερα.

 

Χαιρετίζουμε το γεγονός ότι, στην δυστυχώς ολιγομελή ομάδα των οκτώ ελληνικών πόλεων που συμμετέχουν, υπάρχουν δύο από την περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας το Μεσολόγγι και η Πάτρα. Υπογραμμίζουμε όμως ότι συμβολικές εκδηλώσεις, όπως αυτές που διοργανώνουν οι δύο πόλεις, μόνο αν αποτελέσουν αφετηρία για μόνιμες παρεμβάσεις βιώσιμου χαρακτήρα, υπέρ των μέσων μαζικής μεταφοράς, του σιδηροδρόμου και του ποδηλάτου θα «πιάσουν τόπο».

 

Σε ότι αφορά το Μεσολόγγι, ελπίζουμε –και προτείνουμε- η φετινή εβδομάδα κινητικότητας να αποτελέσει ευκαιρία για ακόμη πιο εκτεταμένη και ασφαλή αστική χρήση του ποδηλάτου σε μια πόλη στην οποία ήδη αυτό χρησιμοποιείται σε σημαντικό βαθμό. Επίσης, να αποτελέσει αφετηρία για μια σοβαρή μελέτη των προϋποθέσεων για την συντήρηση και επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αγρινίου – Κρυονερίου.

 

Σ΄ότι αφορά την Πάτρα, σημειώνουμε την ανάγκη όχι απλά πλήρους ενημέρωσης για την πορεία του σχεδίου για δίκτυο ποδηλατοδρόμων αλλά και απτές ενέργειες επίσπευσής της υλοποίησής του. Ζητάμε ακόμη ενημέρωση για τον σχεδιασμό (αν υπάρχει) σχετικά με την υπάρχουσα μελέτη για το τραμ με δεδομένη την ανάγκη προσαρμογής της στην πραγματικότητα του πετυχημένου προαστιακού της.

 

Γενικότερα, υπογραμμίζουμε ότι οφείλουν να είναι  βασικοί στόχοι και προτεραιότητες:

 

1. Η βελτίωση των υπηρεσιών των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ με ορθολογική κάλυψη όλων των περιοχών, αρκετά δρομολόγια και προσιτά τιμολόγια

 

2. Ο σχεδιασμός λειτουργικών δικτύων ποδηλατοδρόμων σε όλες τις πόλεις της περιφέρειας αλλά και η λήψη άμεσων μέτρων για ασφαλέστερη χρήση του ποδηλάτου σ’ αυτές σήμερα.

 

 

3. Η ουσιαστική φροντίδα για την αποτροπή απαξίωσης και λεηλασίας του σημερινού σιδηροδρομικού δικτύου και η ουσιαστική προσπάθεια για ρεαλιστικές λύσεις, επαναλειτουργίας του στο ορατό μέλλον.

 

4. Η χωρίς χαλάρωση εφαρμογή μέτρων για την μείωση των τροχαίων και της κυκλοφοριακής ηχορύπανσης.

 

 

Η απόρριψη της «αυτονόητης» υπεροχής του Ι.Χ. στις αστικές μεταφορές δεν είναι απλώς ο μόνος ρεαλιστικός δρόμος για την αναβάθμιση της ζωής στις πόλεις, αποτελεί και ουσιαστική συμβολή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και συμβάλλει στην μείωση του κόστους μεταφορών και την  βελτίωση της παραγωγικότητας.

 

 

Αξίζει και μπορούμε να μπορούμε να τον βαδίσουμε με σταθερά βήματα.

 

Δείτε για τις εκδηλώσεις στην Ευρώπη εκδηλώσεις στον σύνδεσμο:

 

http://www.mobilityweek.eu/»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button