Δυτική Ελλάδα

"Συμμετοχή": Η κομματική ταυτότητα κριτήριο για τους διευθυντές εκπαίδευσης

epi-3o-lykeio-kleisto1Με ανακοίνωση της η παράταξη “Συμμετοχή” στην Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας, καταγγέλλει τη διαδικασία επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, ενώ με δεύτερη ανακοίνωση αναφέρεται και στο θέμα της κρίσης στελεχών, όπως αυτή προβλέπεται από το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

Αναλυτικά οι ανακοινώσεις:


Θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους συναδέλφους ότι καταθέσαμε ψήφισμα διαμαρτυρίας[1] για τις προφανώς κομματικές και άνευ αξιοκρατικών κριτηρίων, όπως συνταγματικά ορίζεται (Άρθρο 103 παρ 7), θέσεις περιφερειακών δ/ντων εκπαίδευσης  στην Γενική Συνέλευση που προηγήθηκε των τελευταίων εκλογών.

Παρότι κατατέθηκε προς ψήφιση στην ΓΣ, το προεδρείο αρνήθηκε την ψήφισή του λόγω μη απαρτίας. Δεσμεύθηκε όμως ότι θα συζητηθεί στο επόμενο ΔΣ.

Στο ΔΣ λοιπόν που έγινε την Πέμπτη 14 Μαΐου και οι δύο κομματικές παρατάξεις σχεδόν στο σύνολό τους καταψήφισαν το ψήφισμα, με την γνωστή δικαιολογία ότι οι θέσεις αυτές είναι πολιτικές θέσεις. Τα ερώτημα λοιπόν είναι:

Δικαιολογείται συνδικαλιστικό όργανο να είναι υπέρ του διορισμού πρώην ή νυν συνδικαλιστών σε προνομιούχες μισθολογικά θέσεις, με προφανές απαραίτητο κριτήριο την κομματική ταυτότητα;

Να τονίσουμε στο σημείο αυτό, πως γενικά πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να παίρνονται αποφάσεις για τον κλάδο ερήμην του, σε ΓΣ χωρίς απαρτία. Όμως, το να αρνείται κάποιος την ψήφιση πρότασης, τη στιγμή που διαφωνεί εν τέλει με αυτήν, ενώ προφανώς γνωρίζει ότι στο πρόσφατο παρελθόν έχουν ληφθεί με τον τρόπο αυτό και από μικρότερες σε όγκο ΓΣ, αποφάσεις αντίθετες με το κοινό αίσθημα του κλάδου, είναι ένα ακόμη δείγμα των μεθοδεύσεων που λαμβάνουν χώρα στα συνδικαλιστικά όργανα του κλάδου μας, στα πλαίσια των κομματικών γραμμών και της εξυπηρέτησης των κομματικών συμφερόντων.

Εντύπωση προκαλεί βέβαια και το ότι γίνεται επίκληση της δημοκρατίας σε κάθε χειραγώγηση της. Τι νόημα έχουν λοιπόν  οι «κορώνες» περί δημοκρατίας, ανεξαρτησίας από την κομματική γραμμή, δημοκρατικών διαδικασιών και σύμπλευσης με τον μέσο συνάδελφο; Ο μέσος συνάδελφος δηλαδή θα μπορέσει να διεκδικήσει ποτέ θέση περιφερειακού δ/ντή ή οποιαδήποτε άλλη θέση ευθύνης ακόμη κι αν τυγχάνει να έχει και τα προσόντα και την ικανότητα, αν δεν έχει κομματική ταυτότητα;

Φυσικά και δεν είναι απίθανο κάποιοι από τους περ. Δ/ντες που τοποθετήθηκαν πρόσφατα  να αποδειχτούν στην πράξη, ικανοί για την θέση τους. Ακόμη κι έτσι όμως, ο τρόπος τοποθέτησης τους δεν θα πρέπει να ρίχνει σκιά στην αξία τους και στον κλάδο μας.

Τέλος να αναφέρουμε ότι μαζί με το ψήφισμα στο ΔΣ κατατέθηκε και το κείμενο [2] χωρίς αρχική αναφορά των συντακτών του και των σημείων που το προσδιόριζαν χρονικά, για ευνόητους λόγους. Τα συμπεράσματα δικά σας.

1. http://simmetoxi.gr/2015/05/16/psifisma/

2.http://www.syriza.gr/article/id/49200/Diorismos-twn-Perifereiakwn-Dieythyntwn-Ekpaideyshs-me-anaksiokratika-adiafanh-kai-kommatika-krithria—Erwthsh-boyleytwn-SYRIZA-EKM–.html

Νέο Πολυνομοσχέδιο: Διευθυντής στα 20 χρόνια και βάλε…

Δημοσιεύτηκε το νέο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου:

http://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/nomos_432715_epeigonta_metra_1.pdf

Σε ότι αφορά την κρίση στελεχών ισχύει τα εξής:

– Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει Διευθυντής κανένας κάτω από 20( η καλύτερα 21 ) χρόνια υπηρεσίας. Πολύ απλά διότι  έχει προβάδισμα του +11 μόρια στο σημείο αυτό των χρόνων υπηρεσίας

Για να ανατραπεί κάποιος στα 21 χρόνια + υπηρεσίας από κάποιον από 10-15 πρέπει να συντρέχουν οι εξής λόγοι:

-Να μην έχει κανένα προσόν ο ίδιος

– Να μην πάρει το 20% των ψήφων του συλλόγου και να μην «προκριθεί» στην επόμενη φάση.

– Να έχουν μαζέψει  οι ανθυποψήφιοι του διδακτορικό + όλα τα βασικά χαρτιά

Που θα είναι αμφίρροπη η μάχη;

– Σε προϋπηρεσίες 20 + όταν εν ενεργεία Διευθυντές διεκδικούν το ίδιο σχολείο

Πότε πτυχία, προσόντα θα παίξουν ρόλο;

– Σε προϋπηρεσίες 20+ μόνο.

Πότε ο σύλλογος διδασκόντων θα μπορεί να ανατρέψει;

Έχει πιθανότητες μόνο όταν στηρίξει άλλο πρόσωπο με 15+ υπηρεσία και προσόντα ή 21 χρόνια και χωρίς προσόντα.

Συμπέρασμα; Τα πάντα παραμένουν ίδια, μόνο συγκεκριμένες περιπτώσεις που δεν ταίριαξε η «διοικητική-παιδαγωγική τους χημεία» κινδυνεύουν να μην ανανεώσουν.

Επίσης το νέο σύστημα «ταιριάζει γάντι» με +20 χρόνια  καθώς υπάρχει το bonus των +11 της υπηρεσίας και μεγάλο μέρους του δυνητικού +12 των ψήφων του συλλόγου διδασκόντων  από τη στιγμή που έχει ήδη την προτίμηση  μερίδας συναδέλφων σε εκλογές .

Καλές και κακές μελέτες περίπτωσης:

Καλό σενάριο: Συνάδελφος με προσφορά στο σχολείο και όρεξη για δουλειά βρίσκει την εκτίμηση από τον σύλλογο του. Επίσης διαθέτει 15 χρόνια (=10 μόρια) και συνασπίζει την θετική ψήφο του συλλόγου προκειμένου να διεκδικήσει θέση από Διευθυντή που λουφάρει και συμπεριφέρεται απρεπώς σε μερίδα συναδέλφων που έχει την ευχέρια

Κακό σενάριο: Διευθυντής με 20 χρόνια, με ΤΠΕ 1 δεν έχει ιδέα από Mschool και Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Ανθυποψήφιο έχει κάποιον που χειρίζεται όλα αυτά αλλά με λιγότερα χρόνια. Στο τέλος επιλέγεται ξανά ως Διευθυντής. Πως θα λειτουργήσει σωστά γραμματειακά το σχολείο όταν η ίδια η διεύθυνση αποψιλώνεται σε δεξιότητες της παραπάνω διαχείρισης;

 

 

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
tsiknas600x338 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button