Του Σταύρου Καραγκούνη*
«Μετά την πρωτόγνωρη κατάσταση του κορωνοϊού και των περιοριστικών μέτρων που απέκλεισαν κοινωνικά και εκπαιδευτικά τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ήρθε η ώρα της επιστροφής στις αίθουσες με το άνοιγμα των σχολείων.
Η δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε και η ανάγκη τήρησης μέτρων προστασίας στους εκπαιδευτικούς χώρους, φέρνει στην επιφάνεια το κτιριακό ζήτημα της στέγασης των ειδικών σχολείων. Είναι γνωστό ότι γενικά στη χώρα μας, αλλά ιδιαίτερα στην Αιτωλοακαρνανία δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές για τα παιδιά που τυγχάνουν αυξημένης φροντίδας τα οποία εκπαιδεύονται και εγκλιματίζονται εδώ και δεκαετίες σε παλιά ακατάλληλα κτίρια και σε ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες σε ορισμένες περιπτώσεις.
Σύμφωνα με μαρτυρίες της εκπαιδευτικής κοινότητας τα ειδικά σχολεία σε πόλεις του νομού στεγάζονται σε παλιά κτίρια, ακόμη και σε ημιυπόγεια, με μικρές αίθουσες, χωρίς προδιαγραφές για ασφαλή παραμονή παιδιών με πολλαπλές αναπηρίες, γεγονός που δυσκολεύει την ένταξη των παιδιών αλλά και το εκπαιδευτικό έργο των καθηγητών.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε συνεργασία με τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς πρέπει να ξεκινήσουν… χθες τις πιέσεις για χρηματοδότηση ενός τέτοιου έργου, όπως έκαναν στο παρελθόν για ιδιωτικό κέντρο της πόλης του Αγρινίου, που προσφέρει θεραπευτικές υπηρεσίες στα παιδιά με αναπηρία και ειδικές ανάγκες μέσα σε ένα υπερσύγχρονο και άρτια εξοπλισμένο κτίριο.
Οι ΚΤΥΠ ΑΕ, φορέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μπορούν να συμβάλλουν με τις μελέτες για την γρήγορη κατασκευή οποιασδήποτε σχολικής μονάδας. Με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, όπως είναι ο Δήμος και η Περιφέρεια μπορεί σε σύντομο αναλογικά χρονικό διάστημα να υπάρξει αποτέλεσμα, προκειμένου να δούμε το χαμόγελο αυτών των μαθητών σε ένα πιο ανθρώπινο περιβάλλον.
Η επίκληση της «ατομικής ευθύνης» δε φέρνει αποτελέσματα, όταν τα παιδιά πρέπει να στοιβάζονται σε χώρους που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλείας που υπάρχουν σήμερα λόγω του κορωνοϊού. Πλέον, η διασφάλιση της υγείας των μαθητών και η απρόσκοπτη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι κρατική και κυβερνητική ευθύνη».
*Στέλεχος του Σύριζα-Προοδευτική Συμμαχία