Γεγονότα

Στον Χρυσοχοϊδη φορείς της Θεσσαλίας για τον Αχελώο

epi-ektropi-axeloouΑντικείμενο της συζήτησης ήταν η ολοκλήρωση των έργων μεταφοράς νερού από τον Αχελώο και η πορεία κατασκευής του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας.

Συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη είχαν ο περιφερειακός σύμβουλος Θεσσαλίας και πρώην νομάρχης Καρδίτσας κ. Φώτης Αλεξάκος και οι κ.κ. Ιωάννης Καλλές, Αναστ. Μπαρμπούτης, ωε μέλη του Δ.Σ. της Εταιρίας Θεσσαλικών Μελετών.

Αντικείμενο της συζήτησης ήταν η ολοκλήρωση των έργων μεταφοράς νερού από τον Αχελώο και η πορεία κατασκευής του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).

Ειδικότερα σε σχετική ενημέρωση για τα αποτελέσματα της εν λόγω συνάντησης, ο κ. Αλεξάκος επισημαίνει τα εξής:

* Έργα Αχελώου: Η βούληση του υπουργού για την ολοκλήρωση των έργων είναι ισχυρή και εκφρασμένη. Ο υπουργός έχει κατανοήσει απόλυτα ότι η προώθηση των έργων απαιτεί τη συμμόρφωση με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο της χώρας και της Ε.Ε. ώστε το έργο να μην είναι ευάλωτο σε κάθε είδους προσφυγή. Στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε μετά την δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ να εκπονηθούν το ταχύτερο δυνατό οι απαιτούμενες περιβαλλοντικές μελέτες ώστε καλυφθούν οι προϋποθέσεις που θα αναφέρονται σε αυτή. Παράλληλα θα βοηθήσει στην επίσπευση της υπογραφής των σχεδίων διαχείρισης που προβλέπουν οριστικά πλέον την αναγκαιότητα μεταφοράς νερών από τον Αχελώο στη Θεσσαλία. Επίσης στη συζήτηση τέθηκε το ζήτημα της ολοκλήρωσης των έργων συντήρησης του μη επενδεδυμένου τμήματος της σήραγγας προσαγωγής ώστε να μην υποστεί επιπλέον ζημιές. Η απάντηση ήταν θετική με την πρόσθετη δέσμευση ότι θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ταχεία δημοπράτηση του έργου της συνολικής επένδυσης.

Συμπερασματικά βρήκαμε ένα σύμμαχο που κατανοεί πλήρως την αναγκαιότητα έργου και όπως είπε χαρακτηριστικά, αυτοί που είναι εναντίον του έργου σίγουρα δεν έχουν επισκεφθεί την περιοχή και δεν έχουν συνομιλήσει με τους ντόπιους κατοίκους.Από την πλευρά μας δεσμευτήκαμε ότι θα βοηθήσουμε όσο μπορούμε για την επίτευξη του στόχου της επανεκκίνησης των έργων και ορίστηκε συνεργάτης του υπουργού για να υπάρχει μόνιμος δίαυλος επικοινωνίας.

* Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65): Επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι ότι τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά εξ αιτίας της αδράνειας των φορέων της Δυτικής Θεσσαλίας. Το διαπίστωσα προσωπικά στις δεκάδες επαφές που έχω πραγματοποιήσει μέχρι τώρα. Δυστυχώς από όλα τα συγχρηματοδοτούμενα έργα σε κακή μοίρα είναι μόνο ο Ε65. Αφού «έπαιξε» και το ενδεχόμενο πλήρους εγκατάλειψης της οδού, έχει αποφασιστεί να γίνουν μόνο τα 80 χλμ. από Δομοκό μέχρι Τρίκαλα.

Για τα δύσκολα οδικά τμήματα Λαμία – Δομοκός και Τρίκαλα – Εγνατία είναι στο τραπέζι τρία σενάρια. Της μη κατασκευής τους, της κατασκευής τους ως Δημόσια έργα, της κατασκευής τους από τον παραχωρησιούχο. Εξηγήσαμε στον υπουργό ότι το υπό κατασκευή τμήμα μόνο του είναι εντελώς άχρηστο και ότι δεν θα μπαίνει ούτε ένας διερχόμενος. Ένα κουφάρι μέσα στον κάμπο. Ότι χωρίς τα άλλα οδικά τμήματα το κράτος απλώς πετάει τα λεφτά από το παράθυρο. Φάνηκε ότι δεν είχε ενημέρωση αντίστοιχη με αυτή του Αχελώου. Τελικά υποσχέθηκε ότι στο νομοσχέδιο που θα κυρώσει τις συμβάσεις στη Βουλή θα προβλεφθεί η άμεση έναρξη των διαπραγματεύσεων με τον παραχωρησιούχο ώστε να κατασκευαστούν και τα άλλα οδικά τμήματα.

Συμπερασματικά χρειάζεται πίεση από τους κοινοβουλευτικούς μας εκπροσώπους και τους φορείς της Αυτοδιοίκησης. Η κατασκευή των δυο υπολειπόμενων τμημάτων να ξεκινήσει άμεσα, εντός της παρούσας Κοινοβουλευτικής θητείας. Ήδη στο Νομό Ηλείας πέτυχαν και ενέταξαν το οδικό τμήμα Πάτρα – Πύργος στο ΕΣΠΑ. Μόνο ο Ε65 παραμένει αμφίπλευρα κολοβός. Με την ολοκλήρωση της συζήτησης για τη βασική ατζέντα της συνάντησης, έθεσα στον υπουργό το ζήτημα της μη μετακίνηση των εργαζομένων στα έργα Αχελώου και Σμοκόβου στη Λάρισα, όπου υπήρξε η δέσμευση ότι όλοι οι εργαζόμενοι θα παραμείνουν στην Καρδίτσα.

Τέλος έθεσα υπόψη του υπουργού το μεγάλο πρόβλημα των προσθέτων εγγυητικών επιστολών στην εκτέλεση των Δημοσίων έργων, όπως το βιώνω καθημερινά στη δουλειά μου ως μηχανικός και η οποία τον προβλημάτισε. Οι πρόσθετες εγγυητικές επιστολές, χωρίς να προσφέρουν τίποτα θετικό και πόρους μεταφέρουν από τα έργα στο τραπεζικό σύστημα και θηλιά στο λαιμό των εργολάβων είναι και μεγάλη καθυστέρηση στην εξέλιξη των έργων προκαλούν. Μόνη λύση η επαναφορά στο προ του 2004 καθεστώς.

ypodomes.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button