Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου για τις αλλαγές που αναστάτωσαν το Γυμνάσιο-Λύκειο Γαβαλούς
Ψήφισμα κατατέθηκε στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου προ ημερησίας διάταξης, από τον δημοτικό σύμβουλο, Κωνσταντίνο Κουμπουλή για το ζήτημα του Γυμνασίου-Λυκείου Γαβαλούς.
Παρόντες στην συνεδρίαση ήταν και ο πρόεδρος και μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου. Με το ψήφισμα ζητούνταν να συζητηθεί εκτός ημερήσιας διάταξης το ζήτημα που έχει ανακύψει με την συρρίκνωση της μονάδας.
Παρότι στο Γυμνάσιο υπάρχει μαθητής με πρόβλημα όρασης, με διαγνώσεις από το ΚΕΔΑΣΥ και ικανός αριθμός μαθητών που επιβάλλει τον χωρισμό των τμημάτων σε δύο ανά τάξη αυτά παραμένουν ενιαία, δυσκολεύοντας έτσι την μαθησιακή διαδικασία, όπως υποστηρίζουν.
Στο ΓΕΛ Γαβαλούς έχει καταργηθεί το τμήμα ανθρωπιστικών σπουδών, προξενώντας αναστάτωση στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα και στους γονείς, κάτι που αποδυναμώνει και υποβαθμίζει το σχολείο.
Στην κατεύθυνση φοιτούσαν τρεις μαθητές, ο ένας εκ των οποίων άλλαξε σχολείο και αναγκάζεται να κάνει πλέον ταξίδι 2,5 ωρών από και προς το νέο του σχολείο.
Οι δύο άλλοι μαθητές αναγκάστηκαν να αλλάξουν σχολείο. Ο ένας εξ αυτών αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας και η παραμονή του στο ΓΕΛ Γαβαλούς κρίνεται απαραίτητη. Από την έναρξη των μαθημάτων μέχρι σήμερα το σχολείο τελεί υπό κατάληψη.
Ο κ. Κουμπουλής ακολούθως ανέφερε σχετικά:
«Η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς είναι ανάστατοι. Παρακαλούμε για ομόφωνη έκδοση ψηφίσματος, να το στείλουμε στους φορείς και να αποκατασταθεί η αδικία για το καλό των σχολείων αυτό. Η μία τάξη έχει ένα τυφλό παιδί, άριστος μαθητής και η άλλη ένα παιδί που πρέπει να παρακολουθείται από ιατρό».
Ο αναπληρωτής Δημάρχου, Βασίλης Φωτάκης ανέφερε ότι το θέμα είναι γνωστό και συμφώνησε με την έκδοση ψηφίσματος.
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Κώστας Πιστιόλας ανέφερε ότι πρέπει οι ίδιοι οι γονείς να στηρίξουν τα αιτήματα. «Νομίζω ότι η αγάπη στον τόπο προϋποθέτει πλήρη στήριξη. Νομίζω ότι είναι ένα από τα καλύτερα Λύκεια στην Αιτωλοακαρνανία. Πέραν του να λέμε το αυτονόητο, να βλέπουμε πιο βαθιά».
Απόλυτη συμφωνία εξέφρασε και από μεριάς του ο Δημήτρης Τραπεζιώτης. Ο Τίμος Παπανικολάου, παίρνοντας τον λόγο ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Έγιναν κινητοποιήσεις στο σχολείο, όμως η κυβέρνηση κωφεύει. Ο «πονηρούλης» περιφερειακός διευθυντής αφού άκουσε τα αιτήματα βγήκε από την πίσω πόρτα και ενημέρωσε την αντιπροσωπεία ότι θα λυθεί το πρόβλημα την επόμενη ημέρα. Για να μας διώξει από εκεί.
»Αν μείνουμε στην περιγραφή θα χάσουμε το κύριο. Πού στοχεύουν; Δεν είναι ούτε χαζοί, ούτε ανίδεοι. Έχουν συγκεκριμένες στοχεύσεις για όλα τα λαϊκά προβλήματα. Πρέπει έμπρακτα να στηρίξουμε μία τέτοια απόφαση. Να εξουσιοδοτηθεί ο Δήμος, να μιλήσει με τον Υπουργό και να ζητήσει άρση της απόφασης. Κάτι που σε πολλές περιπτώσεις έγινε».
Εκπροσωπώντας τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, ο γνωστός αγροτοσυνδικαλιστής Σπύρος Κοτοπούλης έκανε λόγο για ένα ακόμα «χτύπημα» στην περιοχή της Μακρυνείας, στην οποία έχουν κλείσει τραπεζικά υποκαταστήματα, παιδικοί σταθμοί, μειώνεται το εισόδημα των αγροτών και πλέον έρχεται η «ταφόπλακα» με υποβάθμιση και μελλοντικά κλείσιμο των σχολείων. «Θα πιέσετε; Θα καταγγείλετε αυτή την πολιτική; Έχουμε πέντε μέρες κλειστό το Λύκειο.
Τα παιδιά μάζευαν υπογραφές, δώσαμε περιθώριο χρόνου στον περιφερειακό διευθυντή, τώρα περνάμε στον αγώνα. Και θα είναι σκληρός. Δεν θα κάνουμε ούτε βήμα πίσω. Αν κάνουμε του χρόνου το Λύκειο δεν θα ανοίξει και θα υποβαθμιστεί και το Γυμνάσιο. Θα είμαστε στο πλευρό των μαθητών, να είναι και η δημοτική αρχή».
Ο αρμόδιος για θέματα Παιδείας αντιδήμαρχος, Χρήστος Ζαρκαβέλης εξέφρασε την συμφωνία όλων με το ψήφισμα.
«Η κυβερνητική πρωτοβουλία μας φέρνει σε δύσκολη θέση. Εκεί που ήταν στραβό το κλίμα, το έφαγε και ο γάιδαρος. Τεράστια τα προβλήματα της Παιδείας. Ακούτε τι γίνεται σε σχολεία πανελλαδικά. Βία, παραβατικότητα, μη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών. Έχουμε πολλές φορές πάρει θέση απέναντι σε κυβερνητικές αποφάσεις που δεν είναι σωστές.
Δεν είναι η μοναδική. Αλλά να ξεκαθαρίσουμε ποια είναι η αρμοδιότητα του Δήμου, πού μπορεί να βοηθήσει και ποια είναι η ευθύνη του. Το λειτουργικό κομμάτι είναι ευθύνη της περιφερειακής εκπαίδευσης και των διευθυντών κάθε βαθμίδας. Λειτουργούν με «εντέλλεσθε» από το Υπουργείο».
Κλείνοντας, ο κ. Φωτάκης τόνισε:
«Γνωρίζουμε όλοι ότι πονάνε οι εκπαιδευτικές κοινότητες και προσπαθούμε με νύχια και δόντια να τις κρατήσουμε. Πρέπει να καταλάβουμε μέχρι πού φτάνουν οι ευθύνες του Δήμου. Δε μπορούμε να χρεώνουμε σε δημοτική αρχή ότι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το Υπουργείο έχουν άλλη βούληση από την τοπική κοινωνία. Εμείς είμαστε με την τοπική κοινωνία».