ΕκδηλώσειςΠολιτισμός

Τελετή λήξης εκπαιδευτικού προγράμματος της «ΔΙΕΞΟΔΟΥ»

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΜετά από πεντάμηνη εθελούσια  συμμετοχή  22 παιδιών της πέμπτης και έκτης δημοτικού σχολείου ολοκληρώθηκε τις προηγούμενες μέρες το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ» που σχεδίασε και υλοποίησε το Ιστορικό Μουσείο «ΔΙΕΞΟΔΟΣ» στο Μεσολόγγι  στο πλαίσιο του ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ που ανελλιπώς επί 14 χρόνια πραγματοποιεί.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΤα παιδιά  που συμμετείχαν στο πρόγραμμα έζησαν ένα μαγευτικό ταξίδι χαράς, γεμάτο γνώσεις πάνω στην ελληνική μυθολογία, την λογοτεχνία, την γλώσσα, την τέχνη και την διατροφή.

Παίζοντας και διασκεδάζοντας  ταξίδεψαν στο παρελθόν της πατρίδας μας κάνοντας διαδρομές χιλιάδων χρόνων πριν. Αγκάλιασαν  τις λέξεις και  παρακολούθησαν την εξέλιξη της γλώσσας, έμαθαν την προέλευση των ονομάτων τους, γνώρισαν τους τοπικούς μύθους του Μελέαγρου μέσα στο ίδιο τους το “σπίτι”, πληροφορήθηκαν για την πορεία και την εξέλιξη του πνεύματος των μεγάλων φιλοσόφων, ήλθαν  σε επαφή με τα δημιουργήματα της ελληνικής τέχνης και τέλος εξοικειώθηκαν  με την γαστρονομική κουλτούρα της Ελλάδας και τα τοπικά προϊόντα της περιοχής.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΠλοηγοί σε αυτό το υπέροχο ταξίδι τους ήταν δέκα εξειδικευμένοι εμψυχωτές –  μόνιμοι συνεργάτες της «Διεξόδου». Ο φιλόλογος Δημήτρης Δραγγανάς, ο οποίος ήταν και ο σχεδιαστής του προγράμματος, η επίσης φιλόλογος Γιώτα Μαυραγάνη, η αρχαιολόγος Χρύσα Κανιού, οι διατροφολόγοι Μάκης Μελισσαράτος και Χρήστος Βλάχος, η σεφ Λίλα Κούρτη,  η νηπιαγωγός Αλεξάνδρα Ράπτη, η αγιογράφος  Μαρία Κοττά, ο ηθοποιός Ηλίας Μιμμής και ο  επιμελητής της «Διεξόδου»  ζωγράφος Βαγγέλης Ρόμπολας.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΣκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος, όπως άλλωστε και όλων των προγραμμάτων της «Διεξόδου»,  ήταν  η μακράν της οποιασδήποτε σχολικής παρέμβασης ή καθοδήγησης παροχή στους μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του δημοτικού εξειδικευμένων γνώσεων Ιστορίας, Γραμμάτων και  Τέχνης έτσι ώστε να αποκτήσουν εφόδια Πολιτισμού πέραν αυτών που το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα  τους προσφέρει. Απόκτηση γνώσεων χωρίς καταπίεση και υποχρεωτικότητα αλλά με παιχνίδι και φαντασία έτσι ώστε τα παιδιά να γίνονται συμμέτοχοι σε μια ολόκληρη πολιτιστική και καλλιτεχνική διεργασία  που μέσα από μια διαφορετική διάσταση τα οδηγεί στο να αναζητούν από μόνα τους  την συμμετοχή και την επανάληψη των συναντήσεών τους στους χώρους της «Διεξόδου».

Με αυτό το  πνεύμα πραγματοποιήθηκε  και η τελετή λήξης με την διεξαγωγή  ενός  πρωτότυπου παιχνιδιού που ήταν γεμάτο από   ερωτήσεις  γνώσεων τις οποίες  τα παιδιά  αναζήτησαν μέσω του «Κρυμμένου Θησαυρού»  σε πέντε προεπιλεγμένους χώρους ιστορίας και πολιτισμού της Ιερής Πόλης του Μ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button