Άποψη

Το ψηφοδέλτιο της “Συμμετοχής” για τις εκλογές καθηγητών

koi-symmetoxi-kathgitesΚάτι να αλλάξει

Πέρυσι τέτοια εποχή μια παρέα συναδέλφων μαζευτήκαμε και ξεκινήσαμε μια προσπάθεια για να αλλάξει τόσο το ύφος όσο και η στόχευση της εκπροσώπησης του κλάδου μας.


Είχαμε διαπιστώσει πως οι κομματικές γραμμές και ο χαρακτήρας των παρατάξεων που μας εκπροσωπούσαν, εμπόδιζαν τον κλάδο μας να εκφραστεί, όπως αυτός το επιθυμούσε.  Οι όποιες διαφορετικές γνώμες και προσεγγίσεις δεν εισακούονταν, είτε γιατί περνούσαν απαρατήρητες  μέσα στις συμπληγάδες των συνελεύσεων, είτε – γιατί αν τυχόν γίνονταν δεκτές  εκεί –  χάνονταν μέσα στο χάος της ΟΛΜΕ.

Μετά την εκλογή μας πέρσι  υπήρξαν πάμπολλες προσπάθειες, από πολλούς, όχι απαραίτητα κακοπροαίρετα, να μας ταυτίσουν με κάποια ιδεολογία. Είδαμε και στην πράξη λοιπόν, πως θεωρείται δεδομένο,  ότι όποιος ασχολείται με τα κοινά είναι απαραίτητο ή ακόμα χειρότερα αδύνατον, να μην έχει κάποιου είδους ιδεολογικό μανδύα.

Δυστυχώς,  η όποια ιδεολογία καταλήγει να γίνεται τις περισσότερες φορές μια καλή δικαιολογία για να απορρίψει κανείς απόψεις σωστές ή να αποδεχτεί άλλες λανθασμένες, αρκεί  να προέρχονται από τον αντίθετο ή από τον ίδιο ιδεολογικό χώρο αντίστοιχα. Αποτελεί  μια καλή δικαιολογία, για να μην μπούμε καν στον κόπο να εξετάσουμε, αν η άποψη του «ιδεολογικού εχθρού» είναι λάθος ή σωστή. Έτσι τις περισσότερες φορές δυστυχώς κρίνεται εξ ορισμού λάθος. Με απλά λόγια, για τους ομοϊδεάτες, «ο ιδεολογικός  εχθρός» έχει πάντα άδικο. Φυσικά αυτό συμβαίνει πρωτίστως για απόψεις που αφορούν θέματα ουσίας, των οποίων η ανάλυση τις περισσότερες φορές εξαντλείται στο που ανήκει αυτός που εκφράζει την άποψη.

Αυτός λοιπόν ο ιδεολογικός φραγμός, είναι απαραίτητος, για να μην καταρρεύσουν τα όποια κόμματα δημιουργούνται μέσα στον χώρο της κάθε ιδεολογίας, χρησιμοποιείται για τον εκφοβισμό και τον εκμαυλισμό του «ομοϊδεάτη». Κοινώς : «Ψήφισέ μας για να μην εκλεγούν οι απέναντι».

Ο ιδεολογικός φραγμός μας επιβάλλεται κατά την εκλογή εκπροσώπων. Κι επειδή δυστυχώς έχει περάσει στο ασυνείδητο μας, έχουμε την εμφάνιση ενός παράδοξου: ένας κλάδος αποτελούμενος κυρίως από επιστήμονες, να δέχεται, με σχετική ευκολία, την επιβολή κομματικών γραμμών στον καθορισμό των αντανακλαστικών του, σε σχέση με την όποια νομοθετική ρύθμιση, της όποιας κυβέρνησης.

Δεδομένων των προβλημάτων και των πιέσεων που δέχεται ο κλάδος, περιμέναμε να υπάρχει η αναμενόμενη εγρήγορση του ΔΣ της ΕΛΜΕ. Δυστυχώς γρήγορα διαψευστήκαμε. Έτσι για να σας μεταφέρουμε το κλίμα:

•      οι επισκέψεις σε σχολεία τις Πέμπτες διεκόπησαν κάπου τον Μάρτιο αν δεν κάνω λάθος. την ελλιπή επικοινωνία με τους συναδέλφους αλλά και την ελλιπή ανατροφοδότηση μας από τα σχολεία για τα προβλήματα που ενδεχομένως να είχαν.

•      από τις περισσότερες δράσεις η μία παράταξη απείχε συστηματικά για τους δικούς της λόγους, παρότι στα ΔΣ πολλές από αυτές τις υποστήριξε ενθέρμως.

•      η ΕΛΜΕ πάνω από 2 μήνες συνολικά έμεινε χωρίς σύγκληση του ΔΣ Ιδιαίτερα πριν τις δημοτικές εκλογές υπήρξε ένα μεγάλο διάστημα αδράνειας.

•      Μέλος του προεδρείου παραιτήθηκε, γιατί πήγε σε θέση με ηθικό ασυμβίβαστο της θέσης του στην ΕΛΜΕ.

•      τα πρακτικά των συνεδριάσεων του ΔΣ μας παρουσιάστηκαν με καθυστέρηση πολλών μηνών τον Σεπτέμβριο!!!

Τα προηγούμενα τα αναφέρουμε  χωρίς να κατονομάζουμε  παρατάξεις και πρόσωπα, όχι για να κρύψουμε κάτι. Και δεν είναι στην  πρόθεση μας  να προβούμε σε καταγγελίες με το γνωστό συνδικαλιστικό ύφος διαιωνίζοντας έτσι την κατάσταση. Αυτό που έχει σημασία είναι να εστιάσουμε στο γιατί συμβαίνει ότι συμβαίνει. Και εδώ να επισημάνουμε προς αποφυγή κάθε  παρεξήγησης  πως  και αξιόλογοι συνάδελφοι υπάρχουν στις παρατάξεις, και καλές προθέσεις έχουν, και αρκετό χρόνο διαθέτουν για τα κοινά. Πως συμβαίνει λοιπόν και η εκπροσώπηση μας όπως προκύπτει από τα παραπάνω, δεν είναι αυτή που θα έπρεπε να είναι και προπάντων θα όφειλε  να είναι;

Είναι εν συντομία ο συνδυασμός της στόχευσης των ψήφων και της επανεκλογής, με την όποια λανθάνουσα ή φανερή φιλοδοξία για άλλες συνδικαλιστικές, διοικητικές ή και πολιτικές θέσεις.

Ένα ακόμα μελανό σημείο σε ότι αφορά την λειτουργία της ΕΛΜΕ αποτελούν οι Γενικές Συνελεύσεις. Η μικρή συμμετοχή των συναδέλφων, οι χωρίς χρονικό περιορισμό ομιλίες–μονόλογοι που κουράζουν, η επιμονή στο να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις με αυτές τις συνθήκες, κάθε άλλο παρά δημοκρατική διαδικασία θυμίζουν.

Προσπαθήσαμε όλα αυτά να τα διορθώσουμε με προτάσεις. Καταθέσαμε  αρκετά θέματα προς συζήτηση  όπως για την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση, τις διαθεσιμότητες, τη βελτίωση διαδικασιών λειτουργίας των σχολείων καθώς και τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, τις επιμορφώσεις ΤΠΕ (Α’ Β’ επίπεδο), τον ορισμό συναντήσεων για τον συντονισμό με στελέχη της εκπαίδευσης για τρέχοντα ζητήματα κ.α.

Μεγάλο βάρος δώσαμε στην προσπάθεια για την καλύτερη και πιο δημοκρατική λειτουργία της ΕΛΜΕ. Για να υπάρχει καλύτερη εκπροσώπηση, ώστε να γίνει πιο δημοκρατική η λειτουργία της ΕΛΜΕ μιας και τα προβλήματα είναι κοινά και ανεξάρτητα ιδεολογίας, πιστεύουμε ότι πρέπει:

•      οι εκλογές να γίνονται με κοινό ψηφοδέλτιο (πρόταση συναδέλφου στην ΕΛΜΕ).

•      οι συζητήσεις και οι ψηφοφορίες για τα θέματα που μας απασχολούν να γίνονται στα σχολεία, και όχι  σε γενικές συνελεύσεις.

•      να υπάρχει συλλογή απόψεων και διαρκής ενημέρωση  των συναδέλφων, των γονέων και της κοινωνίας, μέσω ποικίλων εκδηλώσεων και σεμιναρίων που να αφορούν στα  προβλήματα των σχολείων και στην βελτίωση της λειτουργίας τους.

Τέτοιες αλλαγές, θα βοηθήσουν να σπάσουν τα δεσμά των ιδεολογικών φραγμών, που μας έχουν επιβληθεί τεχνηέντως άνωθεν και έτσι θα μπορέσουμε να επικεντρωθούμε στην ουσία των προβλημάτων που μας απασχολούν. Τα προβλήματα αυτά μας θέλουν ενωμένους και μακριά από ιδεολογικές υπεραπλουστεύσεις και διαφορές ώστε έτσι κάτι να αλλάξει…

«ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ»

Το ψηφοδέλτιο της «Συμμετοχής»

Αθανασιά

Ελένη

Κωνσταντίνος

Μουσικό Σχολείο Αγρινίου

ΠΕ02

Αθανίτης

Ανδρέας

Βασίλειος – Διονύσιος

Σ.Δ.Ε. Αγρινίου

ΠΕ19

Καρανίκας

Σωτήρης

Νικόλαος

6ο Γυμνάσιο Αγρινίου

ΠΕ19

Καρέτσου

Σπυριδούλα

Γεώργιος

6ο ΓΕΛ Αγρινίου

ΠΕ19

Κομπορόζος

Γεώργιος

Χριστόφορος

7ο Γυμνάσιο Αγρινίου

ΠΕ20

Κουκούλης

Κωνσταντίνος

Ευθύμιος

Μουσικό Σχολείο Αγρινίου

ΠΕ20

Κουμπαρούλης

Γεώργιος

 Μιχαήλ

2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου

ΠΕ20

Ντούμας

Νικόλαος

Κωνσταντίνος

3ο Γυμνάσιο Αγρινίου

ΠΕ08

Πελέκη

Ελένη

Αλέξανδρος

1ο ΓΕΛ Αγρινίου

ΠΕ19

Σπυρέλη

Βάγια

Στέφανος

Μουσικό Σχολείο Αγρινίου

ΠΕ01

Υφαντής

Ηλίας(Λίνος)

Γεώργιος

Λύκειο Παναιτωλίου

ΠΕ02

Χαραλάμπους

Γεώργιος

Ανδρέας

Μουσικό Σχολείο Αγρινίου

ΠΕ16.01

 

Για την Ελεγκτική Επιτροπή:

 

Γεωργίου

Ειρήνη

Γεώργιος

2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου

ΤΕ01.13

 

 

 

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button