Δυτική ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

“Λιομάζεμα” από μαθητές στο δημοτικό σχολείο Δοκιμίου (φωτο)

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018 στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού σχολείου Δοκιμίου ενημέρωση από τους γεωπόνους του Τμήματος Αγροτικής Παραγωγής στους μαθητές για τις ορθές πρακτικές συλλογής του ελαιοκάρπου για την παραγωγή ποιοτικού ελαιολάδου και επιτραπέζιας ελιάς.

Το Τμήμα Αγροτικής Παραγωγής του Δήμου Αγρινίου διοργανώνει μια σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων που εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος «Τοπικά Αγροδιατροφικά Προϊόντα στο Δήμο Αγρινίου:


Ανάδειξη και Αξιοποίηση» με θεματικές εβδομάδες στα σχολεία των Δημοτικών Ενοτήτων που περιλαμβάνουν επιλεκτικά βιωματικές δράσεις,εκπαιδεύσεις στη γεωργική πρακτική από γεωπόνους, συμμετοχή τοπικών φορέων, ενημερώσεις για τη διατροφική αξία των τοπικών προϊόντων με επισκέψεις από πιστοποιημένους διατροφολόγους, παιδομαγειρέματα από τοπικούς chef, εικαστικά δρώμενα, θεατρικά παιχνίδια, αθλητικές εκδηλώσεις κλπ. παραδόσεις που σχετίζονται με την καλλιέργεια και την κατανάλωση της τροφής.

Στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού σχολείου Δοκιμίου υπάρχουν ελαιόδεντρα ηλικίας πάνω από 70 έτη, ποικιλίας καλαμών, χοντροελιάς Αγρινίου και Αθηνολιάς στα οποία με πρωτοβουλία του Διευθυντή κ. Β. Κόκκοτου και των δασκάλων τα 6 τελευταία χρόνια γίνονται καλλιεργητικές φροντίδες και συγκομιδή με την συμμετοχή των μαθητών.


Ένα μέρος της παραγωγής τυποποιείται ως βρώσιμες ελιές και από την υπόλοιπηπαραγωγή παράγεται εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο που και αυτό τυποποιείται σε φιάλες που φέρουν ετικέτα με την ονομασία του σχολείου.

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον κατάλληλο χρόνο συλλογής,τηνορθή διαδικασία αποθήκευσης των καρπών μέχρι τη μεταφορά τους στο ελαιοτριβείο και τη σωστή διατήρησή τους σε άλμη για τη χρήση ως επιτραπέζιες ελιές.Τονίστηκε ότι πρέπει να φροντίζουν, ώστε ο ελαιόκαρπος να συγκομίζεται χωρίς προσμίξεις, όπως φύλλα, ξύλα, χώμα και όσο το δυνατό με λιγότερα χτυπήματα.Συστήθηκε επίσης, η τοποθέτηση πλαστικών διχτύων κάτω από τα δέντρα και η συλλογή τους σε τελάρα.

Οι μαθητές έστρωσαν λιόπανα και συγκέντρωσαν τον καρπό με τρείς διαφορετικούς τρόπους συλλογής (με το παραδοσιακό τρόπο με το χέρι, με ραβδισμό, και με τη χρήση μηχανικού ελαιοραβδιστικού-κτενιού) . Κατόπιν ενημερώθηκαν για την ορθή διαδικασία συλλογής του. Τονίστηκε ότι με την μηχανική συγκομιδή πρέπει να είναιπροσεκτικοί, έτσι ώστε να μην προκαλούν τραυματισμούς στους καρπούς, ακριβώς διότι υποβαθμίζεται η ποιότητα του ελαιολάδου. Επίσης, ορισμένοι τύποι μηχανημάτων έχουν το μειονέκτημα ότι αποκόπτουν μαζί με τους καρπούς μέρος της βλάστησης που θα καρποφορούσε το επόμενο έτος και δημιουργούνται, παράλληλα, πληγές στα δέντρα, που αποτελούν εισόδους για παθογόνα. Στους μαθητές διανεμήθηκαν φυλλάδια με οδηγίες για την παραγωγή εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου του Δήμου Αγρινίου και του Ινστιτούτου Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων και οδηγίες για τις ορθές καλλιεργητικές πρακτικές για την παραγωγή ελαιολάδου του ΥπΑΑΤ.

Στη συνέχεια έγινε διαλογή του καρπού και οι δράσεις θα συνεχίσουν με την επίσκεψη σε ελαιοτριβείο του Δήμου Αγρινίου και ενημέρωση των μαθητών για τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του ελαιολάδου και τη διατροφική αξία του. Θα ακολουθήσει τυποποίηση και παιδομαγειρέματα.
Επικεντρωνόμαστε στους αγροδιατροφικούς θησαυρούς της κάθε Δημοτικής Ενότητας όπως η επιτραπέζια ελιά Αγρινίου, το ελαιόλαδο ΚουτσουρελιάςΜακρυνείας, τα εσπεριδοειδή Καλυβίων και Αγγελοκάστρου, το κάστανο ΑρακύνθουΜακρυνείας, τα Κηπευτικά Παναιτωλίου, η Λεμονιά και τα ΜέρλινΤριχωνίδος, το Μέλι Αιτ/νιας, τα Όσπρια κλπ με στόχο τη διαφύλαξη χρήσιμων γνώσεων και πρακτικών που συνδέονται με τα παραπάνω προϊόντα [μέθοδοι καλλιέργειας, γνώσεις για τη συλλογή/ παρασκευή/ συντήρηση και κατανάλωση της τροφής, τοπικές ποικιλίες και γνώση των ιδιαίτερων ιδιοτήτων τους, τοπικές τυροκομικές παραδόσεις, γνώσεις για την αειφορική διαχείριση των φυσικών πόρων, εθιμικές πρακτικές.

Με αυτές τις δράσεις αναδεικνύονται τα τοπικάαγροτικά προϊόντα όχι μόνο ως καταναλωτικά/ εμπορεύσιμα αγαθά, αλλά ως μέρος ενός ευρέος πλέγματος πολιτισμικών εμπειριών, ενός συμβολικού κεφαλαίου που δημιουργεί ταυτότητες, συλλογικές φαντασίες και αφηγήσεις.Η μικρή κλίμακα μπορεί να διασφαλίσει και να διαφυλάξει τοπικές παραδοσιακές τεχνικές και πρακτικές, τεχνογνωσία, εργαλειακό εξοπλισμό και συνήθειες, νοοτροπίες και τρόπους έκφρασης, μιας παράδοσης που μεταβιβάζεται από γενιά σε γενιά.
Την Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2018 θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση από τους γεωπόνους του Τμήματος Αγροτικής Παραγωγής σε μαθητές του 1ου Δημοτικού σχολείου στο χώρο του Δημοτικού λαχανόκηπου του Δήμου Αγρινίου για τη βιολογική καλλιέργεια των κηπευτικών και την κομποστοποίηση.

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button