Lifestyle & People

Σε λαϊκό προσκύνημα η σορός της Πόλυς Πάνου

lif-panou-polyΠανελλήνια συγκίνηση προκάλεσε η είδηση του θανάτου της μεγάλης κυρίας του ελληνικού τραγουδιού

Στενοί φίλοι και συγγενείς αλλά και ο απλός κόσμος που την αγάπησε μέσα από τα τραγούδια της, θα πουν το τελευταίο αντίο στην Πόλυ Πάνου που «έφυγε» χτες από τη ζωή- σε ηλικία 73 ετών- μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο.

Η σορός της μεγάλης κυρίας του ελληνικού τραγουδιού θα τεθεί σε λαϊκό προσκύνημα το πρωί
της Δευτέρας (από τις 9.30) στο παρεκκλήσι του Α΄Νεκροταφείου, ενώ στις 15:00, στην εκκλησία του ίδιου χώρου, θα ψαλεί η νεκρώσιμος ακολουθία.

Στη συνέχεια, η σορός θα μεταφερθεί στο Νεκροταφείο του Κόκκινου Μύλου, όπου θα ταφεί σε οικογενειακό τάφο.

Κοσμοαγάπητη τραγουδίστρια, η Πόλυ Πάνου υπήρξε μία από τις πιο αξιοπρεπείς παρουσίες του ελληνικού τραγουδιού-τόσο στο πάλκο όσο και στη ζωή της-αφού δεν έδωσε ποτέ το δικαίωμα να ακουστεί ή να γραφτεί κάτι εις βάρος της.

Η Πολυτίμη Κολιοπάνου (όπως ήταν το πραγματικό της όνομα) γεννήθηκε στην Αθήνα την 28η Οκτωβρίου 1940. Γρήγορα όμως η οικογένειά της μετακόμισε στην Πάτρα, στην πόλη όπου η ίδια μεγάλωσε. Η πρώτη φορά που τραγούδησε μπροστά σε κόσμο, ήταν σε ηλικία 10 ετών όταν «σκαστή» από τους γονείς της πήρε μέρος σε έναν παιδικό διαγωνισμό τραγουδιού στον οποίο και κέρδισε το πρώτο βραβείο.

Ενα χρόνο αργότερα στο κουρείο της γειτονιάς της, η 11χρονη Πολύτιμη Κολιοπάνου συνάντησε τυχαία τον -νεαρό τότε τραγουδιστή- Γρηγόρη Μπιθικώτση, που μαγεμένος από τη φωνή της, έπεισε τους γονείς της να την αφήσουν να εμφανιστεί μαζί του σε κέντρο της Αχαϊκής πρωτεύουσας. Ήταν εκείνος που της έδωσε το καλλιτεχνικό της όνομα -Πόλυ Πάνου- με το οποίο έμελλε να αφήσει ιστορία στο ελληνικό τραγούδι. Χρόνια αργότερα,  η μεγάλη τραγουδίστρια θα δήλωνε για τον Γρηγόρη Μπιθικώτση «Του Γρηγόρη Μπιθικώτση το χαρτί που μου ‘δωσε, εγώ δεν το ‘καψα».

Μετά τις εμφανίσεις της ως «παιδί θαύμα» δίπλα στον «sir του ελληνικού τραγουδιού» ακολούθησε περιοδεία στο Αγρίνιο και η επιστροφή πίσω στην Πάτρα. Η πίστη του Μπιθικώτση στο ταλέντο της μικρής Πόλυς πείθει τελικά τη μητέρα της να ακολουθήσει την κόρη της στην Αθήνα. Εκεί συνάντησε τον τότε παραγωγό της δισκογραφικής εταιρίας Κολούμπια Νίκανδρο Μηλιόπουλο που μόλις την άκουσε είπε στον Μπιθικώτση : «Γρηγόρη, μου έφερες μια Βέμπο του λαϊκού τραγουδιού».

Το πρώτο τραγούδι που ηχογράφησε, το έγραψε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης και είχε τίτλο «Πήρα τη στράτα την κακιά» (1952), ακολούθησε το «Να πας να πεις της μάνας μου» (1956) του Γιώργου Ζαμπέτα.ενώ πολύ σύντομα βρέθηκε να τραγουδάει καινούργια κομμάτια όλων των κορυφαίων λαϊκών συνθετών της εποχής.

Ανάμεσα τους ο Γιώργος Ζαμπέτας, ο Θόδωρος Δερβενιώτης, ο Μάρκος Βαμβακάρης, ο Γιώργου Μητσάκης-ήταν εκείνος που της έγραψε δύο από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της το «Καυγαδάκι» και το «Πάρε το δαχτυλίδι μου»- ο Απόστολος Καλδάρας , ο Θόδωρος Δερβενιώτης, ο Μπάμπης Μπακάλης και ο Βασίλη Τσιτσάνης.

Στην δεκαετία του ΄60 , στην χρυσή εποχή του «έντεχνου λαϊκού» τραγουδιού της εμπιστεύτηκαν τα τραγούδια τους, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Σταύρος Ξαρχάκος.

Όπως είχε αποκαλύψει σε συνέντευξη της, ο Χατζιδάκις της τηλεφώνησε κάποιο πρωί και της είπε ότι έγραψε ένα τραγούδι ειδικά για κείνη. Ήταν τα  «Παιδιά του Πειραιά», το βραβευμένο με Όσκαρ τραγούδι το οποίο  η Πόλυ Πάνου ηχογράφησε σε πρώτη εκτέλεση πριν το τραγουδήσει η αξέχαστη Μελίνα Μερκούρη.

protothema.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button