ΑγοράΡοή Ειδήσεων

Τι είναι ο καταλυτικός μετατροπέας σε ένα αυτοκίνητο και γιατί είναι απαραίτητος

Σήμερα σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε αναλυτικότερα τι είναι ο καταλυτικός μετατροπέας σε ένα σύστημα εξάτμισης και γιατί τοποθετείται σε ένα όχημα.

Ο καταλυτικός μετατροπέας είναι μια συσκευή που αποτελεί μέρος του συστήματος εξάτμισης και λειτουργεί ως φράγμα, εμποδίζοντας τη διαφυγή επιβλαβών προϊόντων καύσης στον αέρα. Είναι επίσης γνωστός ως καταλυτικός μετατροπέας.


Το στοιχείο αυτό έχει πρόσφατα ενσωματωθεί στα σχέδια όλων των τύπων κινητήρων εσωτερικής καύσης – βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων – και τις περισσότερες φορές βρίσκεται ακριβώς πίσω από την πολλαπλή εξαγωγής ή μπροστά από τον σιγαστήρα.

katalytikos

Εικόνα καταλυτικού μετατροπέα αυτοκινήτου στο euantallaktika.gr

Σχεδιασμός καταλύτη

Στη δομή του καταλυτικού μετατροπέα διακρίνονται τα ακόλουθα δομικά στοιχεία:

  • Η μονάδα μεταφοράς,
  • περίβλημα,
  • Θερμομόνωση.

Το κύριο στοιχείο κάθε συσκευής μετεπεξεργασίας καυσαερίων είναι η μονάδα φορέα, η οποία αποτελεί τη βάση για τον καταλυτικό μετατροπέα. Το μπλοκ φορέα είναι συνήθως κατασκευασμένο από κεραμικό υλικό ανθεκτικό στη θερμότητα. Ωστόσο, ο καταλύτης του οχήματος μπορεί επίσης να κατασκευαστεί από μέταλλο (πολύ λιγότερο συχνά).

Προκειμένου να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή επιφάνεια σε άμεση επαφή με τα αέρια, διατηρώντας παράλληλα συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, ο καταλυτικός φορέας έχει σχεδιαστεί ως κυψελίδα με λεπτό πλέγμα. Είναι είτε ορθογώνιες, είτε εξαγωνικές, είτε οκταγωνικές.

Για την προστασία της μονάδας φορέα από θραύση, συνήθως στεγάζεται σε χαλύβδινο περίβλημα. Μεταξύ των τοιχωμάτων του περιβλήματος και της μονάδας τοποθετείται ένα στρώμα θερμομονωτικού υλικού. Ένας αισθητήρας οξυγόνου είναι επίσης ενσωματωμένος στο περίβλημα του εξουδετερωτή.

Ενεργές ουσίες στον καταλυτικό μετατροπέα

Η επιφάνεια της κηρήθρας υποβάλλεται σε ειδική επεξεργασία κατά την οποία επικαλύπτονται ενεργές ουσίες με καταλυτικές ιδιότητες έναντι των επιβλαβών καυσαερίων. Ως τέτοιες ουσίες χρησιμοποιούνται τα μέταλλα της ομάδας της πλατίνας, όπως η πλατίνα, το παλλάδιο και το ρόδιο. Αυτά τα μέταλλα είναι που επηρεάζουν την ταχύτητα των χημικών αντιδράσεων που λαμβάνουν χώρα στον εξουδετερωτή.

Ο καταλυτικός μετατροπέας σε ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιείται για την απομάκρυνση των τριών πιο επιβλαβών ακαθαρσιών από τα καυσαέρια, που παράγονται από την καύση οποιουδήποτε τύπου υγρού καυσίμου. Λόγω αυτού του σκοπού, ονομάζεται καταλυτικός μετατροπέας τριών συστατικών. Για να λειτουργήσει αποτελεσματικά, πρέπει να διατηρείται σε θερμοκρασία 300οC.

Πότε πρέπει να αλλάξετε τον καταλυτικό μετατροπέα στο αυτοκίνητο

Οι κατασκευαστές γράφουν ότι η διάρκεια ζωής του καταλυτικού μετατροπέα είναι 100-150 χιλιάδες χιλιόμετρα. Στην πράξη, ωστόσο, μπορεί να προκύψουν προβλήματα σε χαμηλότερα χιλιόμετρα, ειδικά σε πόλεις όπου πρέπει συχνά να στέκεστε σε μποτιλιάρισμα.

Ανάλογα με τη χρήση, ο καταλυτικός μετατροπέας μπορεί να αντικαθίσταται κάθε 3-7 χρόνια.

Η κύρια αιτία της δυσλειτουργίας είναι η εξουθένωση του μεταλλικού στρώματος που καλύπτει την κηρήθρα. Πρόκειται για μια φυσική διαδικασία που έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας των εκπομπών. Ο ενσωματωμένος υπολογιστής υποδεικνύει μια αναμμένη επιταγή ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, εμποδίζει τη λειτουργία του κινητήρα σβήνοντας την ανάφλεξη.

Η κακή ποιότητα του καυσίμου επιταχύνει επίσης τη διαδικασία της καύσης. Συχνά, η βενζίνη αποκτά υψηλότερο αριθμό οκτανίων με την προσθήκη μολύβδου, ο οποίος αυξάνει το φορτίο στον καταλυτικό μετατροπέα, μειώνοντας τη διάρκεια ζωής. Στην περίπτωση του ντίζελ, η αποτυχία μπορεί να επιταχυνθεί από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη με τη χρήση πρόσθετων κατά του ντίζελ το χειμώνα.

 

Τοπική Διαφήμιση
papathanasiou christmas2022 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button