Γεγονότα

Πιστώνονται με κονδύλια τα μεγάλα οδικά έργα

aktio-ambrakia
Κοινή υπουργική απόφαση ρίχνει φρέσκο χρήμα στους ειδικούς λογαριασμούς.

Τη διάθεση πιστώσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) σε Ειδικούς Λογαριασμούς για τα μεγάλα οδικά έργα, που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης προβλέπει κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα, Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη, κατ’ εφαρμογή των τροποποιημένων συμβάσεων που εγκρίθηκαν από τη Βουλή.
Παράλληλα, με αποφάσεις του γενικού γραμματέα Δημοσίων Έργων κ. Στράτου Σιμόπουλου εντάσσεται η πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου στο επιχειρησιακό πρόγραμματα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας».
Ειδικότερα, ο λογαριασμός για τον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου» θα χρηματοδοτηθεί από τα έργα του ΠΔΕ:
1. Πρόσθετη Χρηματοδοτική Συμβολή για το έργο παραχώρησης Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του έργου «Αυτοκινητόδρομος Μαλιακός – Κλειδί», με το ποσό των 205.436.000 ευρώ
2. Ολοκλήρωση της Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου: Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου «Αυτοκινητόδρομος Μαλιακός – Κλειδί», με το ποσό των 42.600.000 ευρώ.
Ο ειδικός λογαριασμός για τον «Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος» θα χρηματοδοτηθεί από τα έργα του ΠΔΕ:
1. Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Κεντρ. Ελλάδας (Ε65), με το ποσόν των 64.066.361,25 ευρώ
2. Πρόσθετη Χρηματοδοτική Συμβολή για το έργο παραχώρησης «Αποπεράτωση Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65): Τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα», με το ποσό των 67.227.759 ευρώ.
3. Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Κεντρ. Ελλάδας (Ε65), με το ποσό των 40.700.000 ευρώ
Ο ειδικός λογαριασμός για τη «Νέα Οδό» θα χρηματοδοτηθεί από τα έργα του ΠΔΕ:
1. «Αποπεράτωση Οδικών Υποδομών Αυτοκινητοδρόμου: Ιονία Οδός μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ ΑΘΗΝΑ (Α/Κ Μεταμόρφωσης) – Μαλιακός (Σκάρφεια) και Συνδετήριος Κλάδος του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα, με το ποσόν των 114.000.000 ευρώ.
2. Αποπεράτωση Οδικών Υποδομών Αυτοκινητοδρόμου: Ιονία Οδός μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ ΑΘΗΝΑ (Α/Κ Μεταμόρφωσης) – Μαλιακός (Σκάρφεια) και Συνδετήριος Κλάδος του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα, με το ποσόν των 58.500.000 ευρώ
Ο ειδικός λογαριασμός για την «Ολυμπία Οδό» θα χρηματοδοτηθεί από τα έργα του ΠΔΕ:
1. Πρόσθετη Χρηματοδοτική Συμβολή για το έργο παραχώρησης «Αποπεράτωση Οδικού Άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα», με το ποσό των 140.000.000 ευρώ.
2. Σύμβαση Παραχώρησης «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (Χρηματοδοτική Συμβολή, Μελέτες, Σύμβουλοι, ΟΚΩ, Απαλλοτριώσεις κλπ.), με το ποσό των 124.800.000 ευρώ.
Στο μεταξύ, εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» η πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου για τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους.
Πρόκειται για τα έργα «Αποπεράτωση Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65): Τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα», που περιλαμβάνει την πλήρη κατασκευή του τμήματος από Α/Κ Ξυνιάδας έως Α/Κ Τρικάλων του Ε65, μήκους 78,5 χλμ. και διατομής κλειστού τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, και την «κατασκευή σταθμών διοδίων καθώς και εγκατάσταση συστημάτων επικοινωνίας στο τμήμα “Σκάρφεια – Ράχες” του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ, μήκους 57 χλμ.». Η πρόσθετη συμβολή είναι 214.287.577 ευρώ.
Για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου η πρόσθετη συμβολή είναι 400.974.000 ευρώ. Στο πρόγραμμα εντάσσεται η μελέτη και κατασκευή των νέων τμημάτων Αυτοκινητοδρόμου, μήκους 25 χλμ., Ευαγγελισμός – Ραψάνη (περιοχή Τεμπών), με τετράιχνη διατομή 2 λωρίδων κυκλοφορίας και μια ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, Πλαταμώνας – Σκοτίνα, με μεταβαλλόμενη διατομή από τετράιχνη σε εξάιχνη, ώστε να επιτευχθεί συναρμογή με το υφιστάμενο τμήμα Σκοτίνα – Κλειδί και οι εργασίες βελτίωσης σε υφιστάμενα τμήματα συνολικού μήκους 205 χλμ. περίπου στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί.
Η Πρόσθετη Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου για την Ολυμπία Οδό, που εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα, είναι 250 εκατ. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα μήκους 120 χλμ. (νέος αυτοκινητόδρομος) και τη λειτουργική ενοποίηση του ανωτέρω τμήματος με τα υφιστάμενα τμήματα Ελευσίνα – Κόρινθος, μήκους 63,2 χλμ. και Παράκαμψη Πάτρας μήκους 18,3 χλμ.
Τέλος, για την Ιόνια Οδό, η πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή που εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα είναι 279 εκατ. ευρώ. Το έργο προβλέπει την κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου από Αντίρριο ως Ιωάννινα επί μήκους 196 χλμ. (περιλαμβανομένων των παρακάμψεων Αγρινίου και Άρτας) και τις εργασίες βελτίωσης του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Θεσσαλονίκης από την Αθήνα (Κόμβος Μεταμόρφωσης) μέχρι την τοποθεσία Λόγγος, επί μήκους περίπου 151 χλμ., όπως και εργασίες συντήρησης στα τμήματα Λόγγος μέχρι πέταλο Μαλιακού, επί μήκους 21 χλμ. και Σχηματάρι – Χαλκίδα, επί μήκους 11 χλμ.
http://www.tovima.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button