ΑθλητισμόςΡοή Ειδήσεων

Τένις: πόσο καλό κάνει στην υγεία μας- Είναι για όλες τις ηλικίες;

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς φέρνει ξανά το τένις στην επικαιρότητα. Όπως είναι λογικό όλοι μιλούν για το συγκεκριμένο άθλημα και ακόμα περισσότεροι μικροί μεγάλοι θα θέλουν να ασχοληθούν με αυτό.

Στα ελληνικά λέγεται αντισφαίριση. Είναι ένα σύγχρονο αθλητικό παιχνίδι, που το επινόησε, το 1873, ο Άγγλος ταγματάρχης Γουίκφηλντ, όταν υπηρετούσε στην Ινδία. Αμέσως, το παιχνίδι αυτό διαδόθηκε στην Αγγλία και, από το 1881, σ’ όλη την Ευρώπη. Στην Ελλάδα το τένις χρονολογείται από το 1896.

Επιστημονικές έρευνες έδειξαν ότι το τένις είναι ένα από τα λίγα αθλήματα με το οποίο μπορεί κανείς ν’ ασχοληθεί ενεργά καθ’ όλη τη διάρκεια τη διάρκεια της ζωής του, βελτιώνοντας την υγεία του χωρίς ταυτόχρονα να διατρέχει σοβαρό κίνδυνο τραυματισμού. Μέσα από το τένις διδάσκεται κανείς την αυτοπειθαρχία, να βασίζεται στις δυνάμεις του και να σέβεται τους άλλους, αξίες αναμφισβήτητα θεμελιώδεις για τη σωστή ανάπτυξη του ατόμου. Επίσης αν η ενασχόληση με το τένις είναι μια υγιής εμπειρία, βελτιώνει την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση ενός ατόμου.

Το τένις, το διάσημο ολυμπιακό άθλημα γυμνάζει τόσο το σώμα όσο και το νου, καθώς απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση Κι αυτό οφείλεται στο συντονισμό που απαιτείται για να γυμναστείς σωστά κατά το παιχνίδι. Μόλις καταφέρεις να συγχρονίσεις αρμονικά τις κινήσεις του σώματός σου, αυτόματα καταφέρνεις να γυμνάζεις όλο το κορμί. Η ολική αυτή εκγύμναση επιφέρει πρόσθετα οφέλη, τονώνοντας το καρδιαγγειακό σύστημα, τη σωματική αντοχή, ενώ βοηθά και στην απώλεια βάρους.

Κάνει καλό στην καρδιά σας

Το τένις απαιτεί συνεχείς γρήγορες κινήσεις για μία ή δύο ώρες. Αυξάνει τον καρδιακό σας ρυθμό και μεταφέρει οξυγόνο και θρεπτικές ουσίες στους μυς σας πιο αποτελεσματικά. Όσο βελτιώνεται η αερόβια ικανότητά σας, τόσο καλύτερα θα διαχειρίζονται οι μύες σας το οξυγόνο που λαμβάνουν. Έτσι, θα κουράζονται με πιο αργούς ρυθμούς και σε πιο υψηλής δυσκολίας καταστάσεις. Με την πάροδο του χρόνου, το τένις θα ισορροπήσει τον καρδιακό σας ρυθμό και την αρτηριακή σας πίεση. Επίσης, θα μειώσει τις πιθανότητες να πάθετε καρδιακή προσβολή και να έχετε καρδιακά προβλήματα.
Βελτιώνει την ισορροπία και την ευλυγισία σας
Ολόκληρο το σώμα σας πρέπει να συμμετέχει για να παίξετε τένις. Αυτή η συνεργασία χεριών, ποδιών, κορμού απαιτεί ευλυγισία και ισορροπία. Κάθε βολή που κάνετε βελτιώνει ακριβώς αυτές σας τις ικανότητες με αποτέλεσμα να μειώνετε τον κίνδυνο τραυματισμού και να μεγαλώνετε το εύρος των κινήσεών σας.

Γυμνάζει τους μυς σας

Όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα, παίζοντας τένις γυμνάζετε ολόκληρο το σώμα σας πραγματοποιώντας ξαφνικές και συνεχείς κινήσεις. Οι μύες στα χέρια, τα πόδια και τον κορμό σας γυμνάζονται συνεχώς και ταυτοχρόνως. Με το χτύπημα της ρακέτας, «δουλεύει» παράλληλα η σπονδυλική στήλη και τα ισχία, ενώ δυναμώνουν σχεδόν όλοι οι μύες των ποδιών (π.χ. τετρακέφαλος, γλουτιαίοι, προσαγωγοί) και του κορμού (π.χ. κοιλιακοί, πλάγιοι, ραχιαίοι), καθώς και τα πόδια. Θεωρείται, επίσης, ότι συντελεί στην ενδυνάμωση των οστών, γι’ αυτό και ενδείκνυται ακόμα και για όσους πάσχουν από οστεοπόρωση.
Περιορίζει το ποσοστό λίπους στο σώμα σας
Είναι αερόβια άσκηση, είστε συνέχεια όρθια, κινείστε γρήγορα και κάνετε ξαφνικές αλλαγές στην κατεύθυνσή σας. Αποτελεί μια προπόνηση για όλο το σώμα σας, κατά την οποία μπορείτε να κάψετε 400-600 θερμίδες την ώρα. Το τένις είναι επομένως ιδανική επιλογή για να μειώσετε το ποσοστό λίπους στο σώμα σας, αφού καίει περισσότερες θερμίδες συγκριτικά με άλλες δραστηριότητες. Μπορείτε να κάψετε λίπος και άρα σε βάθος χρόνου να απαλλαγείτε από το περιττό βάρος.

Διεγείρει τον εγκέφαλό σας

Το τένις συνδυάζει τη φυσική με τη γεωμετρία και απαιτεί συνεχή και δημιουργική σκέψη. Πρέπει να είστε σε εγρήγορση για να σχεδιάσετε και να αναπτύξετε μοτίβα αποκρούσεων. Μαθαίνετε να αξιοποιείτε τα αντανακλαστικά σας, ενώ είναι και μια ιδανική ευκαιρία να απαλλαγείτε από την ένταση της ημέρας.

Ο εγκέφαλός σας πρέπει να συντονίζει πολλά διαφορετικά μέρη του σώματός σας για να παίξετε και να βελτιώσετε το παιχνίδι σας. Αυτό βελτιώνει τις νευρικές συνδέσεις όσο περισσότερο παίζετε.

Το τένις απαιτεί έξυπνη σκέψη και στρατηγική, όπως το σκάκι. Πρέπει να σκεφτείτε γρήγορα και να εκτελέσετε κινήσεις με ακρίβεια. Αυτό έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη μνήμη και την ικανότητα για μάθηση.
Είναι και κοινωνικό σπορ.
Πέρα από την τόνωση της ευγενούς άμιλλας και του υγιούς ανταγωνισμού, ειδικά όταν συμμετέχεις σε παιχνίδια με ζευγάρια είναι το κατάλληλο σπορ για να αναπτύξεις την αίσθηση της συνεργασίας και της ομαδικής προσπάθειας.

Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα καθιστούν τένις το ιδανικό άθλημα για τα παιδιά, ώστε να το μάθουν από μικρή ηλικία. Ποιος γονέας δεν θα ήθελε τα παιδιά του να έχουν τα πλεονεκτήματα αυτά όσο μεγαλώνουν;

Και, δεν είναι ποτέ πολύ αργά για τους ενήλικες όλων των ηλικιών να ξεκινήσουν με το παιχνίδι του τένις. Το ανθρώπινο σύστημα μπορεί να εκπαιδευτεί και να βελτιωθεί σε κάθε στάδιο της ζωής. Το κλειδί είναι να αρχίσετε να παίζετε τώρα για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα οφέλη αυτά σε όλη τη διάρκεια της ζωής σας.

του Ξενοφώντα Τσούκαλη, M.D., medlabnews.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ετικέτες

Σχολίασε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close