Δυτική ΕλλάδαΕκκλησίαΡοή Ειδήσεων

Το Πάσχα στην Ναύπακτο (φωτο)

Σέ όλη την Ιερά Μητρόπολη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου εορτάστηκε με λαμπρότητα το Πάσχα, η Ανάσταση του Χριστού.

Η σχετική ενημέρωση της Μητρόπολης αναφέρει:


Στήν πόλη της Ναυπάκτου, στά χωριά της Ορεινής Ναυπακτίας καί της περιοχής του Αγίου Βλασίου ακούστηκε τό «Χριστός Ανέστη» καί τελέστηκε η αναστάσιμη θεία Λειτουργία, μέσα στήν ατμόσφαιρα πού περιγράφει ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης. Η Ρουμελιώτικη γη εορτάζει μέ τόν δικό της τρόπο τό Πάσχα των Ελλήνων, η καλύτερα, τό «Πάσχα της Ρωμιοσύνης». Καί όπου, λόγω ελλείψεως, δέν υπήρχε Ιερέας γιά νά τελέση τήν θεία Λειτουργία, πήγαν οι Ιερείς γιά νά τελέσουν πρίν τίς 12 η ώρα τήν ακολουθία της Αναστάσεως, μέ πολύ κόπο καί μεγάλη θυσία.

Στόν Μητροπολιτικό Ναό της πόλεως της Ναυπάκτου, τόν Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου τελέστηκε η ιερά ακολουθία της Αναστάσεως, δηλαδή η έναρξη του Όρθρου έξω από τόν Ναό σέ μιά κατανυκτική καί συγχρόνως λαμπρά τελετή μέ πολλούς ανθρώπους, από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου καί Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, συμπαριστούμενο από τούς Ιερείς του Ναού, π. Θωμά Βαμβίνη, Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο, π. Παναγιώτη Χαντζή καί τόν Διάκονο π. Παίσιο Παρασκευά καί συνεχίστηκε ο Όρθρος καί η θεία Λειτουργία στόν Ναό.

Νά σημειωθή ότι ο Ναός του Αγίου Δημητρίου έχει ανεγερθή επάνω στόν παλαιό Ιερό Ναό, πού υπέστη βλάβες από τούς σεισμούς, τόν οποίον εξύμνησε μέ ποιητικό λόγο ο Ναυπάκτιος ποιητής Γεώργιος Αθάνας.

Οι δέ καμπάνες πού ακούσθηκαν χαρμόσυνα δωρήθηκαν στόν Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου από τόν Ιωάννη Καποδίστρια, πρίν διακόσια περίπου χρόνια, ως έναρξη της ελευθερίας της Δυτικής Ρούμελης. Η ατμόσφαιρα ήταν κατανυκτική καί λαμπρά, καί ο κόσμος χαρούμενος αντάλλαξαν ευχές γιά παράταση της ζωής η καί υπέρβαση του θανάτου. Ο Σεβασμιώτατος απηύθυνε τήν ευχή γιά ευφρόσυνο Πάσχα μέ υγεία σωματική καί κυρίως ψυχική, νά αρχίση μιά αλλαγή στόν τρόπο σκέψεώς μας. Στήν αναστάσιμη θεία Λειτουργία πού ακολούθησε, όλα ήταν λαμπρά καί χαρούμενα. Οι Ιεροψάλτες, Παντελής Αναστασόπουλος καί Δημήτρης Καλογερής, έψαλαν τά ιερά τροπάρια μέ γοργό ρυθμό πού έδειχνε παναγυρική ατμόσφαιρα. Πολλοί Χριστιανοί λειτουργήθηκαν καί κοινώνησαν του Σώματος καί του Αίματος του Χριστού.

Εκδόθηκε δέ καί η αναστάσιμη Ποιμαντορική Εγκύκλιος του Σεβασμιωτάτου, στήν οποία γίνεται λόγος γιά τό Βάπτισμα, πού είναι συμμετοχή του ανθρώπου στόν Σταυρό καί τήν Ανάσταση του Χριστού εμπειρικά καί πραγματικά. Μέ τό Βάπτισμα σταυρώνεται ο παλαιός άνθρωπος καί ζή ο νέος πού συμμετέχει στήν Ανάσταση του Χριστού. Αναλύθηκε η αποστολική περικοπή πού διαβάζεται κατά τήν διάρκεια του Βαπτίσματος (Ρωμ. στ’, 1-11) καί είναι τό Ευαγγελικό ανάγνωσμα της θείας Λειτουργίας του Μεγάλου Σαββάτου. Μετά τό Βάπτισμα ακολουθεί η θεία Κοινωνία. Έτσι, η Αγία Τράπεζα, κατά τόν άγιο Συμεών Θεσσαλονίκης, δηλώνει «καί τό μνήμα του Χριστού» καί «τό διά του πάθους μυστήριον». Ο Χριστός στήν Αγία Τράπεζα είναι «ως Θεός αναπαυόμενος ο σωτήρ» καί «ως άνθρωπος θυόμενος», γι’ αυτό η Αγία Τράπεζα είναι καί ο Γολγοθάς καί ο Πανάγιος Τάφος. Τονίστηκε ότι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί εορτάζουν ασκητικά καί μυστηριακά ως νέκρωση των παθών καί μεταμόρφωση στήν νέα ζωή.

pasxa nafpaktos (1)

pasxa nafpaktos (2)

pasxa nafpaktos (3)

pasxa nafpaktos (4)

pasxa nafpaktos (5)

Χορηγούμενη

papathanasiou2025 Τοπική Διαφήμιση
print Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button