ΆποψηΡοή Ειδήσεων

“Πίσω ολοταχώς ή μπροστά τώρα;”

Γράφει ο Νίκος Σ. Κωστακόπουλος*

“Χειροτονήθηκε στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου Καινουργίου, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά ο Φώτιος Σωφρόνης.” Αυτή είναι η φράση με την οποία αναπαράγεται στα τοπικά μέσα επικοινωνίας και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η πληροφορία για το εν λόγω θρησκευτικό γεγονός.

Ένα γεγονός που, υπό άλλες συνθήκες, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως χαρμόσυνο, και είναι τέτοιο – θα τολμούσα να πω -, καθώς ένας νέος άνθρωπος θέτει τον εαυτό του στην υπηρεσία της εκκλησίας. Και χαρακτηρίζω το γεγονός ως χαρμόσυνο με επιφύλαξη λόγω της χρονικής συγκυρίας, γιατί αυτομάτως η σκέψη μετατίθεται στο μείζον γεγονός αυτών των ημερών, που δεν είναι άλλο από τη ραγδαία εξάπλωση και στον τόπο μας ενός ύπουλου εχθρού. Του κορωνοϊού. Και τότε το χαρμόσυνο γεγονός αντί για χαρά προκαλεί προβληματισμό.

Κι η αναγγελία αυτή γεννά κι άλλες πολλές σκέψεις, όπως οι εξής: Μετά τη θεία λειτουργία και τη χειροτονία, “μετά πάσης μεγαλοπρεπείας”, όπως οι συνθήκες επιβάλλουν να γίνεται, εξάλλου, σε τέτοιες περιπτώσεις, και τη θεία μετάληψη που ακολούθησε, (διαδικασία, εξάλλου, που είναι σύμφωνη με σχετική εγκύκλιο της οικείας Μητροπόλεως για μη παύση των θρησκευτικών τελετών κατά την περίοδο ισχύος των μέτρων κατά του κορωνοϊού), ένα πράγμα μένει να δούμε ακόμη. Ογκώδεις λιτανείες σε κάθε πόλη και χωριό της “περιφερείας και της χώρας ταύτης” για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.

Σε αναμονή, λοιπόν, ίσως το δούμε κι αυτό. Έτσι, για να επιβεβαιωθεί η άποψη πολλών ότι αυτός ο τόπος, η Ελλάδα, η χώρα στην οποία γεννήθηκε η ορθολογική σκέψη, παραμένει ακόμη πίσω από τις εξελίξεις, πίσω από τη σύγχρονη εποχή.
Και κάτι, επιπλέον, θα πρόσθετα: Ότι αντλεί δύναμη από ….τον Μεσαίωνα!!!

Κι αυτό, για να αντιμετωπιστεί με τις μεσαιωνικές πεποιθήσεις ένα πρόβλημα που απαιτεί την εκμετάλλευση στο μέγιστο δυνατό βαθμό όλων των μέσων που διαθέτει η σύγχρονη επιστήμη. Η επιστήμη της ιατρικής πρωταρχικά και γενικά όλα εκείνα τα μέσα της τεχνολογίας που δρουν συνοδευτικά, έτσι ώστε να μετριαστούν στον μέγιστο δυνατό βαθμό οι επιπτώσεις που συνεπάγεται η εξάπλωση του κορωνοϊού. Και να σωθούν από τον θάνατο όσο περισσότεροι άνθρωποι γίνεται. Ένα πρόβλημα για την αντιμετώπιση του οποίου απαιτείται ορθολογισμός και επιστράτευση ολόκληρης της κοινωνίας με την καθοδήγηση της πολιτικής ηγεσίας και με τη χρήση των μέσων που παρέχει η σύγχρονη επιστήμη και τεχνολογία.

Και να ήταν μόνο το προαναφερόμενο γεγονός, να ήταν μόνο τοπικό το πρόβλημα, κάπως θα γινόταν ανεκτό. Αλλά να αποτελεί πολιτική της ιεραρχίας της εκκλησίας σε όλη τη χώρα και να βλέπουμε να διεξάγονται καθημερινά κανονικά κάθε είδους θρησκευτικές τελετές, να συναθροίζεται κόσμος σ’ αυτές και να συμμετέχει στο μυστήριο της θείας μετάληψης, ε, αυτό πάει πολύ!

“Πίσω ολοταχώς, λοιπόν, για τη σωτηρία μας”, φαντάζει να είναι το μήνυμα της εκκλησίας. “Κι αν δεν σωθούμε, τουλάχιστο να σώσουμε τις ψυχές μας”, είναι σαν να λέει η συνέχεια, (κάτι που δεν λέγεται, βέβαια, αλλά υπονοείται), λογικό είναι να σκεφθεί κανείς.

Ε, δεν είναι κι αυτό κάτι ασήμαντο. Αλλά, “καλά θα ήταν να κάναμε και κάτι, να εκμεταλλευτούμε όσα μέσα έχουμε, μπας και σωθούμε όσοι περισσότεροι μπορούμε εδώ στη γη, πριν αποδημήσουμε εις κύριον, ή, τουλάχιστο, να μην παραδοθούμε αμαχητί”, είναι η σκέψη που λογικό είναι να έρχεται στο νου καθενός που θέλει να χρησιμοποιεί τη βασικότερη λειτουργία που διαθέτει ο άνθρωπος από τη φύση του, ή – αλλιώς ειπείν – που του δώρισε ο δημιουργός του: Τη νόηση. Τη λογική σκέψη.

Τέτοιες σκέψεις, κι άλλες πολλές ακόμη, έρχονται στη σκέψη και ο προβληματισμός μετατρέπεται σε οργή. Οργή για τον ανορθολογισμό με τον οποίο αντιμετωπίζεται το ζήτημα της αντιμετώπισης του κορωνοϊού από την ιεραρχία της εκκλησίας της Ελλάδας και από τις περισσότερες μητροπόλεις για την ανεύθυνη στάση τους σ’ αυτό το μείζον πρόβλημα της κοινωνίας μας αυτή τη χρονική στιγμή.

Κι αυτή η οργή αποτέλεσε το στοιχείο εκείνο που ανέστειλε αυτή τη στιγμή τις επιφυλάξεις μου για τη σκέψη που είχα από μέρες να δημοσιεύσω αυτές τις σκέψεις και δεν την έκανα πράξη. Αλλά τώρα το ποτήρι ξεχείλισε. Είναι και οι σχετικές αποφάσεις της ιεραρχίας της εκκλησίας του αδελφού κράτους της Κύπρου, η έκτακτη ανακοίνωση της Μητρόπολης Αργολίδας, (η οποία κινείται στη σωστή κατεύθυνση, αλλά είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει, δυστυχώς, τον κανόνα που ακολουθείται από την εκκλησία στο σύνολό της), είναι και οι αποφάσεις των εκκλησιών των άλλων χριστιανικών δογμάτων και άλλων θρησκειών που κινούνται στην κατεύθυνση του ορθολογισμού, στοιχεία που από κοινού με οδήγησαν στο να δημοσιεύσω τελικά κάποιες από αυτές τις σκέψεις.

Όχι για άλλον λόγο, αλλά ως παρότρυνση προς την ιεραρχία της εκκλησίας της Ελλάδας να αναθεωρήσει τη στάση της. Να συνταχθεί εδώ και τώρα με τις αποφάσεις τις πολιτείας αναφορικά με τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας που συνιστά η αλματώδης εξάπλωση του κορωνοϊού στον τόπο μας.

Και στο σχετικό δίλημμα που, (θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς), ταλανίζει η εκκλησία και που συμπυκνώνεται στη φράση “Πίσω ολοταχώς ή εμπρός τώρα;”, η απάντησή της να είναι:

Εμπρός τώρα!

Προκειμένου να σωθεί όσο περισσότερος κόσμος γίνεται αλλά και για να περισώσει η εκκλησία την αξιοπιστία της!!

Το έχει ανάγκη η κοινωνία, που με τη σειρά της έχει ανάγκη την εκκλησία”

*Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Θέρμου

5 Σχόλια

  1. Το πουστευε και μη ερευνα φιλε ασημε ειναι αλλο θεμα,στο συγκεκριμενο ομως και βεβαια η εκκλησια κανει τη δουλεια της,ομως η θειτσα που πηγαινει και μεταλαβαινει μετα πηγαινει στο φουρνο και στο σουπερ μαρκετ και δεν της φταιει κανενας απο τους αλλους,οσο για τη προυσιωτισσα και τη πατουσα της ελενης που ειναι στον ιδιο χωρο,γιατι πρεπει να τις κουβαλησουμε εδω ? απο εκει που ειναι δεν μπορουν και μαλιστα στην αρχη του προβληματος να το μηδενισουν ? ο δε δεσποτας και οι λοιποι χρυσοποικιλτοι, που γραφουν τη πιστη με κεφαλαιο Π και την επιστημη στα παληα τους τα παπουτσια,μαζευτηκαν οπως ο καλχας στην Αυλιδα και παραδεχονται οτι πρεπει να συμμορφωθουν με τις υποδειξεις της Επιστημης Τελος ακουσαμε οτι επιχειρησεις οπως η Παπαστρατος προσφεραν στις αρμοδιες υπηρεσιες σημαντικα υλικα ,για τη προφυλλαξη απο τον ιο,η εκκλησια ΑΕ τηρει σιγην δικαιολογημενα καθοτι οπως ελεγε η βαβω μου εχουν μονο δυο χερακια οι παππαδες,ενα να περνουν κι ενα βλογανε ΑΜΗΝ

  2. Και όσον αφορά τις λητανείες όσο αναχρονιστικό κι αν ακούγεται δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι συνεβη το 1918 που δυο πολεις ( Αγρίνιο- Μεσολόγγι) σώθηκαν εν μια νυκτι απο την τοτε πανδημία χαρη στην προσέλευση της εικόνας της Προυσιωτίσσης . Ή μήπως το ότι όλοι γιατρευτηκαν σε μια μέρα οφείλεται σε κάποιο μαγικό της τότε επιστήμης. Παρακαλώ πολύ να προσέχουμε τι γράφουμε

  3. Επειδή βλέπω συνεχώς αναρτήσεις από κάποιον άκοσμο αιτωλό σε ότι αφορά τα εκκλησιαστικές αναρτήσεις και ομολογώ πως δεν μου είναι καθόλου ευχάριστες. Προς τον αγαπητό μου φίλο, λοιπόν έχω να προτείνω το εξής: βλέπω την τεράστια επιθυμία του για κάτι που δεν μπορώ να εξηγήσω. Αν, λοιπόν, θέλει να πιστέψει και σκανδαλίζεται από τα όσα λένε οι θρησκευτικοί ταγοί, τον παραπέμπω στο Ευαγγέλιο του Χριστού- τον Θεό πιθανον στον οποιο θέλει να πιστέψει- του οποίου το μήνυμα χαρακτηρίζεται ακόμη και από τον επιστημονικό κόσμο – τον οποίο με θέρμη υπιστηρίζει ο φίλος μου- ως διαχρονικό και να μην ακούει κανέναν άλλο. (Πίστευε και μη, ερεύνα). Αν πάλι δεν θέλει να πιστέψει- δικαίωμα του- αλλά φροντίζει να ξυπνήσει και τον υπόλοιπο κόσμο από την πλάνη στην οποία έπεσε, τον παρακαλώ στο όνομα της δημοκρατίας όπως σέβομαι τις απόψεις του να αφήσει τον κάθενα ελεύθερο και ανεπιρρέαστο να ορίζει την ζωή του. Άλλωστε δεν σου κάνουν κακό! Ίσα ίσα φροντίζουν με τον δικό τους τρόπο για το καλό σου χωρίς να σε ενοχλούν. Διοτι δεν νομιζω καποιος να σε πιεσε και αν το εκανε να επικαλείσαι τα ίδια τους τα λόγια ” Ο Θεός με έπλασε ελεύθερο”. Το τι θα κάνει η εκκλησία και το πλήρωμα της είναι δική τους δουλειά, όπως και δική σου δουλειά ειναι να φροντίζεις τον εαυτό σου όπως νομίζεις καλύτερα. Ο καθένας του δουλειά του.

    Όσο για τον συντάκτη και κάθε συντάκτη που ενεργεί με παρόμοιο τρόπο… θεωρώ τουλάχιστον ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ από κάποιον που ” θεωρεί ” τον εαυτό του ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΆΦΟ και εφόσον αναρτεί τα άρθρα του σε δημόσια ιστοσελίδα να εκφέρει την άποψή του για τα γεγονότα. Παραβιάζετε τον Κώδικα Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας και κατευθύνετε την κοινή γνώμη επιδρώντας μάλιστα αρνητικά στην ψυχοσύνθεση παιδιών. ΣΥΝΈΛΘΕΤΕ!!! Το ότι ζήτε εν καιρώ δημοκρατίας δεν σημαίνει πως μπορείτε να εκφέρετε γνώμη μέσω δημοσίων ιστοσελίδων. Υπάρχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για αυτό. Σας παρακαλώ λοιπόν να σεβαστείτε την ελευθερία μου και να μου προσφέρετε αντικειμενικότητα.
    Όσο για τους χριστιανούς τους ενθαρρύνω να μην σηκώνουν το λάβαρο της επανάστασης κάθε φορά που κάποιος εχει αντίθετη αποψη. Δεν γεννηθήκαμε αναμάρτητοι για να γνωρίζουμε ποιος κάνει λάθος και να τον κρίνουμε, ώστε να προσευχόμαστε να βγεί απο την πλάνη. Βλέπουμε το σκουπιδάκι στο μάτι του άλλου και δεν βλέπουμε το δοκάρι στο δικό μας. Ας γίνουμε εμείς τέλειοι και μετα φροντίζουμε για τους άλλους. Και εφόσον γνωρίζετε πως δεν θα γίνουμε ποτέ τέλειοι ας μην βαραίνουμε την ψυχή μας ” βοηθώντας” άλλους με αυτό τον τρόπο.
    Ευχαριστώ!

    1. Μήπως θέλετε να πείτε ότι οι λιτανείες αποτελούν λύση στη μη εξάπλωση της πανδημίας; Αν είναι έτσι και υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι αυτό θα έχει αποτέλεσμα, γιατί δεν προτείνετε να το κάνουμε και τώρα και γενικευμένα σε όλη τη χώρα παρά να μπαίνουμε σε όλη αυτή την περιπέτεια με τόσα και τόσα μέτρα κι εγώ πρώτος να συμμετάσχω. Πρόσεξε, όμως, να γίνει τώρα αυτό κι όχι όταν η πανδημία θα έχει φτάσει στο ζενίθ και θα υποχωρεί, κάτι που είναι φυσιολογικό, βάσει των φυσικών νόμων (που κατά τη χριστιανική αντίληψη ο Θεός τους έφτιαξε), γιατί τότε θα πρόκειται για απάτη. Έτσι για να εξηγούμαστε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button