Γεγονότα

Τα υδροπλάνα επιστρέφουν από το 2014 στη Δ. Ελλάδα

epi-ydroplanaΤα υδροπλάνα ετοιμάζονται να επιστρέψουν στην Ελλάδα από τις αρχές του 2014, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση – κατασκευή των πρώτων υδατοδρομίων.

Ηδη πλώρη για τη δημιουργία του πρώτου κεντρικού υδατοδρομίου της Αττικής στο λιμάνι του Πειραιά βάζει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Η απόφαση για τη δημιουργία υδατοδρομίου στην περιοχή της Ακτής Βασιλειάδη έχει ληφθεί και εντός των προσεχών ημερών αναμένεται η έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ για την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.

Η δημιουργία του υδατοδρομίου θα προχωρήσει με διαγωνισμό και όχι με απευθείας ανάθεση, καθώς εκτιμάται ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον για το κεντρικό υδατοδρόμιο θα είναι μεγάλο.

Την ίδια στιγμή, δύο εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών, η αεροπορική Κ2 Smart Jets με δραστηριότητα στις πτήσεις VIP και η Ελληνικά Υδατοδρόμια ανακοίνωσαν χτες επισήμως τη συμφωνία συνεργασίας τους, με στόχο να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατόν επιβατικές πτήσεις με υδροπλάνα.

Οι πρώτες πτήσεις θα γίνουν στα νησιά του Ιονίου, καθώς ήδη η Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει αναλάβει την κατασκευή τεσσάρων υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, τους Παξούς, τους Οθωνούς και την Ερεικούσσα για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας.

Παράλληλα, η ίδια εταιρεία ανέλαβε να ξεκινήσει τις διαδικασίες επαναδειοδότησης των υδατοδρομίων που λειτουργούσαν έως το 2008 και στα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου.

Συγκεκριμένα συμφωνήθηκε να προχωρήσει η αδειοδότηση – κατασκευή υδατοδρομίων στη Λευκάδα, το Αργοστόλι, το Βαθύ Ιθάκης και στη Ζάκυνθο.

Σημειώνεται ότι τα στελέχη της Ελληνικά Υδατοδρόμια (πιλότοι υδροπλάνων, μηχανικοί υδροπλάνων, υπεύθυνοι λειτουργίας υδατοδρομίων, υπεύθυνοι διοίκησης) αποτέλεσαν την πρώτη ομάδα εργασίας που κατασκεύασε, αδειοδότησε και λειτούργησε συνολικά 12 υδατοδρόμια στην Ελλάδα στο διάστημα από το 2004 έως και το 2008.

Το επόμενο υδατοδρόμιο θα δημιουργηθεί στην Πάτρα, καθώς ήδη έχει συναφθεί σχετική συμφωνία με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) για την αδειοδότησή του.

Στόχος του ΟΛΠΑ είναι το υδατοδρόμιο Πατρών να αποτελέσει το κεντρικό υδατοδρόμιο και την κύρια βάση λειτουργίας των υδροπλάνων για ολόκληρη την περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.

Επίσης, η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για την κατασκευή και άλλων υδατοδρομίων σε νησιωτικές περιοχές και συγκεκριμένα στην Κρήτη, τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, τον Αργοσαρωνικό και τις Σποράδες.

Οι πτήσεις αρχικά θα εκτελούνται με μισθωμένα υδροπλάνα, τα οποία από το 2015 θα αρχίσουν να αντικαθίστανται σταδιακά από ιδιόκτητα της Κ2 Smart Jets. Για τον σκοπό αυτόν οι υπεύθυνοι της εταιρείας βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με την κατασκευαστική εταιρεία Viking Air στον Καναδά για την παραγγελία των πρώτων δύο ελληνικών υδροπλάνων τύπου Twin – Otter DHC-6-400, αξίας 12 εκατ. δολαρίων. Η συμφωνία θα περιλαμβάνει και δυνατότητα αγοράς άλλων τεσσάρων αεροσκαφών του ίδιου τύπου.

Εως τότε, πάντως, διερευνάται η παγκόσμια αγορά προκειμένου να μισθωθούν υδροπλάνα τα οποία θα μπορούν να ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το συντομότερο δυνατό, με στόχο αμέσως μόλις ολοκληρωθούν οι αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων και οι συνεργασίες με τουριστικά πρακτορεία, ξενοδοχεία, εταιρείες κρουαζιέρας κ.λπ. να ξεκινήσουν οι πτήσεις

tanea.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button