Γεγονότα

Τροχός Αγρινίου – Ν. Αβόρανη: πορεία… προβλημάτων

epi-dromos-avorani

Τα πολλά ατυχήματα και η επικινδυνότητα της διαδρομής από τον Τροχό Αγρινίου έως και την Αβόρανη και τούμπαλιν, αποτελούν κίνητρο για την βελτίωση του δρόμου και της γέφυρας της Αβόρανης

Το οδικό δίκτυο μεταξύ της περιοχής του Τροχού Αγρινίου και της Αβόρανης αποτελεί από τα πιο δύσκολα και επικίνδυνα σημεία της περιοχής για τους οδηγούς. Καθημερινά αναρίθμητοι πολίτες προερχόμενοι από τα χωριά του πρώην δήμου Θεστιέων και του δήμου Θέρμου, αλλά και από την αντίστροφη κατεύθυνση είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται διερχόμενοι από το σημείο αυτό. Κατά το παρελθόν, από τους δύο τότε δήμους Θεστιέων και Αγρινίου, είχε ειπωθεί ότι το εν λόγω σημείο, που ίσως δεν ξεπερνά το χιλιόμετρο, πρέπει να βελτιωθεί ή να γίνει νέα χάραξη του δρόμου. Μήπως η ώρα έφτασε;

Τα αναρίθμητα τροχαία που συμβαίνουν στην διαδρομή αυτή το επιτάσσει. Συχνά, τόσο στις απότομες και επικίνδυνες στροφές που οδηγούν από τον Τροχό Αγρινίου στην γέφυρα της Αβόρανης και τούμπαλιν, αλλά και πάνω στη γέφυρα, συμβαίνουν τροχαία ευτυχώς όμως δεν είναι σοβαρά ή θανατηφόρα. Πολλά σημεία του δρόμου μαρτυρούν ότι έχει δημιουργηθεί πρόβλημα, προστατευτικές μπάρες ισοπεδωμένες, συρματοπλέγματα και πινακίδες με περίεργη κλήση, σπασμένα κράσπεδα στην γέφυρα.

Πέραν όμως της επικίνδυνης κατασκευής του δρόμου δεν βοηθάει στη νυχτερινή διέλευση των οδηγών η έλλειψη φωτισμού, κάτι που αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο. Η παρέμβαση στον δρόμο αυτό θα διευκόλυνε και θα ωφελούσε πρωτίστως τους αναρίθμητους πολίτες που κάνουν καθημερινή χρήση του δρόμου, αλλά και έμμεσα τον ίδιο το δήμο ή την περιφέρεια.

Ο πρώην δήμος Θεστιέων αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους δήμους που έχει ενταχθεί στον δήμο Αγρινίου, άρα η βελτίωση του δρόμου ή η χάραξη νέου πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα. Κατά το παρελθόν, είχαν γίνει συζητήσεις για την βελτίωση ή κατασκευή νέας γέφυρας στην Αβόρανη, κάτι που τελικά και κανείς δεν προχώρησε ώστε οι συζητήσεις να γίνουν πράξη. Ακόμη και το γεγονός της αμφίδρομης διέλευσης από την στενή γέφυρα δυσκολεύει τους οδηγούς. Τον συγκεκριμένο δρόμο χρησιμοποιούν και ξένοι οδηγοί που αγνοούν την λειτουργία της γέφυρας και την επικινδυνότητα του δρόμου, κάτι που αυξάνει τις πιθανότητες ατυχήματος.

Θεωρούμε πως η ώρα έχει φτάσει και οι συνθήκες έχουν ωριμάσει. Είτε ο δήμος Αγρινίου, είτε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η αρμόδια διεύθυνση ή πιο αποτελεσματικά όλοι μαζί πρέπει να παρέμβουν, αντιμετωπίζοντας τον μόνιμο κίνδυνο που υπάρχει.

Κων/νος Χονδρός – εφημερίδα “Συνείδηση”

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σχολίασε

2 Σχόλια

  1. Παρακαλώ να αντικαταστήσετε τα δύο σχόλιά μου, με αυτό που σας αποστέλλω, γιατί είναι ποιο περιεκτικό. Ευχαριστώ για την φιλοξενεία.

    Αναμφισβήτητα η υπάρχουσα οδική χάραξη της Ε.Ο. Αγρινίου-Θέρμου θεωρείται η πλέον ΦΥΣΙΚΗ και ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ, τουλάχιστον από το Αγρίνιο μέχρι το Καινούργιο, με προοπτική σύνδεσή της με τη παραλίμνια οδό.
    Ισχύει η σοφή ρήση του Περιφερειάρχη κ. Νεκταρίου Φαρμάκη «είμαστε παρόντες στα μικρά και καθημερινά»…, ώστε άμεσα να βελτιωθούν στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο, τα μικρά επικίνδυνα τμήματα με διαπλατύνσεις, ευθυγραμμίσεις και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από το Αγρίνιο μέχρι το Καινούργιο, που εντοπίζονται:
    Πρώτον, πριν την γέφυρα (στις στροφές) του χειμάρρου Ερμίτσας στον οικισμό Τροχός.
    Δεύτερον, μετά την γέφυρα στην είσοδο στη Νέα Αβώρανη.
    Τρίτον, στην έξοδο από την Νέα Αβώρανη (στις στροφές), πριν το Καινούριο.

    Πρώτον: Συγκεκριμένα στην είσοδο ορίων οικισμού Τροχός επί της Ε.Ο. Αγρινίου – Θέρμου, επιβάλλεται να τοποθετηθούν πινακίδες:
    α) Που να αναγράφουν το τοπωνύμιο του οικισμού Τροχός (ή Ακροπόταμος) Αγρινίου.
    β) Πινακίδες οδικής σήμανσης περιορισμού των ορίων ταχύτητας στα 20 χιλιόμετρα/ώρα, γιατί σε μικρή απόσταση υπάρχουν 4 είσοδοι-έξοδοι στον οικισμό!!!. {Που εφάπτονται της Ε.Ο. Αγρινίου-Θέρμου, οι 2 είναι χωματόδρομοι με κατεύθυνση βόρεια σε άθλια κατάσταση και οι δύο ασφαλτοστρωμένοι, ο ανατολικός έχει απότομη κατηφόρα και ο νότιος είναι στενός. Πρόκειται για κοινόχρηστους δρόμους του Οικισμού, που υπάγονται στην αρμοδιότητα Υπηρεσιών του Δήμου Αγρινίου και χρειάζονται διαμόρφωση για να γίνουν ασφαλείς και κανονικοί.}
    Είναι γνωστή στους διερχομένους η ακαταλληλότητα στο συγκεκριμένο σημείο της Ε.Ο. Αγρινίου-Θέρμου, γιατί έχουν γίνει πολλά ατυχήματα και καθημερινά κινδυνεύουν οι μόνιμοι κάτοικοι, οι διερχόμενοι πεζοί και τα οχήματα. Περίπου από το ύψος ιδιοκτησίας Τσαμπά, επιβάλλεται να συνεχισθεί η υπάρχουσα διαπλάτυνση και να ευθυγραμμιστεί το οδικό δίκτυο για να αποκτήσει ορατότητα μέχρι την γέφυρα, που έχει απόσταση μόλις 250 μέτρα περίπου!!! Με προοπτική να κατασκευασθεί άμεσα νέα γέφυρα που ενδείκνυται λόγω του μικρού πλάτους του χειμάρρου, πλησίον της ήδη αποκατασταθείσας γέφυρας. Φυσικά λόγω της κατηφορίας του οδικού δικτύου, επιβάλλεται να δημιουργηθούν κανάλια απορροής των υδάτων για να μην πλημυρίζουν οι ιδιοκτησίες της περιοχής.

    Δεύτερον: Μετά τη γέφυρα εισόδου στη Νέα Αβώρανη, ανατολικά είναι ολοκληρωμένος ο ανισόπεδος ασφαλτοστρωμένος δρόμος που μπορεί να αξιοποιηθεί και να «σηκώσει» κυκλοφοριακό φορτίο, ώστε με υποδομές και κυκλοφοριακές παρεμβάσεις να μονοδρομηθούν οι δύο δρόμοι (ο παλαιός και ο νέος), για την είσοδο και έξοδο της Νέα Αβώρανης, και να εκσυγχρονιστεί το οδικό δίκτυο.

    Τρίτον: Στην έξοδο από την Νέα Αβώρανη προς το Καινούργιο, επίσης πρέπει να διαπλατυνθούν και να ευθυγραμμιστούν οι υπάρχουσες επικίνδυνες στροφές στην Ε.Ο. Αγρινίου-Θέρμου.

    Οι υπεύθυνοι των αρμόδιων Τεχνικών Υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του Δήμου Αγρινίου, που διαθέτουν ικανούς μηχανικούς, να διενεργήσουν κοινή αυτοψία και με την τεχνογνωσίας τους, σεβόμενοι τις νόμιμες αρτιότητες των ιδιοκτησιών, να εκσυγχρονίσουν τα αναφερόμενα επικίνυνα σημεία βελτίωσης του οδικού δίκτυο.
    Αυτό το έργο είναι ώριμο και έπρεπε να είχε γίνει πριν πολλά χρόνια, γιατί έχει αυξηθεί ο πληθυσμός της περιοχής και το οδικό δίκτυο της Ε.Ο Αγρινίου – Καινουρίου έχει υποβαθμισθεί επικίνδυνα και σήμερα δεν τηρεί καν τις υποτυπώδεις κυκλοφοριακές προδιαγραφές ασφαλείας.

  2. Διόρθωση: Στο ανωτέρω σχόλιο εκ παραδρομής ανέφερα λάθος το μήκος, αντί του (σωστού) πλάτους του χειμάρρου, στο προτεινόμενο σημείο δημιουργίας νέας γέφυρας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close