Αυτοδιοίκηση

Πρόταση για να ξεκινήσει το δεύτερο τμήμα του Αγρίνιο – Καρπενήσι

po-dimotiko-25-5-15eΈνα από τα κυρίαρχα θέματα που απασχόλησαν τη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Αγρινίου, ήταν αυτό της εκτέλεσης του έργου των πρώτων 7 χιλιομέτρων του άξονα Αγρίνιο – Καρπενήσι. Ενός έργου που έχει προσκρούσει σε αντιδράσεις κατοίκων – ιδιοκτήτων ακινήτων στο πρώτο κομμάτι του, που διέρχεται από τις περιοχές Ρουπακιά και Αγίου Ιωάννη Ρηγανά.

Μετά από αίτημα 104 κατοίκων το ζήτημα που έχει προκύψει συζητήθηκε στο Συμβούλιο με εισηγητή τον δήμαρχο Γιώργο Παπαναστασίου, που εξέφρασε την έντονη διαφωνία του με την μελέτη και τη χάραξη που προβλέπει αυτή στα πρώτα της χιλιόμετρα. Έκανε μάλιστα λόγο για “τερατούργημα”  συγκρίνοντας το και με αυτό της αναδιαρρύθμισης της εθνικής οδού, που έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων από επαγγελματίες και κατοίκους.

Σημείωσε ακόμη πως σημαντικός όγκος έργων, προχώρησε σε ένταξη στο ΕΣΠΑ  με πολύ μεγάλη προχειρότητα με αποτέλεσμα ένα από αυτά στην περιοχή να έχει ήδη απενταχθεί. Πρόκειται για το έργο του ποδηλατοδρόμου στον Άγιο Ιωάννη τον Ρηγανά. Παράλληλα επέρριψε ευθύνες στην προηγουμένη δημοτική αρχή, που όπως είπε δεν αντέδρασε όταν ακόμη από το 2009, η ΜΠΕ του έργου Αγρίνιο – Καρπενήσι, “πέρασε” από το τότε Νομαρχιακό  Συμβούλιο με την υπάρχουσα χάραξη που προκαλεί τις αντιδράσεις.

Ο δήμαρχος Αγρινίου προχώρησε στη συνέχεια στην κατάθεση πρότασης, ώστε το Δημοτικό Σύμβουλοι να προτείνει στο Υπουργείο την κατασκευή του δεύτερου Τμήματος του έργου που ξεκινά από τα Lidl και στην πορεία να εξευρεθεί λύση  για το πρώτο τμήμα, χωρίς όμως να δημιουργεί τα προβλήματα που δημιουργεί σήμερα με την υπάρχουσα χάραξη σε μια προνομιούχο περιοχή του Αγρινίου. Εξέφρασε παράλληλα τον προβληματισμό του για την ένωση του δρόμου αυτού με τον δρόμο που θα ενώνει το Αγρίνιο με την Ιόνια.

Από την πλευρά της αντιπολίτευσης εκφράστηκαν φόβοι για πιθανή απένταξη, με τον κ. Μοσχολιό να θυμίζει πως ο δήμος Αγρινίου, όταν προ ετών ρωτήθηκε, πρότεινε την χάραξη του δρόμου να γίνει κατά μήκος της Ερμίτσας, όμως δεν εισακούστηκε, εκφράζοντας και αυτός τη διαφωνία του με την υπάρχουσα χάραξη, τονίζοντας πως “και μαθητής έτσι δεν θα την έφτιαχνε.” Επισήμανε παράλληλα πως το έργο είναι μείζονος σημασίας για ην περιοχή γιατί αποτελεί  τμήμα ενός μακρόπνοου έργου, του άξονα Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία, που είναι ενταγμένο στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Τους φόβους τους για απένταξη του έργου και μη υλοποίηση του εξέφρασαν και οι κ. Καμμένος και Παπανικολάου των παρατάξεων “Ανατροπή”  και “Λαϊκή Συσπείρωση” αντίστοιχα. Ειδικότερα ο πρώτος ζήτησε να καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση ο δήμος, ενώ ο κ. Παπανικολάου τόνισε πως το έργο πρέπει να γίνει με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις.

Το γεγονός ότι δεν υπήρχε σχετική γραπτή εισήγηση από τον δήμο Αγρίνιου στη συζήτηση επισήμανε ο κ. Μερμίγκης του “Ανυπότακτου Αγρινίου” , προτείνοντας αναβολή. Τελικά κατά πλειοψηφία πέρασε η πρόταση του δημάρχου, (σ.σ. που και πάλι ήταν επικριτικός στις προηγούμενες δημοτικές αρχές ότι “δέχονταν τα πάντα”) , δηλαδή να προχωρήσει το δεύτερο τμήμα από τα Lidl, με αρκετούς ιδιοκτήτες άλλα και κατοίκους  των χωριών που θα συνδέονται πολύ καλύτερα με το Αγρίνιο μέσω του νέου δρόμου, να κάνουν και αυτοί τις επισημάνσεις τους. Όπως έχει γίνει γνωστό ήδη κατά της μελέτης χάραξης, έχει κατατεθεί προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ολοκληρωμένες μελέτες για τον μεγάλο άξονα (Αγρίνιο-Καρπενήσι-Λαμία) υπάρχουν μόνον μέχρι την διασταύρωση των Αμπελίων και προμελέτες για μερικά ακόμη τμήματα.

Ουσιαστικά είναι ένας άξονας, που ναι μεν υπάρχει σαν σχέδιο και σκέψη, αλλά θα απαιτηθούν ολόκληρες δεκαετίες μέχρι να φτάσει στην υλοποίηση, εαν φτάσει ποτέ.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close