ΕξελίξειςΡοή Ειδήσεων

Ποιους λόγους επικαλείται το ΥΕΘΑ για την μη παραχώρηση αεροσκάφους για το μνημείο των πεσόντων αεροπόρων στη Μ. Χώρα

Τρεις αρνητικές απαντήσεις έχει δώσει έως τώρα το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας-«Θα το δούμε μελλοντικά»

Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής Κυριάκος Βελόπουλος με θέμα την τοποθέτηση αποσυρθέντος μαχητικού αεροσκάφους για το Μνημείο δύο Αεροπόρων στη Μ. Χώρα Αγρίνιο, ο αρμόδιος υπουργός Νίκος Παναγιωτόπουλος, γνωρίζει τα ακόλουθα:

Την 9η Ιουλίου 2019, ο κύριος Κώστας Κιτσοπάνος, Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Αγρινίου απέστειλε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αιτούμενος τη δωρεάν παραχώρηση ενός αποσυρθέντος αεροσκάφους (Α/Φ) τύπου Phantom Ρ-4 ή RF-4 με σκοπό την τοποθέτηση ως μνημείο στην περιοχή «Μεγάλη Χώρα» της Δημοτικής Ενότητας Νεάπολης του Δήμου Αγρινίου.

Κατόπιν αρνητικής απάντησής, μέσω επιστολής, που του απεστάλη την 28η Αυγούστου 2019, ο εν λόγω Σύμβουλος επανήλθε την 2α Σεπτεμβρίου 2019 αιτούμενος εκ νέου τη δωρεάν παραχώρηση ενός αποσυρθέντος Α/Φ τύπου Α7 CORSAIR, οπότε και έλαβε, την 2α Οκτωβρίου 2019 νέα αρνητική απάντηση, μέσω επιστολής.

Επίσης, στις 19 Ιουνίου 2020, ο Δήμαρχος Αγρινίου, απέστειλε επιστολή στον κ. ΥΕΘΑ αιτούμενος την παραχώρηση ανενεργού Α/Φ με σκοπό την ανέγερση μνημείου στην προαναφερόμενη περιοχή, για την οποία, την 30η Ιουνίου 2020 έλαβε αρνητική απάντηση, μέσω επιστολής.

Οι λόγοι για τους οποίους απορρίφθηκαν τα αιτήματα του Δημάρχου Αγρινίου και του Δημοτικού Συμβούλου του Δήμου Αγρινίου συντάχθηκαν κατόπιν σχετικών εισηγήσεων από το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΑ, αναφέρθηκαν στους ενδιαφερομένους φορείς και είναι οι παρακάτω:

• Σύμφωνα με δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Πολεμική Αεροπορία από Διεθνείς Συνθήκες (CFB), έχει υπερκαλυφθεί το όριο αποσυρθέντων μαχητικών αεροσκαφών που μπορεί να διατεθεί για παρόμοιους σκοπούς.

• Η εμπλοκή της Πολεμικής Αεροπορίας δεν ολοκληρώνεται με την τοποθέτηση του αεροσκάφους, αλλά συνεχίζεται σε ετήσια βάση με την ανάληψη της υποχρέωσης για την επιθεώρηση και τη διατήρηση του αεροσκάφους σε άριστη κατάσταση, γεγονός που δεσμεύει εξειδικευμένο προσωπικό το οποίο είναι απαραίτητο για τη συντήρηση των εν ενεργεία μέσων.

• Για τη μεταφορά του αεροσκάφους, λόγω των διαστάσεων και του βάρους του, θα απαιτηθεί να αποσυναρμολογηθεί, με αφαίρεση των πτερύγων και του κάθετου σταθερού και να επανασυναρμολογηθεί στο σημείο της έκθεσης. Η εκτέλεση των εργασιών αυτού του είδους είναι εργοστασιακού επιπέδου και απαιτείται η εμπλοκή του προσωπικού της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, καθώς και ειδικός εξοπλισμός και εγκαταστάσεις, με συνεπαγόμενο κόστος. Ενδεικτικά, για την αισθητική αποκατάσταση και τοποθέτηση ενός παροπλισμένου Α/Φ σε εξωτερικό φορέα, οι εργατοώρες που απαιτούνται κατά μέσο όρο για το σύνολο των εργασιών ξεπερνούν τις τρεις χιλιάδες (3000), ενώ το συνολικό κόστος υπολογίζεται άνω των 30.000 Ευρώ.

• Η υλοποίηση της μεταφοράς του αεροσκάφους είναι ιδιαίτερα δαπανηρή και απαιτεί εκτενή μελέτη του παρεμβαλλόμενου οδικού δικτύου, με πιθανές παρεμβάσεις.
Σε κάθε περίπτωση σας γνωρίζουμε, ότι το αίτημα για δωρεάν παραχώρηση ενός αποσυρθέντος Α/Φ, στο Δήμο Αγρινίου, θα μπορούσε να εξεταστεί σε μελλοντικό χρόνο καθώς βούληση της πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι να αποδίδονται στους πεσόντες των Ενόπλων Δυνάμεων οι μεγαλύτερες τιμές.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button