ΆποψηΡοή Ειδήσεων

Σιδηροδρομική γέφυρα Ευήνου: «To γκρέμισμα είναι εύκολο κ. Καραμανλή»

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπρούσαλης*

Κύριε υπουργέ,


Τις προηγούμενες ημέρες με κατάπληξη πληροφορηθήκαμε ότι με προσωπική σας απόφαση δρομολογήθηκε η κατεδάφιση της «τραυματισμένης» ιστορικής σιδηροδρομικής γέφυρας του Ευήνου ποταμού στην Αιτωλοακαρνανία.

Δεν γνωρίζουμε ποιοι σας συμβουλεύουν να προβείτε σε μια τέτοια «ριζοσπαστική» λύση εξαφάνισης αυτού του ιστορικού μνημείου, το οποίο αποτελεί ταυτόχρονα και κομμάτι της βιομηχανικής πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας. Το αρχιτεκτόνημα της γέφυρας, κι αν ακόμα παραβλέψουμε τη δυνητική συγκοινωνιακή του σημασία, αποτελεί εμβληματικό τοπόσημο της περιοχής και η αβασάνιστη εξαφάνισή του θα συνιστούσε κατά την άποψή μας κακουργηματική πράξη.

Και είναι μικρόψυχο κι απαράδεκτο να προβάλλονται ως δικαιολογία οι δαπάνες για την αποκατάσταση του παραπάνω μνημείου, όταν είναι γνωστή η απλοχεριά ή κατασπατάληση που έχει επιδειχθεί αλλού για αμφίβολης προτεραιότητας και σημασίας έργα ή άλλους σκοπούς. Ασφαλώς το γκρέμισμα είναι εύκολο κ. Καραμανλή.

Πρέπει επίσης να επισημάνουμε πάλι, όπως με προηγούμενο άρθρο μας τον περασμένο Γενάρη, τον κίνδυνο από τη μη αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γέφυρας του Ευήνου. Να δημιουργηθεί. δηλαδή, διαρκές άλλοθι, για να δικαιολογείται η οριστική ματαίωση της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής της περιοχής. Ζητήσαμε έτσι και από την Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας να υποστηρίξει τη σχετική πρωτοβουλία του Ομίλου Φίλων Σιδηροδρόμου της περιοχής «Χαρίλαος Τρικούπης» για την αποκατάστασή της.
Εμείς ζητάμε από την Πολιτεία να αντιμετωπίσει τον ιστορικό παλιό σιδηρόδρομο της χώρας μας ως εν δυνάμει επαναξιοποιήσιμο, πολύ δε περισσότερο, όταν έχουν επενδυθεί πρόσφατα μεγάλα ποσά για την ανακαίνιση καταστρεφόμενων (σήμερα) από εγκατάλειψη γραμμών, όπως στην Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία. Γιατί, λοιπόν, να μην αξιοποιηθούν (τουριστικά κτλ.), όπως σε πάμπολλες γραμμές σε όλο τον κόσμο; Γιατί τόση σπουδή και με έωλα επιχειρήματα να αποχαρακτηρίζονται από (σε αναστολή λειτουργίας) ενεργά κάποια χρήσιμα τμήματα του παλιού σιδηροδρόμου, όπως π.χ στον Πλαταμώνα Πιερίας κτλ. και να χαρακτηρίζονται τώρα ως καταργημένα, ενδίδοντας σε ταπεινές αξιώσεις και συμφέροντα;

Πέρα όμως από το ζήτημα της ιστορικής σιδηροδρομικής γέφυρας του Ευήνου που μας απασχολεί, ο σιδηρόδρομος σήμερα στη χώρα μας βρίσκεται σε μια πρωτοφανή δυστοπία. Ο ΟΣΕ βρίσκεται σε κατάσταση χωρίς προηγούμενο. Έχει φτάσει στον πάτο. Το γνωρίζετε πολύ καλά. Έχει σχεδόν διαλυθεί από έλλειψη προσωπικού, ενώ η συντήρηση του δικτύου οδηγείται μέρα με τη μέρα σε τραγική κατάσταση.

Συνδυαστικά δε με την απαράδεκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και από την δρομολογιακή πολιτική της χρυσοπληρωμένης ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ το τραίνο έχει εξαφανιστεί από πολλές περιοχές στη χώρα μας. Και για να αναφέρουμε μόνο την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης από την οποία κατάγεστε: Σε αυτόν τον άξονα έχει ευτελιστεί πλήρως η έννοια της σιδηροδρομικής μετακίνησης κι έχει καταντήσει εμπαιγμός του πολίτη όταν από την Θεσσαλονίκη έως την Αλεξανδρούπολη χρειάζεται τριπλάσιο χρόνο (με σχεδόν ανύπαρκτα δρομολόγια) από εκείνον πριν από μια δεκαπενταετία εν μέσω αφάνταστων ταλαιπωριών με λεωφορεία κτλ. Ανάλογα συμβαίνουν κι αλλού: Δυτική Μακεδονία, Θεσσαλία κτλ.

Ανεξάρτητα λοιπόν από τις εξαγγελίες μεγάλων ή φαραωνικών έργων που τροφοδοτούν προσδοκίες και φαντασιώσεις στους πολίτες για το μέλλον, η τραγική κατάσταση που προαναφέρθηκε είναι η μόνη θλιβερή πραγματικότητα του σήμερα. Και δεν θα την θεραπεύσουν οι πολυδιαφημισμένες (προσδοκώμενες κι αυτές) υπερεπιδόσεις του Ασημένιου Βέλους με ένα ζεύγος δρομολογίων χωρίς στάσεις ανάμεσα Αθήνα- Θεσσαλονίκη.

Αντί, λοιπόν, να υιοθετείτε τις εύκολες κατεδαφίσεις ιστορικών μνημείων και την αχρήστευση οποιωνδήποτε αξιοποιήσιμων υποδομών, να στραφείτε άμεσα στο κατεπείγον και με ταχύτητα: Να κινηθείτε για τη διάσωση του μόνου υπαρκτού, αλλά ακραία δεινοπαθούντα σήμερα σιδηρόδρομου της χώρας μας. Του σιδηρόδρομου που καταστρέφεται, ενώ ήδη πολλά τμήματά του έχουν καταρρεύσει ή κινδυνεύουν με οριστική εξαφάνιση.

Εκεί ζητάμε να επιδείξετε κάθε σπουδή και αποφασιστικότητα.
Γιατί το γκρέμισμα είναι εύκολο κ. Καραμανλή!

* Κωνσταντίνος Μπρούσαλης

Επικεφαλής της Κίνησης Φίλων Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου

Τοπική Διαφήμιση
Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button